Ontwikkelingen H8 t/m H14

Marguerite groeit op met twee briljante wetenschappers als ouders. Ze hebben een apparaatje uitgevonden waarmee je door verschillende dimensies kunt reizen en in steeds een andere versie van je eigen leven terechtkomt.
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Ontwikkelingen H8 t/m H14

Bericht door Dave »

Bespreek hier alles wat er gebeurt tot en met hoofdstuk veertien. Wat vind je van het verhaal tot nu toe, verloopt het zoals je had verwacht? Blijft je aandacht goed erbij?
Rive
Feniks
Feniks

Re: Ontwikkelingen H8 t/m H14

Bericht door Rive »

Verhaal leest nog steeds super snel weg. Het verhaal op zich is wel goed gevonden. Helaas vind ik het wel wat voorspelbaar.
Als je bij de eerste wisseling van dimensies naar een zeer futuristische wereld gaat is het te voorspelbaar dat ze bij de tweede wisseling naar een dimensie gaan waar technologie zeer ver achterloopt.

Buiten dat om volgen de gebeurtenissen elkaar wel snel op. Het verhaal wordt niet snel saai. Wel tof om in het oude Rusland een kijkje te nemen.

Wat ook wel opvalt is dat het eerste gedeelte en in de 1e dimensie sprong Marguerite alles samendoet met Marguerite en dat die twee constant bij elkaar zijn en nu ze in Rusland zit ze alles met Paul samen doet en Theo niet meer in beeld is.

Ben wel benieuwd hoe het gaat aflopen, Paul heeft blijkbaar helemaal niks met die moord op de vader van Marguerite te maken. Misschien toch Theo? Aangezien hij van auto's houd en aan auto's sleutelt?

We wachten af..
“No two persons ever read the same book.”
Denisennn
Magiër
Magiër

Bericht door Denisennn »

Yeah! Super spannend is het! Vooral wanneer de Vuurvogels kapot gaan, dat vond ik echt heel goed gedaan :o

Toch wel een driehoeksverhouding dus. Maar wat is Paul romantisch, ik vond het echt heerlijk zwijmelen :mrgreen: weg met Theo! Team Paul all the way! Om maar even in fangirltermen te spreken. Maar wie weet wordt dit in de volgende hoofdstukken weer anders...

Ik vond het Russische gedeelte echt super gaaf. Marguerite als dochter van de tsaar (of nou ja, eigenlijk niet dan) was zo onverwacht! Ik hou van boeken die zich afspelen in luxe paleizen en intriges in het hofleven, dus ik ben weer lekker verwend met dit boek, haha!

Ik ben bij hoofdstuk 21 nu, dus nog even doorlezen en dan kan ik weer verder met mijn verslagje. Al weet ik niet of ik daar van de week nog tijd voor ga hebben. Ik denk dat het boek met een dikke cliffhanger gaat eindigen, dus ik ben echt heeeeel benieuwd wat er nog meer gaat gebeuren. Ik vind het tot nu toe in ieder geval echt heel erg leuk, al ben ik toch wat minder gecharmeerd van de driekhoeksverhouding...
Nakita

Bericht door Nakita »

het boek leest heerlijk en snel weg! de bladzijdes vliegen na elkaar omdat de spanning erg hoog zit en de romantiek is ook heerlijk om te lezen!
raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf »

Vanaf hier gaat het boek wel snel vooruit. De driehoeksverhouding (of allée de poging tot) zie ik niet graag tegemoet. Het ligt er te dik bovenop en elke tussentijdse verwijzing naar den Theo of den Paul lijkt me verplichte kost om toch maar de illusie te kunnen wekken van heerlijke romantiek onder een driedimensioneel palmboompje.
Dit terzijde, ondertussen heb ik de werking van de dimensies wat beter begrepen en ik vind het wel goedgevonden. Ook omdat ze op die manier haar papa terug kan ontmoeten. Het verhaal leest snel, temeer daar het - met uitzondering soms van de dimensiebegrippen - eenvoudig geschreven is zonder dat je teveel moet nadenken of zwijmelen :D .
Londen in een futuristische omgeving is leuk, alhoewel ik wel wat meer van die wereld had willen kennen want de overstap naar het tsarisme gebeurt nogal vrij snel. Gelukkig is het ook aangenaam vertoeven in deze wereld en gebeurt HET eindelijk voor de ongeduldigen. En dit vind ik nu wel echt interessant want het geeft een totaal andere dimensie aan een driehoeksverhouding: is het nu Paul of Pavlov?
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Woot woot, ik ben ook weer verder. Heel leuk om nu in deze Russische wereld te vertoeven. Ik hou wel van deze setting. Ik ben nu bij hoofdstuk 12 en hoop wel dat er niet teveel randzaken bij komen en de lekkere vaart van het hoofdplot er in blijft. De puzzelstukjes worden langzaam gevonden en nu moeten ze nog op elkaar passen. Wat is er nu echt gebeurt met de vader van Marguerita en wat is nou de rol van Wyat Conley? IK ben wel echt geïntrigeerd geraakt door deze vraag, dus dat is wel heel goed :)

IK vond overigens nog even in hoofdstuk 8 wel erg gemakkelijk de computers door Theo worden gehackt (hoe en waarmee dan?). En grappig dingetje dat de roots van Theo in Nederland liggen :D
Thyrze
Pixie
Pixie

Bericht door Thyrze »

Ik moet zeggen, ik ga het verhaal met de pagina leuker vinden! Ik vond het niet helemaal geloofwaardig dat Marguerite Paul één keer tegenkomt, Paul iets zegt en Marguerite dan ineens 180 graden draait wat betreft haar standpunt... Dat had wat beter uitgewerkt mogen worden, maar ach. Het was waarschijnlijk nodig voor de rest van het verhaal xD.

