Zach King 1: Mijn magische leven – Zach King

0
141

Zach King heeft een familie vol magiërs. Zijn vader kan de tijd terugdraaien, zijn moeder kan voorwerpen veranderen in bijzondere objecten en zijn zusje kan onzichtbaar worden. Dit kunnen ze dankzij een magisch voorwerp dat ze in bezit hebben. Zach heeft zijn magische voorwerp nog steeds niet gevonden en zijn ouders beginnen bang te worden dat Zach geen magie heeft.

Magiërs krijgen altijd thuis les, maar aangezien Zach misschien geen magie bezit, wordt hij naar een middelbare school gestuurd. Hij raakt daar bevriend met Aaron die graag grappige video’s maakt en hij leert zelfs Rachel kennen, het mooiste meisje van de school. Pestkop Trisha wil alleen niks te maken hebben met Zach. Op school ontdekt Zach opeens zijn magische gave, waar hij door een filmpje van Aaron erg populair mee wordt. Het leven op de middelbare school wordt voor Zach erg leuk, maar Trisha wil hem dwarsbomen, wat enorm uit de hand kan lopen…

Een vrolijk en stoer verhaal waarin het normale leventje een magisch randje krijgt

Mijn magische leven is een leuk begin van een (hopelijk) geweldige boekenserie. Zach King is een bekendheid op internet door zijn video’s die een bepaalde vorm van magie bevatten. De sfeer van zijn video’s heeft hij weten uit te drukken op papier, waarbij je het verhaal volgt van de jonge Zach. Zach is een vrij sympathiek personage, aangezien hij als enige in zijn familie zijn magische gave nog niet heeft gevonden. Het buitenbeentje zijn in zijn familie valt niet mee, maar op de ‘normale’ middelbare school weet hij zijn plekje wel te vinden. Hij wordt dan wel gekleineerd door de gemene Trisha, maar wordt goede vrienden met de vriendelijke Aaron. De ontdekking van de magie van Zach is erg leuk, helemaal als je daarmee leuke video’s kan maken! Zach is heel blij, maar weet wel dat zijn ouders hem van school af halen als ze weten over zijn gave. Dit probeert Zach dus te verbergen, maar dat kan hem flink in de nesten werken.

Dit avontuur is vrij simpel en rustig, maar is daarom juist erg aangenaam. Een normaal leventje op de middelbare school maakt Zach King vele malen leuker door zijn magische gave, waardoor er leuke avonturen gebeuren. Mijn magische leven is als een eerste aflevering van een leuke tekenserie, alleen maak je alles dan mee door te lezen. De magie van Zach kan waarschijnlijk nog veel spectaculairder worden, maar dit wordt bewaard voor een vervolg.

Een geschreven verhaal met illustraties, maar interactiever dan je denkt!

Mijn magische leven bevat niet alleen geschreven hoofdstukken, maar wordt ook bijgestaan door wat leuke illustraties en een paar korte strips die de situatie van Zach verduidelijken. Net zoals de cover zijn de illustraties erg strak, kleurrijk en vrolijk. De illustraties sluiten ook goed aan op de tekst. Situaties die veel fantasie vereisen worden nog verduidelijkt door een korte strip, waardoor je nog beter je ogen kan uitkijken door alle belevenissen van de kleine Zach.

Het lezen wordt naar een hogere dimensie getild door de app die bij het boek hoort (Zach King: My Magical Life AR), die gratis te downloaden is. In deze app richt je je camera op het boek, waardoor vele illustraties tot leven komen! Richt je je camera bijvoorbeeld op een illustratie van een konijn, dan zie je deze in een 3D-versie op je beeldscherm. Grote tekeningen krijgen een hele 3D-illustratie waardoor je de situatie van meerdere kanten kan bekijken. Daarbij kan het beeld bewegen als je erop klikt en sommige illustraties hebben ook wat zoekopdrachten. In bepaalde strips zitten er bijvoorbeeld opdrachten waarin je een dier in de illustratie moet vinden, waar je een trofee voor krijgt. Zo wordt het lezen nog leuker, omdat je nog actiever bezig bent met het verhaal en nog meer meemaakt van Zachs avonturen.

Mijn magische leven is een grappig, cool en avontuurlijk verhaal waarin Zach leert dat zijn magie grote gevolgen kan hebben. De personages zijn typerend en leuk om te zien en door de illustraties met 3D-beelden kan je volop genieten van dit verhaal! Zeker als je Zach King al kent, weet je wat voor toffe dingen je te wachten staan bij dit boek. Het einde van dit boek geeft in ieder geval genoeg materiaal voor vervolgdelen, dus hopelijk komen er nog veel meer magische avonturen aan!

Zach King - Mijn magische leven Boek omslag Zach King - Mijn magische leven
Zach King
Zach King