Voor het lezen: Eerste indruk

Marguerite groeit op met twee briljante wetenschappers als ouders. Ze hebben een apparaatje uitgevonden waarmee je door verschillende dimensies kunt reizen en in steeds een andere versie van je eigen leven terechtkomt.
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Voor het lezen: Eerste indruk

Bericht door Dave »

De leesexemplaren beginnen binnen te druppelen, dus we kunnen starten! :D Wie heeft hem tot nu toe gehad?

Wat ik wel interessant vind om te weten is wat je eerste indruk is van het boek. De cover heeft in Amerika een prijs gewonnen voor mooiste omslag, wat vind jij ervan?

Is de flaptekst interessant geschreven (vast wel een beetje, anders had je wellicht niet meegedaan) en wat spreekt je dan het meeste aan in wat er verteld wordt over het verhaal?

Mijn opmerkingen komen later :)
Denisennn
Magiër
Magiër

Re: Voor het lezen: Eerste indruk

Bericht door Denisennn »

De voorkant vind ik ontzettend mooi, ik snap wel dat het een prijs gewonnen heeft. De weerspiegeling van de grijze skyline in de vorm van kleurrijke Russische koepeldaken is heel mooi bedacht en het geheel steekt mooi af tegen de witte achterkant.

Dan de achterflap: ja, dit spreekt mij aan! Avontuur en romantiek, I looove it! Sci-fi? Ik dacht altijd dat dit niet echt mijn ding was, maar als ik de omschrijving lees kan ik er wel eens naast zitten. Ik ben gek op dystopische boeken, en dit futuristische werk hoort daar zo te zien zeker bij. Toch is het anders dan ik gewend ben. De hoofdpersoon is geen 'tienermeisje dat anders is en in opstand moet komen tegen een onderdrukkende macht'. Ik ben trouwens dol op dat soort boeken, maar je moet je horizon toch verbreden. De parallele universums spreken me heel erg aan: 'Hoe zou de wereld eruit zien als...' kan je nu echt ervaren. Dit lijkt me heel interessant.

Ik verwacht een vlot, spannend en hopelijk ook een beetje humoristisch en romantisch verhaal. Ik denk dat er goede plotwendingen in zitten (is Paul onschuldig?). Kan niet wachten om te beginnen!
Lavinia
Hobbit
Hobbit

Bericht door Lavinia »

Allereerst de positieve dingen.

Ik vind de voorkant echt schitterend. Prachtig kleurgebruik. Mooi dat witte in het algemeen en dan die schitterende kleuren in het Russische landschap afstekend tegen dat kille schone blauw geweldig!

Ook vind ik de flaptekst intrigerend. Ik denk dat het verhaal wel met veel vaart verteld gaat worden. Goed concept, ben erg nieuwsgierig.

Negatieve dingen.
Ik had het boek dikker verwacht. Dan vind ik de uitvoering van het boek erg slecht. Dunne pagina's, slappe kaft.Ik heb het idee dat het boek zo in mijn handen uit elkaar gaat vallen. Hij is heel 'wiebelig'. Nu weet ik dat Harpercollins voorheen goedkope boeken hadden en daarom dat de uitvoering ook 'goedkoper' was. Maar dit boek heeft een zeer normale prijs van 15 euro en dan vind ik de uitvoering echt te goedkoop. Zonde voor zo'n mooi omslag. Had graag gewild dat er wat meer zorg in het boek was gelegd.
To the stars who listen and the dreams that are answered
Denisennn
Magiër
Magiër

Bericht door Denisennn »

Lavinia schreef:Ik had het boek dikker verwacht. Dan vind ik de uitvoering van het boek erg slecht. Dunne pagina's, slappe kaft.Ik heb het idee dat het boek zo in mijn handen uit elkaar gaat vallen. Hij is heel 'wiebelig'.
Ik vind de kwaliteit niet anders dan die van een gemiddelde paperback :D en het is tenminste niet zo zwaar in mijn tas :lol:
Rive
Feniks
Feniks

Bericht door Rive »

Zeer mooie cover.
Kan wel snappen dat dit een prijs heeft gewonnen voor mooiste cover.
Verhaal lijkt goed te zijn. Ben zeer benieuwd, heb nog nooit zoiets gelezen.

Boek voelt wel wat slapjes aan. Meeste paperbacks zijn vaak wat dikker voor mijn gevoel.

Ga maar snel beginnen met lezen :D
“No two persons ever read the same book.”
raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf »

Mij viel ook onmiddellijk het "slappe" karakter op van het boek. De cover is idd mooi weergegeven met een reliëfdruk van de titel, maar eens je het openslaat, dan heb je net een goedkoop boek in je handen.
Het zal alleszins mijn leespret de komende dagen niet bederven :D
BibiTotoLover
Goblin
Goblin

Bericht door BibiTotoLover »

Ik sluit me aan bij vele voorgangers, wanneer ik zeg dat ik de cover echt een plaatje vind! Eenmaal de achterkant gelezen, sluit de voorkant erg goed bij het verhaal aan. Ik ben zeer benieuwd naar het verhaal zélf en of het vlot leest.
Wat ik allemaal op de achterkant heb gelezen spreekt mij erg aan, dus ik hoop niet dat het teleur gaat stellen.

Daarnaast moet ik wel zeggen dat nu ik het boek paar dagen op me kast heb liggen (en ik ben er nog niet in begonnen, dus is nog niet belezen, maar..) de cover buigt omhoog. Hebben meer mensen hier last van?
Komt vaak door de 'vochtigheid' in je huis geloof ik, maar heb het nog nooit zo erg bij andere boeken gehad, en al helemaal niet als ik er nog niet in gelezen had. :o

Maar dat mag de pret uiteraard niet bederven. Denk dat ik er later vandaag of morgen een beginnetje in ga maken. :mrgreen:
Books read in 2021: 14
Books bought in 2021: 5
Manga collected in 2021: 10
Marije
Griffioen
Griffioen

Bericht door Marije »

Ik heb het boek een tijdje terug in het Engels gelezen, en ik moet zeggen dat ik echt heel blij ben dat de uitgeverij de oorspronkelijke cover heeft behouden, want daar valt volgens mij niet veel meer aan te verbeteren! Absoluut één van de mooiste covers in mijn boekenkast :) De Engelse paperback is trouwens ook vrij licht, met dun papier en dergelijke, maar ja, die is dan wel weer drie euro goedkoper. Een reliëfdruk heeft de Engelse versie dan weer niet!

Ik snap ook wel dat Nederlandse boeken niet net zo goedkoop kunnen zijn als Engelse, omdat er natuurlijk een hoop extra kosten in gaan zitten (vertalers, redacteurs, correctors, persklaarmakers, en dan alle rechten nog die er bovenop komen). Daarom is het juist misschien wel fijn dat het boek op wat dunner papier is gedrukt om kosten te besparen (hij is zo een stuk goedkoper dan bijvoorbeeld de paperbacks van Unieboek). Maar als de cover zo dun is dat hij krom gaat trekken bij een beetje vocht... Dat lijkt me toch ook niet helemaal de bedoeling!
Denisennn
Magiër
Magiër

Bericht door Denisennn »

De mijne is wel uit de kast gevallen :lol: maar dat zal wel door mijn eigen lompheid komen...
Lavinia
Hobbit
Hobbit

Bericht door Lavinia »

Vreemd van dat omslag ! Maar ik kijk naar rechts net waar mijn boek ligt en zie dat hij ook omhoog staat. Kan me voorstellen dat het ook vochtig is op mijn kamer. Maar was me nog nooit opgevallen.
To the stars who listen and the dreams that are answered
Plaats reactie