Lockwood & Co 3: De jongen met de lege ogen

0
211

Jonathan Stroud heeft met Lockwood & Co een fantastische serie neergezet. De eerste twee delen van deze serie waren van hoog niveau en met een behoorlijk vlot tempo geschreven. De vraag is dan natuurlijk, kan Stroud de eerste twee delen nog overtreffen? Worden de vragen die zijn blijven hangen van het tweede deel beantwoord? We komen er snel genoeg achter!

In deel twee kwam Lucy tot de ontdekking dat ze kan praten met geesten en daar zelfs zeer bedreven in is. Ze voelt wat een geest voelde, hoort wat ze zeggen. Het lijkt er zelfs op dat ze de geesten begrijpt! Lucy kwam er in het tweede deel achter dat de schedel van George kan praten en dat wordt nu pas echt interessant. De vraag is namelijk in hoeverre zijn bedoelingen goed zijn. Kun je hem en zijn informatie wel vertrouwen? Dat is een zoektocht waar Lucy zich mee bezig houdt. Die zoektocht leidt tot spannende avonturen…

En als dat nog niet genoeg is heeft Lockwood ook nog een secretaresse ingehuurd, genaamd Holly. Vanwege de aandacht die George en vooral Lockwood haar geven komt er een grote jaloezie opzetten bij Lucy. Holly en Lucy lijken de perfecte tegenpolen van elkaar: Holly zeer netjes en geordend, Lucy rommelig en slordig. Dit leidt tot grote spanningen tussen de twee. En de Schedel maakt het er niet makkelijker op, zegt hij nu de waarheid of zit hij gewoon te stoken?

Behalve dat Lucy aan het ontdekken is wat ze met de Schedel kan is er ook een gruwelijke geestenuitbraak in Londen. De grootste bureaus zijn ingehuurd, maar het probleem lijkt geen bron te hebben! Alles en iedereen staat machteloos. Uiteindelijk krijgt Lockwood & Co de kans om zich er mee te bemoeien. Zal het George lukken om iets in de oude kranten te vinden en zo tot de bron te komen? Lukt het Lockwood om zijn team bij elkaar te houden? En hoe gaat Lucy om met de jaloezie jegens Holly? En kan ze zichzelf bedwingen om niet teveel op de Schedel te vertrouwen?

Schrijfstijl
Het derde deel van deze serie is net als de vorige twee delen lekker vlot geschreven. Je wordt continu meegesleurd in spannende actie. Even lekker ontspannen een boekje lezen is er dus niet bij, zodra Jonathan Stroud je eenmaal te pakken heeft. Een gewaarschuwd mens telt voor twee, dus bij dezen: Ook deel drie, de Jongen met de lege ogen, is weer een boek waar je zelf, als je niet oppast, je ogen aan verliest! Dit boek wil je als je eenmaal bezig bent niet meer wegleggen.

[product_page sku=”9789024571895″]

Vorig artikelFox timmert aan de weg met mutanten
Volgend artikelYALFest: Interview met Gena Showalter
Richard is geïnteresseerd geraakt in fantasy door Harry Potter en de Kronieken van de Drenai. De voorkeur van Richard gaat voornamelijk uit naar heroïsche fantasy en high fantasy met als favoriete schrijvers David Gemmell en Raymond E. Feist.