Welk boek ben je nu aan het lezen?

Home Forums FantasyWereld Boekenforum Welk boek ben je nu aan het lezen?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Davey Cobben
    Sleutelbeheerder

Aloha, een nieuwe variatie van het FantasyWereld Forum!

Welk boek zijn jullie nu aan het lezen? Ik ben zelf begonnen aan De Dodenleefster van Jaap Boekestein, uitgegeven bij MACC. Ik ben erg benieuwd, het is een meer duistere setting dan ik normaliter lees, maar bijvoorbeeld De Ziener van Kevin Valgaeren vond ik ook erg tof.

Dakeyras
    Bijdrager

Mooi dat forum weer in de lucht is!
    Lees vrijwel geen Nederlandse vertaalde boeken meer maar overgestapt naar Engels.
    Zonet Priest of Gallows (War for the Rose Throne #3) van Peter McLean afgerond. Geweldige low-fantasy, echte aanrader als je fan bent van Peaky Blinders. Fantasy gecombineerd met misdaad vanuit 1 POV. Alle drie de delen dit jaar gelezen. Volgend jaar komt 4de deel uit en afronding van de serie.

Nu gestart (gisteravond) met Age of Swords (The Legends of the First Empire #2) van Michael J. Sullivan.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden geleden door Dakeyras.
    Davey Cobben
    Sleutelbeheerder

Sullivan is heel fijn! Vond zijn Openbaringen van Riyria echt leuk om te lezen. Heb je die ook gelezen?

Richard de Boer
    Bijdrager

Ik heb dusdanig veel ongelezen Nederlandstalige boeken, dat ik de eventuele Engelse versies nog wel een tijdje kan laten staan. En eigenlijk wil ik ook nog eens oudere boeken van mijn jeugdhelden Clive Barker en Stephen King herlezen. Maar uiteindelijk zal ik wel aan Engelstalig moeten beginnen. De debuut reeks van Bradley Beaulieu en de huidige reeks van Tad Williams zijn naar het zich laat aanzien halverwege gestopt in het Nederlands (dank je wel Luitingh). Dus mocht ik daar aan toekomen, dan kan ik beter gelijk beginnen in het Engels.

Ik ben nu bezig in boek 2 van David Hair (in het Engels zijn het totaal 4 boeken, maar Luitingh vond het nodig mij nog meer geld te laten betalen door ze te splitsen naar 8 Nederlandse vertaalde boeken). David Hair loopt wat stroef bij mij, het pakt me nog niet. In mijn Hebban recensie had ik voor het eerste boek maar 3 sterren over. Misschien loopt het in de latere boeken wat beter.

Tim de KW
    Bijdrager

Ik ben ook overgestapt op Engelse boeken. Ik heb echter nog honderden ongelezen naar Nederlands vertaalde boeken staan, dus voorlopig zal ik beide lezen. Nieuwe aankopen in het Engels en oudere titels in het Nederlands. ๐Ÿ˜Š

Ik ben net klaar met Bones & All van Camille DeAngelis. Komt een verfilming van uit later dit jaar dacht ik. Op zich wel een leuk verhaal. Niet erg diepgaand en er wordt veel overgelaten aan de fantasie van de lezer, maar daar kon ik me niet erg aan storen.

Ik ben nog bezig in het derde deel van Stephen King’s Mercedes trilogie, Wisseling van de Wacht. Ik vond het tweede deel een stuk beter dan de eerste, maar dit derde deel kom ik maar moeizaam doorheen. Absoluut niet mijn favoriete King verhalen.

Raaf
    Bijdrager

Ik lees tegenwoordig redelijk wat boeken buiten het SF/fantasy-genre. Eergisteren ben ik begonnen in het Drielichamenprobleem van Liu Cixin.
    Niet echt een boek dat je zomaar eventjes tussendoor leest. Het verhaal begint tijdens een “strijdslag” (lees: politiek proces) op het hoogtepunt van de Chinese culturele revolutie met als strijdpunt dat Einstein een reactionaire academische autoriteit was omdat – althans volgens de revolutionairen – zijn algemene relativiteitstheorie een statische model is van het universum en daardoor de dynamische aard van de materie ontkent. Enfin, ik heb dit niet verzonnen maar dit komt uit het boek. Gewoon om even mee te geven dat het wel wat van je grijze massa vraagt.

Tim de KW
    Bijdrager

Dat klinkt zeker als iets waar je even goed voor moet gaan zitten. ๐Ÿ˜Š

Ik lees de laatste jaren zo nu en dan ook wel wat non fictie. Ik heb vorige maand Gratis Geld Voor Iedereen van Bregman uitgelezen. Interessante ideeรซn. Verder heb ik wat boeken over astronomie, neurologie en psychologie gelezen. En er staan nog wel wat boeken over andere onderwerpen op de plank te wachten. Soms weleens leuk om even iets heel anders te lezen en je te verdiepen in allerlei fascinerende onderwerpen.

Raaf
    Bijdrager

@Tim,

Inderdaad, vandaar dat ik ook nog in De sage van de waanzin ben begonnen. Kwestie van af en toe wat te wisselen.
    Non-fictie is mijn ding niet. Ik heb ondertussen wel wat leuke misdaad- en actiethrillers ontdekt. Ook enkele Scandinavische auteurs zitten momenteel in mijn digitale bibliotheek.

Dakeyras
    Bijdrager

Ja, helaas was de rest niet vertaald. Dus naar Engels omgeschakeld.

Vincent
    Bijdrager

Ik ben nu ‘De Kleuren van Magie’ van Victoria Schwab aan het lezen. Hiervoor de trilogie het Keizerrijk der Stormen van Jon Skovron gelezen. Daarvoor de Gebroken Aarde trilogie van NK Jemisin en dat was gelijk zo’n beetje de beste fantasy die ik ooit gelezen heb. ๐Ÿ™‚

Tim de KW
    Bijdrager

@vincent
    Dat zijn zo’n beetje de laatste reeksen die ik nog in het Nederlands heb aangeschaft. Ik wil vooral de Gebroken Aarde trilogie heel graag lezen. Daar hoor ik alleen maar goede dingen over. Jammer dat Dave weer iets heeft verzonnen, waardoor ik de rest van het jaar alleen maar oudere boeken mag lezen. ๐Ÿ˜‹

Tim de KW
    Bijdrager

@dakeyras

Het kwartje valt een beetje laat, maar die boeken ben ik ook aan het verzamelen. ๐Ÿ˜Š
    Ik vond zijn Riyria reeks ook erg vermakelijk en was ook benieuwd naar zijn nieuwere werk. Ik heb de eerste drie delen al liggen. Nog drie te gaan. En ze dan idealiter ooit lezen.

Lavinia
    Bijdrager

Ik ben bezig met een recensieboek: Sahana van Ruby Coene. Ben er echt positief door verrast. Het leest echt heel snel en het verhaal intrigeert. Enorm blij mee want dan kan ik snel een recensie schrijven ๐Ÿ˜‰
    En ik heb de eerste pagina’s van Nevernight gelezen dus daar wil ik snel mee verder.

Dakeyras
    Bijdrager

Age of Swords (The Legends of the First Empire #2) gelezen in de vakantie en de serie heeft vind ik niet het niveau van zijn eerdere reeks. Het is zeker niet slecht of niet amusant maar de boeken met Hadrian en Royce vind ik zelf leuker om te lezen. Nu gestart met The Court of Broken Knives
    (Empires of Dust #1) van Anna Smith Spark. Eerste 100 pagina’s gelezen maar het boek loopt niet lekker. Veel info dumps.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.