Welk boek ben je nu aan het lezen?

Home Forums FantasyWereld Boekenforum Welk boek ben je nu aan het lezen?

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Tim de KW
    Deelnemer

Ik liep op mijn Kindle account tegen The Hollow Places van T. Kingfisher aan en ik was uiteindelijk aangenaam verrast. Vooral de humor beviel me enorm goed. Ik heb daarom meteen van dezelfde auteur The Clockwork Boys en The Wonder Engine aangeschaft. Betreft een tweeluik. Het eerste boek is uit en was erg vermakelijk. Helemaal mijn ding! Redelijk klassiek fantasy verhaal van een groepje onverlaten die samen op een queeste gaan. Ik heb hier altijd al een zwak voor gehad en dankzij de sterke humor heb ik me extra goed vermaakt. Dit zal niet het laatste zijn wat ik van deze dame ga lezen.

Dakeyras
    Deelnemer

Weer even een update van mij, de volgende boeken gelezen:

Rode Zee Onder Een Rode Hemel (De Kronieken Van Locke Lamora, #2) – 4 sterren
    Het Zwarte Lied (In de Schaduw van de Wolf #2) – 3 sterren
    The Traitor God (Age of Tyranny, #1) – 3 sterren

Deel 3 van Locke Lamora in Engels besteld. Is helaas na deel 2 niet meer vertaald. Van Anthony Ryan nieuwe boek besteld: The Pariah, verwacht niet dat deze vertaald gaat worden. Hopelijk haalt hij weer een keer het niveau van zijn eerste boek: Vaelin al Sorna.

The Traitor God is van de schrijver Johnston Cameron. Heeft nog niet veel boeken geschreven en dit was zijn debut. Was zeker niet slecht maar vond niet onderscheidend van andere boeken.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door Dakeyras.
    Staartjager
    Deelnemer

Ben net klaar met de Duin boeken van vader en zoon Herbert. Mijn voorliefde is fantasy, maar ben zwaar gevallen voor het Duin-universum: wat een geweldige wereld en verhalen om in onder te duiken. De originele boeken zijn klassiekers, maar ook van de boeken van Brian Herbert & Kevin J. Anderson heb ik zeer genoten. Jammer alleen dat, om het ontstaansverhaal compleet te maken, de vervolgen op Zusters van Duin nooit zijn vertaald. Tussen het lezen door de David Lynch film en de SciFy-miniseries gekeken. En als toetje had ik de nieuwe film van Dune bewaard, waar ik heel erg naar uit heb gekeken. Het zal wel aan mij liggen, maar na zo lang in de geweldige Duin-boeken vertoeft te hebben, toch wel een beetje een anticlimax.

Nu ben ik begonnen met de In de Schaduw van de Raaf boeken van Anthony Ryan, die ik aan een stuk door verslonden heb. Ben nu aan het eind van het derde deel, geweldige schrijver, en de vervolgserie In de Schaduw van de Wolf ligt al klaar

Davey Cobben
    Sleutelbeheerder

Welkom hier Staartjager! De boeken van Ryan zijn inderdaad absoluut aanraders, heeft een mooie stijl!

Dakeyras
    Deelnemer

Behoorlijk wat boeken gelezen na laatste update:

Seven Forges by James A. Moore – boek is al uit sinds 2013. Had nooit van gehoord maar deel 5 is pas uitgekomen. Dit was deel 1. 4 sterren
    The Fall by Ryan Cahill – kort verhaal. Kun je gratis downloaden. Viel zeker niet tegen. 3 sterren
    The Blasted Lands (Seven Forges #2) by James A. Moore – beter dan deel 1. Krijgt nog meer inzicht in de wereld. Mooie serie. 4 sterren
    The Wisdom of Crowds (The Age of Madness #3) by Joe Abercrombie. Dit hoort bij de top van fantasyboeken wat nu uitkomt. 5 sterren
    Never die by Rob J. Hayes. Was geen dik boek 270 blz. Japanse fantasy. Mijn verwachtingen waren niet heel hoog maar dit was gewoon een top boek. 5 sterren.

Ik zit nog even vast aan Moordenaar des Konings van Hobb. Verwacht deze morgen of overmorgen uit te lezen.

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.