Social Media

Voor tips, kritiek en lof!
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Social Media

Bericht door Dave »

Oh jee, ongemerkt zijn er opeens behoorlijk wat volgers bijgekomen en staan we nu op 500 volgers op Facebook! Snel iets verzinnen om dat te vieren! Twitter staat nu op 971 volgers (nog maar 29 tot de 1000) :D
Muninn
Dwerg
Dwerg
Contacteer:

Re: Social Media

Bericht door Muninn »

De grote vergissing van facebook is om naar de hoeveelheid likes te kijken tho. Door het stomme systeem waarmee facebook bepaalt wie wat ziet is eigenlijk alleen user-engagement relevant voor facebook.

Niet dat ik de feestvreugde wil drukken, 500 likes is nog steeds een accomplishment om te vieren. Maar met het oog op de toekomst, de sleutel tot een succesvolle fb page is interaction. (alleen in het laatste half jaar al is de organic reach van pages met een additional 12% gemiddelt gecapped, boven op wat ze er al af gehaald hadden.) Posts van fantasywereld.nl's facebook komen nooit in mijn feed bijvoorbeeld.
Eydis
Hobbit
Hobbit

Bericht door Eydis »

Nee, de posts op facebook krijg ik ook nooit te zien! Ik moet er zelf naar zoeken via de pagina van FantasyWereld..
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

:cry:

IK heb inderdaad de laatste tijd veel gelezen over hoe facebook zakelijke accounts een loer draait. Selectief tonen van posts gebaseerd op interactie (van de 500 likers zien gemiddeld tussen de 100 en 200 mensen maar daadwerkelijk een post van ons) en dan voortdurend proberen je te overtuigen dat je je pagina of posts moet promoten.

Ik zie elke bezoeker via Facebook als een leuke extra, maar zal er nooit iets voor betalen. Ik probeer wel als FantasyWereld regelmatig posts van auteurs, evenementen en uitgeverijen te liken of erop te reageren, om mensen zo bekend te maken met de pagina..

Wat zijn dan nog meer handige dingen om te doen om ervoor te zorgen dat je wel in de feed van gebruikers komt?
Muninn
Dwerg
Dwerg
Contacteer:

Bericht door Muninn »

Posts met plaatjes en video zijn goed voor de interactie cijfers. :D
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

En dan met name van schattige katten zeker :mrgreen:
Puzemuze
Magiër
Magiër

Bericht door Puzemuze »

Gewoon vleugeltjes op plakken en het is fantasy. :lol:

Afbeelding
"Boeken zijn de pest. Alle ellende kommt vom Lesen zei Multatuli al dat iemand zei."
Marije
Griffioen
Griffioen

Bericht door Marije »

Oké, die zou ik dus zeker liken en delen :mrgreen:
Yvonne
Magiër
Magiër

Bericht door Yvonne »

Leuk speeltje btw, daar hou je een poes die zich zit te vervelen goed mee bezig. :o
Muninn
Dwerg
Dwerg
Contacteer:

Bericht door Muninn »

Point proven ;).
Plaats reactie