Weerwolfbommetje – Paul van Loon

0
226

Omslag Weerwolfbommetje

Dolfje Weerwolfje, de kleine spierwitte weerwolf uit Paul van Loons ontzettend populaire boekenreeks, is jarig! En ook al zal hij altijd zeven jaar oud blijven in zijn avonturen, toch is het alweer twintig jaar geleden dat Paul van Loon hem bedacht. Hoog tijd dus om dat groots te vieren met een derde musical, signeersessies, een mogelijke tv-serie, en natuurlijk een gloednieuw verhaal over Dolfje en zijn vriendjes!

Na Dolfjes spannende avonturen in Schotland, vertrekt hij in Weerwolfbommetje voor de tweede keer naar het buitenland. Het is namelijk zomervakantie, en dus vertrekken Dolfje, Timmie, opa weerwolf en Dolfjes ouders met de auto naar Frankrijk. Wel jammer dat Leo en Noura niet mee kunnen, maar Leo is nou eenmaal veel te groot voor hun kleine autootje, en Noura gaat zelf op vakantie met haar ouders. Maar wat is toch dat rare geluid dat ze onderweg steeds blijven horen? En waarom zit iedereen toch steeds naar elkaar te knipogen? Eén ding is in elk geval zeker: dit gaat een vakantie worden die Dolfje niet snel zal vergeten!

Met Weerwolfbommetje heeft Van Loon weer een heerlijk nieuw verhaal geschreven over Nederlands favoriete weerwolfje.

Nieuw avontuur
Dolfje heeft de afgelopen jaren natuurlijk al ontzettend veel avonturen beleefd, maar toch weet schrijver Paul van Loon ons steeds weer opnieuw te verrassen met leuke, grappige en vaak ook spannende verhalen over zijn weerwolfje. Ook dit nieuwste avontuur van Dolfje en zijn vriendjes is weer erg leuk om te lezen, al is het wel een stuk dunner dan zijn voorgangers. Er staat ook geen nummertje op, zoals bij Dolfjes andere avonturen, dus misschien is deze ‘dunne’ Dolfje vooral bedoeld om Dolfjes verjaardag te vieren of om het gat te overbruggen tussen Weerwolvensoep en Dolfjes nieuwste avontuur Maanmysterie, dat in september zal verschijnen.

Het feit dat Weerwolfbommetje wat dunner is dan Dolfjes eerdere avonturen betekent echter zeker niet dat dit tussendeel minder leuk is! Meteen vanaf het begin zit je weer helemaal in Dolfjes wereld, met Dolfjes papa die zo van ‘anders’ houdt, gekke Leo met zijn rare taaltje en opa weerwolf, die allerlei grappen uithaalt. Het boek is daarom ook vooral eerder grappig dan spannend, want ook al maken Dolfje en zijn vriendjes weer van alles mee, écht eng en spannend wordt het in dit deel niet.

Vakantieleesvoer
Omdat Dolfjes nieuwste avontuur zich in de zomervakantie en in het zonnige Frankrijk afspeelt, is dit een perfect boek om in de zomervakantie te lezen. Lekker zingen op de achterbank, slapen in een tent en zwemmen in het meer… Je krijgt spontaan zin in de vakantie! Maar Dolfje zou natuurlijk Dolfje niet zijn als zijn vakantie niet net even wat anders was dan anders. In plaats van te zonnebaden gaan de weerwolven namelijk manebaden, en zwemmen doe je natuurlijk niet overdag, maar midden in de nacht! Heb je ooit wel eens een weerwolf met een zwembroek aan gezien?

Dolfjes nieuwste verhaal zit dus weer vol met grappige, creatieve en originele avonturen, wat Weerwolfbommetje wederom een heerlijk boek maakt om (voor) te lezen. Ook de vrolijke en kleurrijke illustraties van Hugo van Look weten het verhaal weer perfect aan te vullen. Eigenlijk heeft het verhaal maar één groot minpunt: het is veel te kort!

Met Weerwolfbommetje heeft Van Loon weer een heerlijk nieuw verhaal geschreven over Nederlands favoriete weerwolfje. Het verhaal zelf is wat kort en wat minder spannend dan de eerdere delen, maar toch gaan Dolfjes verhalen nooit vervelen en maakt dit dunne boekje alvast heel nieuwsgierig naar de volgende ‘dikke’ Dolfje. En mocht je in de tussentijd nog mee willen spelen in Dolfje Weerwolfje de musical: er worden nog kinderen gezocht voor de periode oktober 2016-maart 2017! Of doe mee aan de prijswedstrijd en win een Dolfje Weerwolfje-reis naar Schotland!

[product_page sku=”9789025869380″]

Weerwolfbommetje Boek omslag Weerwolfbommetje
Paul van Loon