TimdeKW schreef: ↑10 okt 2018, 08:59
Ik ben wel van mening dat de verhalenbundels ook meetellen. Daarin worden de meeste belangrijke personages geïntroduceerd die we in de vervolgdelen weer terugzien.
Deze MOET je absoluut eerst lezen! Ik ben toentertijd begonnen met Bloed van de Elfen en had echt het gevoel middenin een verhaal te vallen. Toen heb ik later de verhalenbundels gelezen (deze zijn erg leuk!) en toen heb ik Bloed van de Elfen opnieuw gelezen, waarna ik een stuk beter kon volgen wie alle personages waren.
terug naar de boekenwinkel dan !!!
nu aan't lezen: Jennifer Fallon - Wolfsblad
gelezen: Markus Heitz - Drakenvuur/Drakenkeizer
Ook (voorlopig dan toch ) goed nieuws: deel 3 van zowel Anthony Ryans Draconis Memoria als Bradley P. Beaulieu's Het Lied van het Gebroken Zand worden verwacht in het voorjaar 2019. Ook deel 2 van N. K. Nemesins De Gebroken Aarde zouden we volgend jaar mogen verwachten.
In dat geval hou ik mijn hart vast. Trilogieën halen de eindstreep nog weleens, maar langere reeksen sneuvelen te vaak vroegtijdig in het vertalingsproces. In ieder geval wel fijn dat er recentelijk, maar ook de komende tijd best wat trilogieën zijn of worden afgerond. Ik hoop dat de Nimmernacht trilogie ook wordt afgerond. Heb het eerste deel in ebook gratis gekregen van Luitingh en ik moet zeggen dat ik me er vooralsnog verrassend erg mee vermaak. Erg leuke schrijfstijl en humor.
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10