Nog te lezen uitdaging, hoe gaat het?

Home Forums FantasyWereld Leesclub: NTL Uitdaging Nog te lezen uitdaging, hoe gaat het?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Davey Cobben
    Sleutelbeheerder

We gaan 9 augustus beginnen met de NTL-uitdaging! Vanaf dat moment tot het einde van het jaar zijn er nog 20 weken tot het nieuwe jaar. Een mooie tijd om eens door je stapel boeken te gaan die al jaren in de boekenkast liggen, maar die maar niet opgepakt worden. Doe je mee?

De uitdaging is dus om in de laatste 20 weken van 2021 je NTL-stapel kleiner te maken door wat extra aandacht erop te richten. In de tussentijd doen de redactieleden mee met tussentijdse voortgangsartikeltjes. Maar we horen ook graag van jullie hoe het gaat!

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden geleden door Davey Cobben.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand, 3 weken geleden door Davey Cobben.
    Dakeyras
    Bijdrager

Hou het bij op Goodreads:
    18books completed
    7 books ahead of schedule
    18/20 (90%)

Loop dus voor op planning.

Ik heb tot nu toe 3 boeken uitgekozen die al ruim 10 jaar op mijn nog te lezen stapel liggen. En ik twijfel uit nog een aantal anderen. Wil er uit eindelijk 5 kiezen.

Davey Cobben
    Sleutelbeheerder

Ik ga er ook voor 5 inderdaad! Boeken die ik echt al heel lang heb liggen en volgens sommigen klassiekers zijn, maar die ik dus nog niet heb gelezen. Ik ben er nog niet 100% over uit. Dat zou dan elke maand ongeveer een boek zijn (naast eventuele recensieboeken en dergelijke), het zou te doen moeten zijn. Maar in de praktijk gaat het helaas altijd slomer dan ik wil..

Tim de KW
    Bijdrager

Dag allen! Dat is alweer even geleden. Alles goed met een ieder? 😊

Ik zat er toevallig heel serieus over na te denken Duin van Herbert eindelijk eens te gaan lezen. En ik ben vorig jaar ook eindelijk eens verder gegaan met de boeken van Feist die al tig jaren op de plank staan, met de intentie dat verder op te pakken. Dus ik kan dan net zo goed even hier meedoen. Ik ben geen hele snelle lezer en heb sinds vorig jaar ook ontdekt dat ik graphic novels toch wel kan waarderen en ook die lees ik de laatste tijd veel, dus ik weet nog niet zo goed hoeveel boeken ik denk te zullen gaan lezen. Maar een stapel van 5 en dan zien hoe ver ik kom lijkt me het beste.
    Ik ga daar nog even over nadenken, maar Duin staat er sowieso in. En dan wellicht Boekanier des Konings van Feist. De rest volgt nog.

Raaf
    Bijdrager

Ik heb al jaren de trilogie De sage van de waanzin van de broers J. & S. Guptara in mijn boekenkast staan. Die wil ik al zeker proberen uit te lezen.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 3 weken geleden door Raaf.
    Davey Cobben
    Sleutelbeheerder

Tim, wat ontzettend leuk je hier weer terug te zien! Hoe gaat het met jou? Ben je nog steeds blij met je carrièreswitch of doe je ondertussen weer wat anders. Hoe heb je het uitgehouden zonder de bioscopen 🙂 Hier gaat alles goed, veel gebeurd, maar lekker aanklooien met FantasyWereld geeft nog steeds energie. Weinig gelezen, maar ook ik heb eens wat geprobeerd met graphic novels (in mijn geval klassieke Marvel bundels als Infinity War en House of M). Btw: Boekanier des Konings is erg leuk 🙂

En mooi zo Raaf! Die trilogie van WB* Fantasy (nog steeds zonde dat ze het niet gered hebben, vond het concept van Wereldbibliotheek altijd supertof) is juist een van de boeken van hen die ik niet heb staan, de rest eigenlijk allemaal wel. Die waren allemaal de moeite waard, dus ik verwacht de Sage van de Waanzin ook wel!

Tim de KW
    Bijdrager

Hallo Dave! Het gaat helemaal prima! 😊
    Ik heb wel met wat ideeën gespeeld en een blauwe maandag getracht een hbo opleiding te volgen naast mijn werk, maar daar was ik snel van genezen. Ik heb me er inmiddels een beetje bij neergelegd dat ik werkelijk waar geen idee heb wat ik wel zou willen en eigenlijk vermaak ik me nog steeds prima met mijn huidige werk, dus waarom zou ik me er ook nog al te druk om maken. Ik dacht gewoon wat meer te gaan genieten in mijn vrije tijd, maar dat is er de afgelopen anderhalf jaar om de een of andere reden niet echt van gekomen. 😋

Ik heb in het verleden een paar keer wat Marvel comics gelezen, maar het wist me toen steeds maar niet echt te pakken. Maar sinds ik de Locke and Key reeks en daarna een zooitje, min of meer op zichzelf staande, DC comics gelezen heb ben ik verkocht geraakt. Ik heb nu best veel van verschillende uitgevers staan. Titels als Spawn, Y the Last Man, Saga, Something is Killing the Children, The Boys en vele meer. Ik wil de door jouw genoemde Marvel comics wel graag een kans geven. Dus die gaan er ook nog wel komen. Je kent me, ik koop meer dan ik lees.

