Het Rad des Tijds tv-serie

Home Forums FantasyWereld Films & Series Forum Het Rad des Tijds tv-serie

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Davey Cobben
    Sleutelbeheerder

Wie zit hier ook op te wachten? Ik ben echt enorm benieuwd naar hoe deze serie gaat verlopen. Er is veel geld in gestoken en blijkbaar is het tweede seizoen ook al in de maak. Als het goed uitpakt hebben ze echt wel jaren aan materiaal om door te gaan!

Hij zal in november op Amazon Prime komen, dus tegen die tijd moet ik maar even een tijdje een abonnement nemen 🙂

Grappig feitje, de acteur die Rhand gaat spelen is een Nederlander!

Ik kijk er enorm naar uit. Maar ik ben tegelijk ook een beetje bang. Ik vind het lastig om literatuur verfilmd te zien worden. Maar ik hoop dat het echt een episch spektakel gaat worden. En het me net zo grijpt zoals de Lord of the Rings films destijds deden. Ik wil
    Net daar niet mee vergelijken maar ik hoop op een soortgelijk gevoel 🙂

Ik heb al wel zitten kijken naar een abbo voor amazon prime. Niet alleen vanwege Het Rad des Tijds, maar ook
    voor de Middle-Earth show. 🙂
    Nog maar een paar maandjes 😉

Richard de Boer
    Bijdrager

Bij Amazon is geen gebrek aan geld, dus digitaal spektakel zal het wel worden. Ik heb al gelezen dat het samen met Middle Earth de duurste series ooit zullen worden. Meer dan 10 miljoen dollar per aflevering… Die Middle Earth schijnt zelfs de 1 miljard dollar grens te overschrijden. Ach, dan vliegt Bezos een paar keer heen en weer in zijn ruimteschip met een paar veel te rijke passagiers, verdienen ze het wel weer terug. Of het de boeken in ere zal houden is nog een tweede natuurlijk.

Ik zit langzaam te overwegen mijn Film1 abonnement in te wisselen voor Disney+ en Amazon Prime, dan heb ik samen met Netflix en HBO (via Ziggo) het meeste wel afgedekt. Ik hoop alleen niet op nog meer versnippering in de streaming aanbieders, hoewel ik denk dat HBO wel weg zal vallen bij Ziggo als HBO een eigen streaming op wil zetten in Nederland. Het enige dat mij een beetje tegenhoudt is de tijd. Ik kan nu al niet alles kijken op Netflix, laat staan dat ik dan ook nog Disney+ en Amazon Prime erbij neem.

Tim de KW
    Bijdrager

Ik heb de boeken nog steeds niet gelezen, maar ik ben altijd te porren voor fantasy films en series, dus ik kijk hier zeker naar uit. Ik heb gelezen dat het plan is er 8 seizoenen van te maken. Ik ben erg benieuwd. Samen met de aankomende, hopelijk geslaagde, Middle Earth serie en de reeds lopende The Witcher, His Dark Materials en Shadow & Bone hebben we genoeg sterke fantasy series om momenteel van te genieten. Om nog maar niet te spreken van het verrassend goede The Expanse op Prime. Geweldige sci-fi!

Davey Cobben
    Sleutelbeheerder

Eerste foto’s zijn inmiddels uitgekomen van de serie, met o.a. hoofdpersonen. Zoals hieronder de groep die it Emondsveld vertrekt (volgens mij vlnr: Egwene, Mart, Lan, Moraine, Nynaeve, Perijn en Rhand. Gedachten?

WoT cast

Ik vind Rhand, Mart en Perijn eigenlijk wel aardig gevonden, Lan ziet er imposant uit, maar had ik in mijn hoofd wel iets anders voorgesteld 🙂 Ik ben erg benieuwd!!

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 6 dagen geleden door Davey Cobben.
    Richard de Boer
    Bijdrager

Best wel wat discussie op internet over de leeftijd van de cast. In de boeken zijn ze namelijk een stuk jonger, behalve dan Lan en Moraine. Ik begrijp dat Amazon het YA stempel wat probeert te ontlopen. Lan ziet er overigens best wel aziatisch-achtig uit, die had ik iets anders in mijn hoofd. Maakt niet uit, ik pas me wel aan. Ik ben benieuwd hoe de serie uit gaat pakken, en vooral hoe ze zaken als de droomwereld gaan visualiseren.

Davey Cobben
    Sleutelbeheerder

En vandaag was het blijkbaar alweer tijd voor de trailer! Gedachten?

Ik vind de sfeer en aankleding erg mooi. Goede weergave van de magie en de Myrddraal zag er cool uit (hoewel ik het toch meer als een monster zag en in mijn hoofd was het menselijker).

Bekijk de trailer: https://www.fantasywereld.nl/tv-serie/tvtrailers/bloed-en-as-bekijk-nu-de-trailer-van-the-wheel-of-time/

Ben ook super benieuwd naar de serie. Kan eigenlijk niet wachten. De boeken ben ik nooit verder gekomen dan del 2 volgens mij. Ze zijn wel oed en leuk, maar lezen niet heel makkelijk weg ofzo. En daardoor haak ik altijd weer beetje af, het is niet een serie om alle boeken achter elkaar te lezen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.