The Witcher: De Laatste Wens & Het Zwaard der Voorzienigheid

Meer dan vijfhonderd jaar leven mensen, dwergen, gnomen, halflingen en elfen in vrede. Totdat het met de betrekkelijke rust opeens gedaan is: dwergen beginnen hun soortgenoten te vermoorden, terwijl de elfen hun wapens opnemen tegen elkaar én de mensen.
Plaats reactie
angela
Minotaurus
Minotaurus

The Witcher: De Laatste Wens & Het Zwaard der Voorzienigheid

Bericht door angela »

Toen eindelijk de dag kwam waarop ik Kaer Morhen mocht verlaten ben ik eropuit getrokken. Ik had toen al mijn medaillon, kijk, dit hier. Het teken van de School van de Wolf. Ik had ook twee zwaarden: een zilveren en een van ijzer. Behalve deze zwaarden droeg ik ook nog overtuiging bij me, geestdrift, motivatie en... geloof. Het geloof in het feit dat ik nodig en nuttig ben. Want de wereld, Iola, zit vol monsters en bestiën, en mijn opdracht is om hen te beschermen voor wie deze bestiën een bedreiging vormen.'

Dit zijn de woorden van Geralt van Rivia. Hij is The Witcher, de hekser, een bijzonder soort magiër die is opgeleid om alles en iedereen die door het kwaad zijn voortgebracht te bestrijden. En hier begint zijn levensverhaal, in korte episoden verteld. De verhalen staan los van elkaar, maar zijn via enkele rode draden met elkaar verbonden. Zo komt telkens Geralts geliefde, de heks Yennefer, terug, die wel van hem houdt, maar niet met hem wil leven. En daar heeft ze goede redenen voor...
angela
Minotaurus
Minotaurus

Re: The Witcher: De Laatste Wens & Het Zwaard der Voorzienig

Bericht door angela »

Aangezien meerdere verhalen in dit boek aansluiten bij Het bloed van de elfen wou ik hier toch even een apart onderwerp van maken.

Ik had het eigenlijk niet verwacht maar ik vond het toch wel makkelijk dat ik dit boek al had gelezen voordat ik aan Het bloed van de elfen begon.
Vele dingen zijn toch iets makkelijker/duidelijker te begrijpen denk ik.

Het eerste deel van De laatste wens vond ik iets minder vlot lezen, ik wijt dit eigenlijk vooral aan een slechte vertaling de tweede helft leest in ieder geval een stuk vlotter.
Sommige verhalen zijn beter dan andere er zitten er ook meerdere tussen die verwijzen naar bekende sprookjes.
chantalvl
Pixie
Pixie

Re: The Witcher: De Laatste Wens & Het Zwaard der Voorzienig

Bericht door chantalvl »

Je maakt me nieuwsgierig Angela.
angela
Minotaurus
Minotaurus

Re: The Witcher: De Laatste Wens & Het Zwaard der Voorzienigheid

Bericht door angela »

Heeft iemand dit boek in de tussentijd gelezen??
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Ik ben nog niet verder gekomen dan de eerste twee korte verhalen. :)
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Ik heb ze allemaal gelezen, maar dan in de versie van Mistral die al deze verhalen in twee verschillende bundels hadden uitgebracht. Ik vond ze erg leuk om te lezen, lekker actie, fijne wereld, interessante personages en leuke humor! Zeker aanraders.

http://www.fantasywereld.nl/recensies/d ... tste-wens/
http://www.fantasywereld.nl/recensies/d ... n-het-lot/
Plaats reactie