Duizend monsters, wat een feest! – Geronimo Stilton

0
287

Omslag Duizend monsters, wat een feest!

In Duizend monsters, wat een feest! is Geronimo Stilton op bezoek in het griezelige kasteel Schedelslot, waar zijn vriendin Duifje Duistermuis en haar familie wonen. Maar een fijn, rustig bezoekje wordt het niet, want op een avond ligt er zomaar iets voor de poort van het kasteel: een monsterbaby! Het babymonstertje Mafaldo, om precies te zijn, dat oorverdovend kan lachen. Je moet hem ook absoluut niet aan het schrikken maken, want dan kon hij wel eens vuur gaan spuwen! Maar wat doet Mafaldo voor de poort van het Schedelslot? Om daar achter te komen moet Duifje hem terugbrengen naar zijn tante in de Monsterlijke Monstervallei. En ze neemt Geronimo met zich mee!

Geronimo is daar alleen helemaal niet blij mee. Hij heeft een hekel aan monsters! Hij is dan ook een echte muis op sokken, maar nu zal hij toch dapper moeten zijn. Overal liggen monsters op de loer, zowel vriendelijke als onvriendelijke, en ook het landschap werkt niet altijd mee. Gevaarlijke blubbermoerassen, steile bergen, onheilspellende valleien… En wie is die vreemde schim door wie ze worden achtervolgd? Eén ding is in elk geval zeker: Geronimo’s avonturen zijn nog lang niet voorbij!

Duizend monsters, wat een feest! zit barstensvol kleurrijke en grappige afbeeldingen, spannende avonturen en griezelige monsters.

Vlot en grappig
Net zoals de andere boeken van Geronimo Stilton, leest ook dit verhaal weer lekker makkelijk weg. Het is erg simpel geschreven en niet lastig te volgen, zelfs als je nog nooit eerder iets van Geronimo hebt gelezen. Voorin het boek worden de meeste personages namelijk even kort op een rijtje gezet en aan het begin van het verhaal worden ze vaak ook nog even voorgesteld voordat ze aan het woord komen. Dit geldt ook voor de omgeving waar Geronimo en zijn vrienden doorheen reizen: overal in het boek zijn kleine plattegronden en informatieblokjes te vinden over alles wat het groepje tegenkomt. Zo kun je via de plattegrondjes van kasteel Schedelslot en de Vallei der IJdele Vampiers precies volgen waar Geronimo en zijn vrienden uithangen!

Daarnaast is dit nieuwe verhaal van Geronimo ook nog eens heel grappig. Het boek zit namelijk vol snot, slijm, blubber en oorsmeer, wat het verhaal af en toe behoorlijk smerig, maar vooral ook heel leuk maakt. Bovendien komen er allerlei leuke en originele monsters voorbij, die je soms een beetje bang maken, maar vaak ook juist erg lief blijken te zijn. Yeti’s en Gillende Keukenmonsters bijvoorbeeld, en Sirenebomen die beginnen te loeien als je er per ongeluk tegenaan loopt. En het allerleukste is stiekem natuurlijk dat het die arme Geronimo absoluut niet lijkt mee te zitten!

Vrolijk en kleurrijk
De Geronimo Stilton-boeken zijn altijd heel erg vrolijk en kleurrijk. Ook Duizend monsters staat weer vol met mooie, grappige en vooral kleurrijke afbeeldingen. Met alleen de tekst is het soms misschien wat lastig om je voor te stellen wat Geronimo allemaal meemaakt op zijn tocht naar de Monsterlijke Monstervallei, maar de plaatjes zorgen ervoor dat je alles met het groepje muizen meebeleeft. Ook in de tekst zelf wordt gespeeld met kleur en verschillende lettertypes. Dit zorgt er soms voor dat je een bepaald woord net even iets minder makkelijk kunt lezen, maar het vrolijkt de pagina wel enorm op en maakt van Duizend monsters een erg mooi vormgegeven en aantrekkelijk uitziend boekje.

Monsterlijke Monstergids
Duizend monsters, wat een feest! telt zo’n 192 pagina’s, al staat op maar 120 pagina’s daarvan ook daadwerkelijk een verhaal. Daarna komt namelijk nog Duifjes Monsterlijke Monstergids, een extra ‘boek’ waarin je als lezer allerlei monsters leert kennen en uitdagingen krijgt om een echte monstervriend te worden. Zo leer je hoe je monsterkoekjes moet bakken, staan er monsterlijke grappen in, ontdek je welke vakken monsters op school moeten volgen en staan er ook nog allerlei zoekplaatjes, doolhoven en puzzels in. Eigenlijk net een vakantieboek, waarmee je nadat je het verhaal hebt gelezen nog wel even zoet bent!

Al met al is Duizend monsters, wat een feest! een vrij simpel verhaal dat makkelijk te volgen is, en dat net als de vorige boeken over Geronimo Stilton ongetwijfeld in de smaak valt bij veel kinderen vanaf een jaar of 7. Het boek zit barstensvol kleurrijke en grappige afbeeldingen, spannende avonturen en griezelige monsters. En bovendien, wie wil er nou niet leren hoe je een echte monsterexpert kunt worden?

[product_page sku=”9789085922728″]

Duizend monsters, wat een feest! Boek omslag Duizend monsters, wat een feest!
Geronimo Stilton