De Boekendatabank

Voor tips, kritiek en lof!
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

De Boekendatabank

Bericht door Dave »

De boekendatabank was alweer een tijdje niet meer bijgewerkt, een van de redenen voor mijn oproepje naar hulpdiensten voor FantasyWereld ;) Een aantal mensen reageerden en daardoor is er de laatste tijd weer wat gebeurd!

Allereerst heeft Jeroen geholpen de databank om te zetten, zodat bij elke boekbeschrijving nu een linkje naar de betreffende auteur en uitgever te vinden is. Ook zijn er bij elke auteur zijn of haar boeken (+linkje) te vinden die bij ons in de databank staan.

Daarnaast heeft vaste forumbezoeker Gram Rabbit zich aangemeld om boeken toe te voegen. En hij is al goed bezig, want zoals jullie nu kunnen merken komen er weer allerlei nieuwe boeken in de datatabank. Helemaal fantastisch natuurlijk, zo zijn we straks weer helemaal bij en kunnen we ook voor oudere boeken steeds completer worden.

Misschien is het leuk om hier af en toe updates te geven wat er is toegevoegd, en kunnen mensen eventueel aanvragen doen welke boeken zij heel graag opgenomen zien worden?
Gram Rabbit
Hobbit
Hobbit

Re: De Boekendatabank

Bericht door Gram Rabbit »

Ben gelijk omgevormd tot "de paarse brigade". :lol:

Maar goed, ik heb een beginnetje gemaakt.
Plan de campagne is eigenlijk zeer simpel.
Eerst de boeken die rechtsbovenin staan, oftewel de boeken die binnenkort een recensie krijgen.
Dan de net nieuw uitgekomen boeken, meld het alstublieft als wij er één over het hoofd zien!
En vandaar de bestaande auteurs aanvullen, etc.

Makkie toch! :mrgreen:
Zoveel te lezen en zo weinig tijd.
Yvonne
Magiër
Magiër

Bericht door Yvonne »

Een aantal maanden geleden was ik ermee begonnen flink wat te plaatsen, aangezien er niets mee gedaan werd, ben ik gestopt. (drukte door pasgeboren baby) Ook op mijn toenmalige aanbod om te helpen, werd niet ingegaan. Is er behoefte aan meer schrijvers en titels zoals ik die plaatste? Want dan zal ik er weer een aantal plaatsen. :?
Gram Rabbit
Hobbit
Hobbit

Bedankt voor het aanbod Yvonne!!
Die lijst wil ik over een paar weken zeker hebben, maar Ik wil nu eerst de bestaande auteurs een beetje up-to-date krijgen.
Tenzij je samen met Dave bepaalt, dat je ook medewerker wordt en ze zelf toe kan gaan voegen natuurlijk. ;)
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

We kunnen weer aan de slag, dus we staan zeker weer open voor suggesties Yvonne!

Zelf heb ik ook een eigen plan, ik wil eerst eens alle boeken waarvan ook een recensie is een boek in de databank hebben. En ik wil graag series die in onze databank staan bijwerken, want sommigen lopen nog niet helemaal bij. Maar daar was Gram Rabbit ook mee bezig zag ik, helemaal top!
Gram Rabbit
Hobbit
Hobbit

Ach, soms kom ik een schrijver tegen die nog niet in de databank staat, maar die voeg ik dan gewoon toe.
Zeker als het schrijvers zijn die voor het eerst vertaald zijn (Luke Scull , Morgan Rhodes). ;)

Maar hoe dan ook, ik heb weer een paar boeken toegevoegd.
Yvonne
Magiër
Magiër

Bericht door Yvonne »

Dan hoor ik het t.z.t. wel.
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

De paarse brigade is wel erg goed bezig, met nu al meer dan 70 boeken die zijn toegevoegd, wat ons totaal alweer over de 800 boeken heeft getild...Super Gram Rabbit!! Binnenkort kom er ook een uitgebreide zoekfunctionaliteit in de databank, wat het doorzoeken ook wat gemakkelijker maakt...
Gram Rabbit
Hobbit
Hobbit

Zo zie je maar weer, als je er elke dag een paar toe kan voegen ... :mrgreen:

En op sommige dagen een paar meer. ;)
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Zoals beloofd in de laatste nieuwsbrief is er in de boekendatabank een nieuwe zoekfunctionaliteit gekomen. Hiermee kun je nog gerichter zoeken op (een deel van) een titel, de auteur, de uitgever of de subgenre. Zo kun je een auteur kiezen en dan op search drukken, waardoor je alle boeken in onze databank van die auteur te zien krijgt. Of je combineert deze filters. Zo kun je dus zoeken op alle Dystopische Fantasy van Terry Brooks, of alle Anthologieën die zijn uitgegeven door Books of Fantasy.

Klik hier
Plaats reactie