De school van de magische dieren – Margit Auer

0
0

Benni is een dromerige jongen die op de Wintersteinschool zit. Ida is een nieuw meisje in de buurt en komt bij Benni in de klas terecht. De nieuwe juf is een bijzondere vrouw, die de klas vertelt dat de magische dierenwinkel langskomt: een bus vol verschillende dieren die met je kunnen praten! Dit kan het dier alleen met jou, maar dan zal je er eerst eentje moeten vinden die bij je past. Wie uit de klas zal als eerst zijn of haar magische dier ontvangen?

Vrolijk verhaal vol humor, hechte vriendschappen en een klein mysterie

De school van de magische dieren is een boek waar elk kind van kan genieten. Dit boek zorgt ervoor dat je al gaat dromen van je eigen magische dier, want het is een kameraad die je gewoon niet los wil laten! Een magisch dier is een vriend voor het leven die de eigenaar met zijn of haar problemen helpt. Vind je je huiswerk maar moeilijk? Je magische dier weet raad! Heb je problemen met je vrienden? Misschien dat je magische dier je kan helpen deze problemen weer op te lossen. In dit boek merk je al snel de hechte band tussen de eigenaar en het magische dier op en je ziet al snel waarom een bepaald dier wordt uitgekozen voor een bepaald kind uit de klas.

De personages zijn erg sympathiek en divers en het kleine mysterie in het verhaal weet je nieuwsgierig te houden naar de rest van het verhaal.

Dit verhaal zit vol met leuke en fijne momenten. De band tussen een kind en zijn of haar magische dier is erg aangenaam, maar ook de onderlinge vriendschappen tussen de leerlingen zijn erg leuk om te zien. Er zijn wat ruzies in de klas en niet iedereen vindt elkaar aardig, maar mede dankzij de magische dieren worden er ruzies opgelost en wordt de klas in zijn geheel er beter van. Dit boek biedt kinderen naast een leuk verhaal ook een mooie boodschap over vriendschap, eerlijkheid, jaloezie en vergeving. Daarbij bevat het verhaal een klein mysterie dat zorgt voor wat spanning in het verhaal, waardoor je als lezer erg benieuwd bent naar de ontknoping.

Aandoenlijke personages en wonderlijke dieren

De kinderen in de klas hebben stuk voor stuk hun eigen persoonlijkheid die erg sprekend is. Ida is het nieuwe meisje van de klas en wil enorm haar best doen om de beste te zijn. De beste op school, de beste in sporten, ze is enorm ambitieus. Benni is juist erg dromerig en moet aan de klas bewijzen dat hij meer in zijn mars heeft dan de kinderen denken, terwijl Jo de knappe maar arrogante jongen van de klas is en Helene een pestkop is. De kinderen in de klas zijn in het begin nog vrij stereotiep, maar door het verhaal heen merk je dat ze meer inhoud hebben dan je denkt.

De dieren hebben ook allemaal hun eigen persoonlijkheid, ze brengen veel energie in het verhaal. Zo zijn er een paar magische dieren die alleen met meneer Morrison praten, de eigenaar van de dierenwinkel die de hele wereld rondreist op zoek naar meer bijzondere dieren. Een hele brutale ekster, bijvoorbeeld, maar ook een grote slang die veel liever is dan je in eerste instantie denkt. De dieren die worden gekoppeld aan de kinderen weten ook snel hun en jouw hart te veroveren en leveren een fantastische bijdrage aan dit verhaal.

De school van de magische dieren is een heerlijk verhaal over hechte vriendschappen tussen kinderen en hun magische dieren. De dieren weten hun eigenaar goed te helpen en de sfeer in de klas wordt steeds beter. De personages zijn erg sympathiek en divers en het kleine mysterie in het verhaal weet je nieuwsgierig te houden naar de rest van het verhaal. Ook wordt er al een tipje van de sluier opgelicht van het vervolg in deze serie, dat snel mag komen!

De school van de magische dieren Boek omslag De school van de magische dieren
Margit Auer
9789401459358