De Boekendatabank

Voor tips, kritiek en lof!
angela
Minotaurus
Minotaurus

Re: De Boekendatabank

Bericht door angela »

ziet er inderdaad goed uit.
Al zou ik dan wel als het bijv. om een serie gaat de vervolgen van die serie laten zien i.p.v. gewoon boeken van de zelfde schrijver.
Dus bij Heugenis en smart zou ik dan de andere 3 delen laten zien i.p.v. Bobby dollar.
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Dat is een goede tip. Ik denk alleen dat het technisch gezien nu nog niet mogelijk is.

Dan zou er een slag over de boekendatabank heen moeten die ik ooit eigenlijk al eens had willen doen, maar me door de hoeveelheid boeken tegenstond: De titels van de boeken opdelen in serienaam en titelnaam.

Nu heten ze nog Titel: Het Rad des Tijds 1: Oog van de Wereld
Dan zou dat moeten worden: Serietitel: Het Rad des Tijds - Subtitel: Oog van de Wereld

En dan kan ik veel makkelijker die andere seriedelen ertussenuit filteren.
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Ach ja, de vakantietijd komt er weer aan, tijd zat. ;)
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10
BibiTotoLover
Goblin
Goblin

Bericht door BibiTotoLover »

Ik weet niet of dit het juiste Topic is ervoor.. maar ik heb een paar updates voor Erin Hunter.

Van de 2e serie van Warrior Cats: De Nieuwe Profetie
zijn onderhand verschenen:
5. Schemering
6. Zonsondergang

En er is een begin gemaakt aan de 3 serie van Warrior Cats: De Macht van Drie
1. Geheim Verbond (verschijnt volgens Bol.com 23/04/2015)

Daarnaast verschijnt ook deel 2 van de eerste serie van Survivor Dogs
1. Een verborgen vijand (17-03-2015)
Books read in 2021: 14
Books bought in 2021: 5
Manga collected in 2021: 10
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Bedankt, ik ga ze erin zetten!
Goudvacht

Bericht door Goudvacht »

Weet iemand toevallig wie Beatrice Delvaux is? Haar naam staat bij het boek Warrior Cats Zonsondergang op sommige sites op de plek waar Huberte Vriesendorp normaal staat. Maar omdat in het boek nog steeds staat dat Huberte de vertaalster is, is het een raadsel voor mij waarom haar naam toch op sommige sites staat.
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Als er in het boek Huberte Vriesendorp staat, neem ik aan dat zij ook de vertaalster is (net als de eerdere delen). Het is logischer dat een fout gemaakt is op sommige websites dan in het manuscript zelf (hoewel ook dat mensenwerk is). BOL.com zegt bijvoorbeeld ook dat de vertaalster Huberte is.

Die Béatrice Delvaux lijkt ook een Franse mevrouw te zijn, dus wellicht heeft zij de Franse versie vertaald en is daar het misverstand ontstaan?
Goudvacht

Bericht door Goudvacht »

Die info hadden wij ook al. Maar ze is niet een vertaalster (van Warrior Cats) en ik zie alleen dat ze een redactrice is geweest. De uitgever Bakermat wil niet reageren op onze vraag, toch staat op de meeste Belgische boekensites (bol.com vind ik dus niet een voorbeeld, want die maakt vaak fouten met de release datum, overnemen van informatie etc.) de naam Beatrice Delvaux daar. de uitgever is Belgisch dus dat zou veel ophelderen. Niet te vergeten dat Huberte 75 jaar is, veel fouten maakt en vaak ziek is. Dan is een nieuwe vertaalster niet zo gek. Geheim Verbond komt uit op 18 maart, dat is zéér snel vergeleken met andere releasedatums, dus ik denk dat een nieuwe vertaalster wel aanwezig is.

Ander dingetje, op de site van de uitgever bakermat.be (als je 'warrior cats' zoekt) spoken 2 nieuwe drukken op, de zogenaamde 'NL' boeken, wat moet ik me hier bij voorstellen? Tot nu toe kennen wij slechts Hardcover en Paperback, nu komen er ook NL boeken. Huberte is Nederlands dus het is niet bepaald Vlaams vertaalt ofzo. :?: :?: :?:
angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela »

Ik heb het geloof ik al eens eerder opgegooid maar is het een idee om het zelfde te doen als Bol.com of goodreads en dan bedoel ik reviews toevoegen aan de boeken databank? Ik kijk zelf ook vaak bij hun om te zien wat andere er van vonden 1 recensie is toch maar de mening van 1 persoon?
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Dat zou ik ook wel een leuke toevoeging vinden.
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10
Plaats reactie