Wat lees je nu?

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
TimdeKW
Trol
Trol

Re: Wat lees je nu?

Bericht door TimdeKW »

Jullie gaan allemaal lekker!! :)

Lezen staat bij mij weer even op een laag pitje. Je hebt wel eens van die periodes.
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Harry Potter and the Chamber of Secrets is uit. Wat een heerlijke wereld is het toch! :)
Ik heb meteen alle delen in het Engels aangeschaft (4 t/m 7).

Maar ik ga me eerst wagen aan Fahrenheit 451 van Ray Bradbury. Ik ben erg benieuwd!
Aan het lezen:
Gelezen:
angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela »

raaf schreef: 10 okt 2017, 09:55 Ik ben dan toch maar eens begonnen in de Kronieken van de Onderwereld van Cassandra Clare, ondertussen aanbeland in het derde boek. Niet echt een hoogvlieger, eerder luchtig vermaak.
Daar kwam ik op een gegeven moment niet meer mee verder te veel van het zelfde.
Salmaneser
Goblin
Goblin

Bericht door Salmaneser »

Intussen op het einde van boek 5 van Rad des Tijds. Blij dat ik er bijna door ben, dit was voorlopig het lastigste boek om door te komen.
Meer dan 900 pagina's, maar afgezien van heel veel elkaar in de haren vliegende vrouwen, gebeurde er maar weinig, tot het laatste gedeelte.
Ik denk dat ik vorige keer hier ergens in het verhaal gestrand ben. Op naar boek 6!
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Ik weet nu niet of ik je veel plezier of veel succes moet wensen. :)
Aan het lezen:
Gelezen:
raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf »

angela schreef: 12 okt 2017, 23:05
raaf schreef: 10 okt 2017, 09:55 Ik ben dan toch maar eens begonnen in de Kronieken van de Onderwereld van Cassandra Clare, ondertussen aanbeland in het derde boek. Niet echt een hoogvlieger, eerder luchtig vermaak.
Daar kwam ik op een gegeven moment niet meer mee verder te veel van het zelfde.
Dat begrijp ik. En dan te bedenken dat er nog drie delen volgen. Ik noem dit "elastiekschrijven": situaties zolang mogelijk uitrekken.
Misschien dat ik later het vervolg nog eens opneem. Nu tijd voor iets ernstigers (alhoewel ik nog niet goed weet wat :)).
PeterV72
Feniks
Feniks

Bericht door PeterV72 »

Momenteel ben ik Een feestmaal voor kraaien (Game of thrones) nog eens aan het lezen. De boeken laten zich heel vlot lezen. Het valt me nu wel op dat er toch wel heel wat verschillen zijn met de tv serie!
Momenteel aan het lezen: Het lied van ijs en vuur - Boek 4 - Een feestmaal voor kraaien
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Fahrenheit 451 is uit. Erg interessant boekje.

Ik ga nu maar verder met het tweede deel uit de Keizerrijk trilogie van Feist. De eerste viel me een beetje tegen, maar ik ga toch maar verder lezen. Zonde van mijn Feist collectie als ik nu al afhaak. :)
Aan het lezen:
Gelezen:
Dakeyras
Goblin
Goblin

Bericht door Dakeyras »

Vond de keizerrijk serie amusante boeken omdat ze zo verschillen met de andere boeken uit zijn boekenreeks. Vond ze niet hoogvliegend maar wel leuk een keer te lezen. Zit zelf momenteel in een diep gat qua lezen... :oops:
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Ik vind Magiër en Duisternis over Sethanon fantastisch en had juist zo'n zin in meer van dit soort epische fantasy. Toen kreeg ik in plaats daarvan het "afwijkende" Dochter van het Keizerrijk. Mijn verwachtingen waren dus totaal anders. Maar dat is niet de hoofdreden dat het eerste deel me wat tegenviel. De zaken in het boek verliepen steeds gewoon een beetje erg soepeltjes en het geheel vloeide niet zo lekker. Hopelijk bevalt dit tweede deel me iets beter, nu ik de juiste verwachtingen koester. Maar ik heb nog steeds heel veel zin in 100% klassieke epische fantasy, maar ik blijf steeds maar de verkeerde boeken pakken, waarbij ik verwacht dat die dat zijn, maar toch iets anders blijken te zijn. :D
Daarom heb ik Elfenwinter van Hennen maar klaargelegd om eerdaags op te pakken. De Elfen vond ik geweldig, maar omdat dit een afgerond verhaal had heb ik de "vervolgen" nooit opgepakt. Uiteraard wel aangeschaft. :geek:

Maar waarom zit je in een gat? Inspiratieloos?
Aan het lezen:
Gelezen:
Plaats reactie