De Russische dimensie vind ik zooooveel leuker dan in Engeland! Ik vind het geweldig dat ze hier zo iemand anders is. De manier waarop de overige personages in het verhaal passen vind ik ook erg leuk. En er zit nu wat meer spanning in door het stukgaan van de vuurvogel.

Hoe meer ik lees, hoe meer ik verder wil lezen. Goed teken dus!
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Marguerite weet zich erg snel aan te passen, maar ik geloof dat het ook te maken heeft met de onbewuste ervaringen en dergelijke die ze van haar oorspronkelijke versie meekrijgt, toch? Net zoals ze opeens Russisch kan spreken.

Ondertussen ben ik hier ook voorbij (lees niet zo snel als sommigen helaas) ;)

Wat een einde van hoofdstuk 14! Ze lijkt midden in een troonsstrijd te zijn verwikkeld, de actie en spanning wordt opgevoerd zo! Ook hier vlak voor het einde nog even die Conley die genoemd wordt, geen toeval :P Wat is toch zijn rol!

Op dit moment was ik helemaal af van het idee dat Paul de vader van Marguerite heeft vermoord. Maar wie dan wel en waarom!
BibiTotoLover
Goblin
Goblin

Bericht door BibiTotoLover »

Denisennn schreef:Yeah! Super spannend is het! Vooral wanneer de Vuurvogels kapot gaan, dat vond ik echt heel goed gedaan :o

Toch wel een driehoeksverhouding dus. Maar wat is Paul romantisch, ik vond het echt heerlijk zwijmelen :mrgreen: weg met Theo! Team Paul all the way! Om maar even in fangirltermen te spreken. Maar wie weet wordt dit in de volgende hoofdstukken weer anders...

Ik vond het Russische gedeelte echt super gaaf. Marguerite als dochter van de tsaar (of nou ja, eigenlijk niet dan) was zo onverwacht! Ik hou van boeken die zich afspelen in luxe paleizen en intriges in het hofleven, dus ik ben weer lekker verwend met dit boek, haha!
Hahaha, top! Ik ben ook helemaal Team Paul! :lol: En ik geniet ook veel meer van de Russische dimensie dan van de Engelse. Heb zojuist hoofdstuk 14 uitgelezen en wil gauw verder gaan lezen. :duim:
Dave schreef:Woot woot, ik ben ook weer verder. Heel leuk om nu in deze Russische wereld te vertoeven. Ik hou wel van deze setting. Ik ben nu bij hoofdstuk 12 en hoop wel dat er niet teveel randzaken bij komen en de lekkere vaart van het hoofdplot er in blijft. De puzzelstukjes worden langzaam gevonden en nu moeten ze nog op elkaar passen. Wat is er nu echt gebeurt met de vader van Marguerita en wat is nou de rol van Wyat Conley? IK ben wel echt geïntrigeerd geraakt door deze vraag, dus dat is wel heel goed :)

IK vond overigens nog even in hoofdstuk 8 wel erg gemakkelijk de computers door Theo worden gehackt (hoe en waarmee dan?). En grappig dingetje dat de roots van Theo in Nederland liggen :D
Ik vind het ook erg grappig dat een van de personages verbonden is aan Nederland. :D

Ik ben echt superblij dat ik het lezen weer heb opgepakt, want het begint echt heel spannend te worden. Het leest nog steeds lekker gemakkelijk weg, maar wel op een manier dat het interessant blijft. Ik vind het ook erg goed gedaan dat elk hoofdstuk telkens met een mini-cliffhanger (noem ik het dan maar) eindigt, want daardoor wil je nog sneller doorlezen, naar een volgend hoofdstuk, omdat je gewoon MOET weten hoe het nu verder gaat aflopen..
Ik ben ook erg benieuwd wat die Wyatt Conley er allemaal mee te maken heeft en of Theo wel helemaal eerlijk is geweest.. :? Daarnaast vertrouw ik wel 100% op Paul, dus, ik ga snel verder lezen... :fluit:
Books read in 2021: 14
Books bought in 2021: 5
Manga collected in 2021: 10
Lavinia
Hobbit
Hobbit

Bericht door Lavinia »

Ik heb het boek ondertussen uit maar moest echt giga moeite doen om door de eerste hoofdstukken heen te komen. Engeland 1e dimensie vond ik heel slecht. Theo weet niet waar Paul zit maar besluit meteen M op te zoeken uit Amerika. Voor hetzelfde geldt hadden ze meteen weer naar Amerika gemoeten (met de rest van het boek pp de achtergrond kun je zeggen dat Theo zijn prioriteit bij M lag natuurlijk)

M die weet waar haar kamer bij haar tante is want er zijn zogenaamd maar 2 deuren in de gang en de tante neemt de ene dus de andere is van haar. De volgende dag is er wel opeens ook een keuken.. Ik kan hier wat gemist hebben maar vond dit vaag.

1 bewaker op de belangrijke conferentie van Conley... Ja dat deed het hem helemaal niet.

Maar dan Rusland... Rusland maakt voor mij het boek. Misschien door mijn historische interesse in de Romanovs maar wauw. Ik kon alle details waarderen. Het concept. De personages. De cultuur en intrige. Wanneer M en Katya de trein uit springen in de sneeuw.. Ik voelde de doodsangst. Domme scene was dan weer de seks en het na de tijd bedenken van 'oh ik kan zwanger zijn' en het vervolgens hier weer overheen gaan. Ik vind dat echt een slordig detail die haar alternatieve persoonlijkheid in giga problemen kan achterlaten.

Ik loop al wat hoofdstukken voor in dit topic blijkbaar. Meer verderop ;)
To the stars who listen and the dreams that are answered
Plaats reactie