Na een paar jaar wachten sinds de laatste film is de tijd eindelijk daar; The Crimes of Grindelwald is in de bioscoop! Recensenten Rosanna en Joost gingen naar de bioscoop om dit magische vervolg te aanschouwen.

Grindelwald is ontsnapt uit zijn gevangenis en komt aan in Parijs, waar ook Tina als Schouwer heen wordt gestuurd door het Ministerie van Toverkunst. Hoewel Newt geen visum heeft gekregen om het land uit te gaan voor zijn onderzoek naar Fabeldieren, weet hij toch, samen met Queenie en Jacob, naar Parijs te gaan. Niet alleen Grindwelwald is daar, maar Credence Barebone, de Obscurial uit New York, schijnt nog steeds te leven en is in Parijs op zoek naar zijn identiteit. Credence zou een groot wapen kunnen zijn voor Grindelwald, waardoor deze naar hem op zoek is. Kunnen Newt en zijn vrienden Credence als eerste vinden en hem in veiligheid brengen?

Fabeldieren!

Na het zien van de eerste film hadden wij hoge verwachtingen voor The Crimes of Grindelwald. De eerste film had veel vooruitgang qua verhaallijn, maar bij het vervolg gaat het allemaal wat minder snel. Credence is op zoek naar zijn identiteit en Grindelwald probeert meer volgelingen te krijgen, maar de strijd tegen Grindelwald blijft nog wat achtergrond. De climax van het verhaal ging ook iets te snel, aangezien een groot achtergrondverhaal binnen een paar minuten was gepropt. Dit stuk ging ook alle kanten op, waardoor de achtergrond van Credence nogal onduidelijk werd. Er werd vaak een bepaald magisch gedicht genoemd, maar dit werd onvoldoende besproken waardoor de climax een lichte chaos werd.

Gelukkig heeft de film ook veel mooie punten. De verschillende Fabeldieren waar Newt onderzoek naar doet zijn een minder belangrijk aspect in de film, maar komen gelukkig nog regelmatig terug. Veel nieuwe wezens passeren de revue en weten een onvergetelijke indruk op je achter te laten. Daarbij kan je als Potterhead genieten van alle locaties. Zo zie je een groot deel van Parijs, waaronder hun Ministerie van Toverkunst die adembenemend is, maar zie je ook herkenbare locaties zoals het Ministerie in Londen en Zweinstein. De special effects zijn ook een lust voor het oog en weten je keer op keer te verbazen.

De acteurs zijn van topniveau en de magische wezens in het verhaal maken de film erg sprankelend.

Geweldige performance

De acteurs waren weer van hoog niveau. Eddie Redmayne als Newt blijft nog steeds een sociaal ongemakkelijke man, maar met een hart van goud. Zo zie je in deze film ook wat flashbacks naar Newts verleden op Zweinstein, die erg overtuigend waren. Ook is het erg gaaf om de jonge Dumbledore te zien, aangezien Jude Law het personage erg goed over wist te brengen. Alle bekende personages bleven ook goed in hun rol en hun beslissingen en gedrag pasten waren overtuigend. Daarbij is Grindelwald (oftewel Johnny Depp) een hele overtuigende en charismatische man, waardoor het ook logisch is dat veel mensen naar hem toe trekken. In The Crimes of Grindelwald zie je ook Nagini (inderdaad, degene die wij kennen als de slang van Voldemort), die nu nog een Indonesische vrouw is met een bloedvloek waardoor ze uiteindelijk voor eeuwig zal veranderen in een slang. Je merkt nog weinig duisters aan dit karakter, dus we zijn erg benieuwd hoe zij als persoon zal veranderen in de volgende films.

De film sluit af met een grote onthulling en cliffhanger, waardoor je meteen uitkijkt naar de volgende film. Wel hadden wij wat vraagtekens gekregen betreft de tijdlijn van het tovenaarsuniversum, aangezien deze onthulling weinig raakvlakken heeft met de informatie van het verleden die we hebben meegekregen uit de Harry Potter-boeken. We zijn zeer benieuwd hoe deze onthulling in de volgende film stapje voor stapje duidelijk wordt.

Het was jammer dat we weinig vorderingen hebben gekregen in het verhaal, maar alsnog kan je als fan erg genieten van de vervolgfilm van Fantastic Beasts and where to find them. De acteurs zijn van topniveau en de magische wezens in het verhaal maken de film erg sprankelend. Daarentegen had het achtergrondverhaal van Credence een stuk minder chaotisch gemogen, maar de vervolgfilms kunnen deze chaos recht zetten. Al met al hebben wij heel erg genoten van deze film en kijken we vol spanning uit naar de vervolgfilm!