Cassandra Clare geeft een extra inkijk in de Schaduwjagerswereld met Scharlakenrode magie

0
246

Magnus Bane en Alec Lightwood zijn op vakantie, een romantische vakantie, en belanden tijdens hun reis in Parijs. Ze proberen te genieten van hun vrije tijd en elkaar, maar die rust wordt ruw verstoord door een ontmoeting met een vriend uit het verleden. De wereld wordt opgeschrikt door een sekte, één die Magnus blijkbaar ooit, lang geleden, had opgericht. Als grap dan nog wel. De sekte is echter helemaal ontspoord en het is aan Magnus en Alec om ze een halt toe te roepen. Daarvoor moeten ze elkaar echter wel volkomen vertrouwen en het verleden onder ogen zien.

Flamboyante personages

Cassandra Clare heeft met haar boekenreeksen over de schaduwjagerswereld een waaier aan personages gecreëerd die allemaal tot de verbeelding spreken. Sommige hadden al een eigen verhaal gekregen, maar tussen die verschillende boeken waren er nog steeds enkele lacunes. Deze keer komen we meer te weten over Alec en Magnus en hun eerste vakantie als koppel.

Deze twee, en dan eigenlijk vooral Magnus, horen bij de meest spraakmakende en flamboyante personages uit de schaduwjagerswereld. Het leuke aan Scharlakenrode magie is dat we beiden in een totaal andere omgeving leren kennen en dat ze dus ook als personages meer kunnen groeien. Magnus is de flamboyantste, dat wisten we al, en dat is hier ook niet anders. Maar er schuilt ook een zekere onzekerheid in hem en zijn prille relatie met Alec. Hij wil dat alles goed en zo romantisch mogelijk verloopt. Dat zijn vakantie natuurlijk niet van een leien dakje loopt, spreekt voor zich en dat leidt regelmatig tot behoorlijk gênante situaties die tegelijkertijd ook enorm grappig zijn. Ook Alec zoekt zijn weg om hun relatie in de goede richting te laten gaan. Het is eigenlijk ook enorm schattig om die twee hun weg te zien zoeken om elkaar het beste te geven.

De leuke afwisselingen met de actie en schertsen doet je door het verhaal vliegen, en je kan bijna niet anders dan dol zijn op deze aanvulling op de schaduwjagerswereld.

Verleden, heden en toekomst

De vakantie wordt eigenlijk al vanaf het begin behoorlijk verstoord door een onverwachte bezoeker uit het verleden van Magnus. Het nieuws van de sekte en de mogelijkheid dat Magnus die ooit heeft opgericht, maar het gewoon niet meer weet, brengt het verleden, heden en de toekomst bij elkaar voor Magnus. Vooral omdat hij ook wil dat zijn relatie met Alec slaagt, maar in zijn lange leven heeft hij al een hoop gedaan en ontdekt en hij wil niet altijd dat Alec dit allemaal te weten komt omdat het hun toekomst zou kunnen verpesten. Dit heeft natuurlijk een effect op het heden. Clare weet deze gedachtekronkels van Magnus erg overtuigend over te brengen in zijn eigen, flamboyante stijl. Je gaat er dan ook helemaal in mee en het geen enkele moeite om je in hem in te leven.

Ook voor Alec is het niet altijd even gemakkelijk, hij worstelt ook met de hele situatie en wil Magnus zo veel mogelijk helpen en dan het liefst zonder hem in gevaar te brengen. Ze zijn allebei zo schattig en ook al komen ze in een hoop gevaarlijke situaties terecht, ze blijven trouw en dat is echt leuk om te lezen. De leuke afwisselingen met de actie en schertsen doet je door het verhaal vliegen, en je kan bijna niet anders dan dol zijn op deze aanvulling op de schaduwjagerswereld.

Met Scharlakenrode magie wordt opnieuw een leemte opgevuld tussen de verschillende series van Cassandra Clare over de schaduwjagerswereld. Ditmaal staan Magnus Bane en Alec Lightwood centraal op het moment dat hun relatie nog relatief nieuw is en ze op zoek zijn naar zekerheid bij elkaar. Romantische momenten worden afgewisseld met flamboyante uitspraken en actiescènes, waardoor je door het verhaal vliegt. Cassandra Clare is duidelijk nog niet uitverteld over de schaduwjagerswereld en ze slaagt erin om het te laten blijven boeien.

Scharlakenrode magie Boek omslag Scharlakenrode magie
Vloeken uit het verleden 1
Cassandra Clare (i.s.m. Wesley Chu)