The Jewel: Opgesloten

0
150

Net als Violet wordt ook haar beste vriendin Raven tijdens de veiling verkocht aan één van de gravinnen van de Stichtershuizen. In het eerste deel van The Jewel kregen we al te zien dat Raven het minder goed getroffen heeft met haar nieuwe ‘eigenaresse’. Elke keer als Violet haar te zien krijgt, ziet Raven er slechter uit. In Opgesloten krijgt de lezer een kijkje in het leven van Raven na de veiling.

Een echt boekje
Uitgeverij Young & Awesome heeft ervoor gekozen om Opgesloten ook echt te laten drukken: in Amerika is deze novelle alleen als e-book verschenen. Voor verzamelaars en liefhebbers van volle boekenkasten is dat natuurlijk ontzettend leuk. Toch merk je wel dat het echt om een heel kort verhaaltje gaat: het boek heeft 128 pagina’s, maar aan het begin en het eind van ieder hoofdstuk zit bijvoorbeeld wel een pagina die helemaal wit gelaten is. Een beetje zonde van al dat papier, als je het mij vraagt…

Voor verzamelaars en liefhebbers van volle boekenkasten is Opgesloten ontzettend leuk.

Het verhaal zelf
Helaas vond ik dat Opgesloten niet héél veel toevoegt aan de wereld van The Jewel. We weten al dat Raven slecht behandeld wordt en in dit verhaal wordt beschreven dat de Gravin van de Steen Raven in een kooi opsluit en haar mishandelt. Niet heel erg prettig om over te lezen, kan ik je vertellen. Toch worden er in dit verhaal geen schokkende onthullingen gedaan die echt wat bijdragen aan de verhaalwereld van The Jewel. Dat vond ik jammer, want ik ben groot fan van het eerste deel en had graag wat meer over Raven willen lezen.

Zo had ik in Opgesloten bijvoorbeeld graag willen teruglezen hoe zij en Violet elkaar geheime boodschappen sturen en misschien ook wel wat meer willen zien over de super spannende cliffhanger van The Jewel: hoe ging het er bij Raven aan toe? Begreep ze alles wat Violet haar opdroeg? Helaas richt dit verhaal zich echt op de beginperiode van Raven bij de Gravin van de Steen en is daar alleen maar ellende te vinden. Ik vind de wereld die Ewing bedacht heeft nog steeds heel intrigerend, maar ik weet niet of ik het printen van dit verhaal nou echt toegevoegde waarde vind hebben.

Opgesloten is maar een dun boekje, maar daar is de prijs dan ook naar. Als je ervan houdt om je boeken netjes uit te stallen en om een zo mooi en vol mogelijke boekenkast te hebben, kan ik je aanraden om dit boekje te kopen. Net als alle boeken van Young & Awesome is het mooi vormgegeven, heeft het een stevige kaft en zijn de bladzijdes van dik papier waardoor het boek ook echt mooi blijft. Jammer genoeg vond ik het verhaal zelf niet zoveel toevoegen. Wel wacht ik met smart op deel twee van The Jewel!

[product_page sku=”9789025872168″]

The Jewel: Opgesloten
The Jewel
Amy Ewing
Young & Awesome
Als kind was Denise gek op prinsessenfilms. Haar hart brak toen ze erachter kwam dat prinses helemaal geen beroep was. Via Harry Potter en The Lord of the Rings kwam ze terecht in de wereld van fantasy, en je zal haar dan ook vaak terugvinden op fantasyfairs door het hele land. Ze is dol op het lezen van (dystopische) young-adults, maar ook op epische fantasy, een thriller op zijn tijd, en af en toe iets om bij te zwijmelen.