Ontwerpers No Man’s Sky over hun inspiratie

0
156

In een nieuwe developer diary van Hello Games vertellen de ontwerpers van de game No Man’s Sky over hun inspiratie voor het creëren van hun buitenaarde werelden. Zo halen ze veel van hun ideeën uit oude sciencefictionillustraties.

No Man’s Sky is een zogeheten procedural game, wat betekent dat vrijwel alles in de spelwereld zelf wordt gegenereerd en niet vooraf is gemaakt. Ontwerpers bouwen slechts onderdelen van objecten, dieren en landschappen, die de computer vervolgens via een bepaald algoritme aan elkaar lijmt.

Spelers gaan op ontdekkingsreis in een eindeloos universum, waarbij elke planeet die ze bezoeken uniek is. Zowel in uiterlijk als in speelervaring.

No Man’s Sky verschijnt 22 juni op de Playstation 4 en pc.

Martin schrijft al jaren voor verschillende nieuwswebsites over games, film en tv. Hij heeft een Blu-ray collectie waar je u tegen zegt, vooral als het om Aziatische films gaat, een abonnement op vrijwel elke streamingdienst die in Nederland live is, en een Steam bibliotheek met bijna 200 games.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.