Zach King 2: Een magische puinhoop – Zach King

0
142

Het gaat erg goed met Zach. Op school gaat het goed, hij heeft veel vrienden, maar hij kan alleen zijn magie niet meer gebruiken. Het schoolbal komt eraan en Zach wil Rachel vragen om er met hem naartoe te gaan. Hij heeft grootse plannen die gefilmd worden, maar dan blijkt dat Hogan, een nieuwe leerling uit Australië, Rachel al mee naar het feest heeft gevraagd! Hij heeft zelfs dezelfde manier van aanpak gebruikt om Rachel te vragen. Zach vertrouwt het niet… Kan Zach nieuwe magie vinden zodat hij Hogan kan stoppen?

Weer een vermakelijk en magisch avontuur
De verhalen van Zach King zijn heerlijk voor de jonge lezers die in zijn voor een fijn, avontuurlijk, grappig en vrolijk verhaal. Zach voelt zich al meer thuis op school, maar hij verlangt er wel naar om weer magie te gebruiken. Ondanks zijn gebrek aan magie weet hij wel manieren te vinden om aan de slag te gaan, wat regelmatig uitloopt op bijzondere taferelen waarin Zach zich flink in de nesten werkt… Ook dit avontuur zit weer vol leuke wendingen, waardoor je met veel plezier dit verhaal leest. Wel ligt dit tweede deel redelijk op hetzelfde niveau als het eerste verhaal. Jammer, want het was juist leuk geweest als Zach King zijn serie iets spannender of groter had gemaakt.

Lezen wordt gewoon magisch met deze boekenserie!

Zach is dus op zoek naar nieuwe magie, maar in dit verhaal lees je ook meer over de familie van Zach. Hij is opgegroeid in een familie vol magiërs, dus je leert ook over andere gaven. Onzichtbaarheid, tijdreizen… Er zijn genoeg leuke magische krachten die voorbijkomen! De familieleden van Zach zijn ook lekker divers en hebben allemaal leuke karaktertrekken. Ook de vertrouwde personages zijn weer levendig, net zoals nieuwe personages zoals Hogan. Hij is al snel een populaire jongen op school en weet veel indruk te maken op Zachs vrienden omdat hij uit Australië komt. Maar is hij wel zo aardig als hij lijkt?

Een interactief verhaal met een fenomenale app
Naast het geschreven verhaal over Zach, zit het boek ook vol met illustraties en kleine strips. Dit zorgt voor veel variatie tussen het lezen door. Daarbij zijn de strips ook zorgvuldig uitgedacht. Wanneer een bepaald stuk in het verhaal wat moeilijk te verwoorden is, wordt er gebruik gemaakt van een leuke strip om de situatie te verduidelijken. Het kleurgebruik is erg aangenaam en de tekenstijl is erg cartoony, ideaal voor kinderen.

Maar wat dit verhaal pas echt leuk maakt, is de app die bij het boek hoort. Net zoals het eerste deel kan je een gratis app downloaden waarbij je nog meer leuke dingen kan doen met dit boek. Als je je camera richt op de illustraties komen ze tot leven. Sommige 3D-beelden zijn vrij statisch, maar andere pagina’s zijn fantastisch om te zien met de app. Zo heb je een illustratie van een drone die van de pagina af komt, maar die je ook zelf kan besturen! Ook kan je bij strips op zoek naar bepaalde voorwerpen die zijn verstopt in de pagina, die ook meerdere niveaus hebben waarbij je trofeeën en stickers vrij kan spelen. In dit deel zijn er ook spelletjes toegevoegd die je kan spelen als je je camera richt op de pagina, wat ontzettend gaaf is om te doen! Deze spelletjes zorgen ervoor dat je het idee hebt dat je niet alleen leest, maar ook ontzettend veel ervaart. Dat is geweldig voor kinderen die zelf niet zo van lezen houden, want met deze app wordt een boek nog vele malen leuker gemaakt.

Hoewel het avontuur van Zach in dit tweede deel niet spectaculairder is dan het eerste deel, zorgt het alsnog voor veel amusement voor jonge lezers. De personages zijn energiek, de illustraties zijn strak en de app is een prachtige toevoeging aan het verhaal. Lezen wordt gewoon magisch met deze boekenserie! Een derde deel zal er zeker komen, dus je kan nu alvast uitkijken naar een nieuw boek en een nieuwe app vol leuke spelletjes en 3D-beelden van je favoriete personages. Dit magische avontuur mag nog wel even doorgaan!

Een magische puinhoop Boek omslag Een magische puinhoop
Zach King
Zach King