De Boekendatabank

Voor tips, kritiek en lof!
angela
Minotaurus
Minotaurus

Re: De Boekendatabank

Bericht door angela »

angela schreef:Is het misschien een idee om het zelfde met de boekendatabank te doen als wat Bol doet?
En dan bedoel ik reviews toevoegen?
Ik weet dat je kunt reageren maar dat gebeurd volgens mij bijna niet het enige dat ik zie staan is Ook op fantasy wereld.... en dat zijn oude items waarvan je eigenlijk niet weet waar ze over gaan omdat het een reactie is op een berichtje. Het ziet er vind ik in ieder geval niet echt geweldig uit.
Ik kijk zelf regelmatig bij Bol of er een review bij een boek staat om de mening van andere over deze boeken te weten.
Goodreads doet ook zoiets (daar kijk ik ook regelmatig voor minder bekende boeken) en als je dan ook nog sterretjes aan een boek kunt geven als lezer dan zou je misschien een leuk overzicht krijgen?

http://www.goodreads.com/book/show/1860 ... earch=true
Ik wil dit toch nog een keer naar boven halen ook omdat ik vind dat het wel aansluit bij de opmerking van Princes Marcella
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Ik vind het een heel goed idee en ben ook al aan het zoeken geweest om dit voor elkaar te krijgen! Het eerste wat ik nodig heb is een soort klein ledensysteempje om mensen de mogelijkheid te geven om in te loggen of als gast te reageren.

Daarna een mooi reactiesysteem met sterrenwaardering die op de gewenste plekken kan worden ingevoerd. En dan zou het als extra'tje nog eens leuk zijn om dan lijstjes te kunnen maken van Hoogst gewaardeerde boek e.d.

Ik maak het een projectie voor deze zomerperiode en ga jullie op de hoogte houden van mijn voortgang!
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Okay, vanavond heb ik weer flink lopen knutselen en de de eerste opzet is gemaakt met een sterrenwaardering en een nieuwe reactiemogelijkheid die wat meer geïntegreerd is.

Ik ben het allemaal even aan het uitproberen bij de kortverhalen, omdat hier wat minder van zijn dan boeken. De sterrenwaardering kan door gasten en ingelogde gebruikers worden ingevoerd en wordt op basis van IP adres bewaard. Er worden gemiddelden berekend en later kunnen er gemakkelijk hoogste/laagste lijstjes worden gemaakt per categorie.

http://www.fantasywereld.nl/kortverhalen/bliksemslag/

De reactiemogelijkheid moet ik nog helemaal aanpassen aan onze wensen, zodat het meer op een beoordelingsformuliertje lijkt en de output moet ook nog een mooie stijl krijgen.
angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela »

Misschien een idee om gasten te beperken?
Op andere sites moet je ook gewoon een account aanmaken.
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Hoi Angela, bedankt voor het idee. Bedoel je dan het reactie plaatsen of alleen de beoordeling doen. Ik twijfel zelf, omdat het mensen soms ook een beetje weerhoudt. Willen ze net iets typen, moeten ze inloggen of zelfs nog een profiel aanmaken. Zelfde geld voor de waardering. Misschien dat ik dat dan doe als er wat meer interactie is op de site, zodat mensen ook meer redenen hebben een account aan te maken.

Voor nu heb ik weer een avondje gezeten en het reactiesysteem op touwen gezet. Zie weer (even F5 indrukken voor het beste resultaat):

http://www.fantasywereld.nl/kortverhalen/bliksemslag/

Wat vinden jullie ervan? Beter dan het Disqus reactiemodule die er nu nog is? Het mooie aan die systeem is dat alles wordt opgeslagen op de site zelf, dus hou je alles in eigen hand en kun je er ook wat meer mee (sorteren op meeste reacties en dergelijke).
angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela »

Ziet er strak uit duidelijk leesbaar maaaar.... (kan zijn dat dit komt omdat het nog niet af is hoor)
ik ben ingelogd op het forum en vind het dan eigenlijk wel een beetje vervelend dat ik toch nog mijn e-mail en naam in moet voeren en dat ik een gast avatar heb???
Misschien wil ik te snel te veel, maar een zichtbaar verschil tussen een gast en iemand die een account heeft is denk ik wel fijn.
Misschien dat mensen dan ook eerder een account aanmaken?

Ja en het beperken van gasten ik snap wat jij bedoelt Dave mijn opmerking is vooral gebaseerd wat ik ervaar op andere forums. Op andere fora kan ik bijvoorbeeld alleen de eerste reactie lezen zonder in te loggen, reageren kan al helemaal niet. Als ik van mijzelf uitga en ik wil graag deelnemen dan maak ik een account aan. Maar ik snap dat dit natuurlijk niet voor iedereen geld.
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Hoi Angela, bedankt! Het probleem (voor nu nog even) voor je probleem met 1x inloggen voor alles is dat het forum en de site twee heel aparte installaties zijn en ze niet met elkaar communiceren.

Maar ik ben op zich wel voorstander om ook de forums te integreren, zodat men met 1 account kan reageren op het forum en op artikelen op de site. De standaard Wordpress forum methode is een plugin die bPress heet en wat minder functionaliteiten heeft als wat we nu gebruiken. Ik kan kijken of dat aan onze wensen voor een forum voldoet..

Ik ga me eerst goed focussen om het hele Gebruikersrecensies gedeelte af te ronden en dan ga ik eens in overleg met de mede crewleden of een overstap naar nieuwe forum software nuttig is. Het mooie is wel dat alles met een klik op de knop te importeren moet zijn, dus alle gebruikers en forums/topics/posts kunnen zo over.
Dakeyras
Goblin
Goblin

Bericht door Dakeyras »

Heb beoordeling gegeven maar die kun je daarna niet meer wijzigen?
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Hey, ik heb het nu zo ingesteld dat iedereen eenmalig mag stemmen op een bepaalde recensie. Helaas is het systeem niet geavanceerd genoeg om mensen hun stem te laten herzien. Het enige wat ik wel kan doen is de restrictie opheffen, waardoor je nog een keer kunt stemmen. Maar ik denk niet dat dat beter is..

Wat ik eventueel voor je kan doen, is jouw stem verwijderen (als je me vertelt welke het is)?
Marije
Griffioen
Griffioen

Bericht door Marije »

Klopt het dat je ook geen halve sterren kunt geven?
Plaats reactie