Fantasia Luisterboek – Geronimo Stilton

0
54

Omslag Fantasia Luisterboek

Op een regenachtige dag valt in het huis van Geronimo Stilton de stroom uit. Maar als Geronimo op zolder naar kaarsen gaat zoeken, vindt hij iets totaal anders: een muziekdoosje! Het muziekdoosje leidt hem naar het mysterieuze land Fantasia, waar Geronimo zich als een echte ridder moet gedragen. Het is zijn taak om de koningin van de feeën te bevrijden. Maar de reis naar Florissant, het rijk van de feeën, is niet zonder gevaar. Om in Florissant te komen, moet Geronimo eerst door zes andere rijken reizen. En daar komt hij wel heel bijzondere wezens tegen! Enge heksen, verliefde zeemeerminnen en eenzame spinnen… Zal het Geronimo lukken de koningin van Florissant te redden?

Vrolijk en fantasievol
Het Fantasia luisterboek is eigenlijk hetzelfde verhaal als het boek Fantasia, maar dan verteld door de Vlaamse Warre Borgmans. Warre weet het verhaal erg leuk en vrolijk te vertellen, met veel leuke stemmetjes, zodat het niet moeilijk is om de personages uit elkaar te houden. Je zou bijna denken dat het allemaal verschillende mensen zijn die praten, maar het is toch echt maar één persoon. Ze komen allemaal voor je ogen tot leven. Ook de andere geluiden in het Fantasia luisterboek voegen veel toe. Je hoort de draken brullen, de weerwolven huilen en de inwoners van Fantasia dansen op vrolijke muziek. Het verhaal zit vol fantasie en dat blijkt ook uit de vele dingen die je hoort. Daarnaast worden er ook nog liedjes gezongen door Geronimo en zijn vrolijke vrienden, wat hetFantasia luisterboek alleen maar nog leuker en fantasievoller maakt. Een klein minpuntje is wel dat er heel wat lastige woorden worden gebruikt. Hierdoor zijn sommige stukjes van het verhaal wat moeilijker om te begrijpen.

Spannend vriendenverhaal
De avonturen van Geronimo en zijn vrienden zijn niet alleen maar vrolijk en fantasievol, ze kunnen ook behoorlijk spannend zijn! Vooral in het begin, wanneer Geronimo door Wicca, het rijk van de heksen, trekt. Daar ontmoet hij een heel grote spin, die eigenlijk heel eenzaam blijkt te zijn, en de heksen zijn ook niet al te vriendelijk. Best wel spannend, want als je iets hoort staat het meestal toch wel iets dichterbij dan als je iets leest. Dan kun je nog snel de bladzijde omslaan. Gelukkig is Geronimo heel dapper en helpt hij je er wel doorheen! Bovendien draait dit verhaal vooral om iets anders, namelijk vriendschap. En samen met zijn vrienden kan Geronimo alles aan.

Alleen luisteren
Een luisterboek is natuurlijk bedoeld om naar te luisteren, maar in het geval van Geronimo Stilton is dat toch wel jammer, aangezien er in zijn boeken vaak ingespeeld wordt op alle zintuigen. Je mist de prachtige tekeningen toch wel een beetje en aan het eind van het verhaal wordt er nog wel gesproken over de krasplaatjes in het boek, die bepaalde geuren bevatten als je eroverheen wrijft. Die zitten helaas niet in het luisterboek, wat het geheel toch wel wat minder leuk maakt. De kleurrijke afbeeldingen en bijzondere extraatjes zijn juist de kracht van de boeken over Geronimo Stilton. Gelukkig is het verhaal alsnog heel leuk om naar te luisteren en zal het zeker zorgen voor een paar uurtjes luisterplezier, maar om echt van de hele ervaring te kunnen genieten, zul je toch het boek moeten lezen.

Het Fantasia luisterboek is een vrolijk en spannend verhaal, met een mooie boodschap over vriendschap. Het bevat af en toe wat lastige woorden en het is jammer dat je er alleen naar kunt luisteren en het verhaal niet kunt zien en ruiken zoals in het originele boek, maar afgezien daarvan blijft het een ontzettend leuk en fantasievol verhaal.