Het gemis van de bioscoop heb ik deels opgevangen door een vrij grote OLED TV aan te schaffen en meer te focussen op oudere films. Ik heb een tijd lang vooral veel obscure horror- en/of sci-fi films uit de jaren 80 en 90 verzameld. Erg vermakelijk! 😁

En hoe is het verder met jou? Ik heb wel gezien dat je ook druk bent met een platform voor aspirant schrijvers. Fijn om te lezen dat je nog steeds plezier haalt uit het bijhouden van deze site!

Tim de KW
    Bijdrager

@Raaf,
    Dat zijn best dikke pillen toch? Ik kan me die boeken nog wel herinneren ja. Ik heb wel het een en ander van WB Fantasy verzameld, maar die niet. Zo heb ik de trilogie van Liliana Bodoc al vele jaren staan. De Saga van het Grensland.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 3 weken geleden door Tim de KW.
    Raaf
    Bijdrager

Dag Tim,

Ja, dat klopt, elk boek is zo’n 650 blz. dik. Op zich geen probleem aangezien ik redelijk snel lees. Ik ben er gisterenavond trouwens direct in begonnen. Dat was wel terug wat wennen voor mij omdat ik bijna uitsluitend digitaal lees.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 3 weken geleden door Raaf.
    Raaf
    Bijdrager

@Davey,

als ik de trilogie uit heb wil ik ze wel naar jou versturen. Wordt je NTL-stapel ineens wat groter 🙂

Tim de KW
    Bijdrager

Ik zie best wat bekende titels voorbij komen in het artikel op de frontpage.
    De boeken van Hobb moet ik ook echt eens een keer gaan lezen! De enige boeken die ik van haar gelezen heb zijn de Kronieken van de Wilde Regenlanden vierluik, welke ik voor deze site gerecenseerd heb. Dat is alweer eventjes geleden. 😊
    De rest staat al jaren op de plank.

De Bende van Anansi, het soort van vervolg op het geweldige Amerikaanse Goden. Die staat ook al wat jaartjes op me te wachten.

Godsgraf (Godsgrave) van Kristoff en het vervolg, Darkdawn, heb ik wel al gelezen. Toevallig beide begin dit jaar. In het Engels. Ik had geen zin om te wachten op de vertalingen. Erg vermakelijke trilogie!

Tim de KW
    Bijdrager

Ik had dit jaar enorm veel zin in een episch fantasy verhaal en ik had alle vertaalde Dragonlance boeken al jaren staan. Ik ben toen vol goede moed aan De Draken van de Herfstschemer beginnen, maar ik kwam er niet doorheen. Ik vond dat boek heel erg knullig en gekunsteld overkomen. Geheel onkarakteristiek heb ik het boek niet uitgelezen en zelfs alle Dragonlance boeken verkocht. Ik heb teveel boeken staan om ooit nog uit te kunnen lezen, dus ik ben een beetje strenger voor mezelf aan het worden.
    Ik ben vervolgens Prins van den Bloede van Feist gaan lezen en dat was kwalitatief zo’n stuk beter, dat ik geen spijt heb gehad van mijn besluit. 😊

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 3 weken geleden door Tim de KW.

Hoi Tim,
    Dat begrijp ik ook wel. Dragons of Autumn Twilight leest een beetje als een oude Dungeons&Dragons module. Dat is gaandeweg beter geworden. Het is jammer dat ze de echt goede boeken zoals The Legend of Huma nooit hebben vertaald. Ik heb inmiddels een enorme collectie aan Dragonlance boeken en ik betwijfel of ik er ooit helemaal doorheen ga komen. Er is gewoon te veel.

Tim de KW
    Bijdrager

Ja, ik zag op Goodreads inderdaad dat de Dragonlance reeks behoorlijk uit z’n jasje is gegroeid. 😊
    Ik heb het tweede boek ook nog even doorgebladerd in de hoop tekenen van verbetering te zien, de boeken worden immers vrij goed gewaardeerd, maar die kon ik niet zo snel ontdekken. Wellicht dat ik het leuk had gevonden toen ik net begonnen was met fantasy lezen, maar inmiddels heb ik al vele malen beter werk gelezen. Helaas! Ik vind de Poort des Doods reeks van Weis en Hickman namelijk wel geweldig!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.