Welke (fantasy) film/-serie heb je het laatst gekeken?

Alles over fantasy-, sciencefiction- en horrorfilms en tv-series!
angela
Minotaurus
Minotaurus

Re: Welke fantasyfilm/-serie heb je het laatst gekeken?

Bericht door angela »

Ja ging wel, ik vond het begin wel beter dan het einde.
Het stukje van jongen Abe naar Abe van 50+ gaat nogal snel.

Daarna heb ik nog Ninja 2 gekeken. Ook geen toppertje maar gewoon van de ene vecht scene naar de andere.
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Ik heb sinds mijn laatste bericht weer een aantal films gekeken (die uit de IMDb Top250 staan waar ze horen te staan).

White House Down (2013) HBO OD - matige actiefilm. Ik vond Olympus Has Fallen veel vermakelijker. Wederom een matige Channing Tatum (wat zien mensen toch in die vent?!) 5/10

Rocky III (1982) BR - Prima vervolg, maar de films worden wel steeds minder vermakelijk. 7/10

Rise of the Planet of the Apes (2011) BR - Omdat ik het vervolg zou gaan zien heb ik deze maar opgegooid als opfrisser. Erg mooie en sterke film. Wederom prima mee vermaakt. 8,5/10

Police Academy (1984) TV - Toch wel een behoorlijk gedateerde film. Leuk om weer eens te zien, ik was er als kind helemaal lyrisch over, nu een stuk minder. 6,5/10

Verder heb ik Game of Thrones seizoen 4 en Agents of S.H.I.E.L.D. seizoen 1 afgekeken en ben ik begonnen aan The Vampire Diaries seizoen 4. Laatstgenoemde is erg vermakelijk! Beter dan seizoen 3 die me enigszins tegenviel.
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10
Muninn
Dwerg
Dwerg
Contacteer:

Bericht door Muninn »

Wat mensen zien in Channing Tatum? Heb je Magic Mike niet gezien dan? ;)
Ik vond White house down overigens ook een matige film (maar opzich kan je ook niet te hoge verwachtigen gehad hebben, aangezien het Roland Emmerich is 8-) )

Ik hoor overal goeie dingen over Rise of the Planet of the Apes. Misschien moest ik die toch maar eens gaan kijken.
renze
Pixie
Pixie

Bericht door renze »

vanavond begon de serie sleepy hollow, wat een geweldige serie
op t moment lees ik de hoge druïde van shannara - jarka ruus
Yvonne
Magiër
Magiër

Bericht door Yvonne »

Sleepy hollow is net opgenomen door mijn hdrecorder. Zodra ik tijd heb, ga ik kijken, ik ben er erg benieuwd naar. :)
angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela »

White house down heb ik een tijdje terug gezien ik vond hem wel ok.
Ik had alleen pas daarvoor Olympus has fallen gezien en die is een stuk beter.

Gisteren I Frankenstein gezien ik heb er met plezier naar gekeken.
Al was het anders dan ik verwacht had.

Gisteren ook Sleepy Hollow gezien alle 3 de afleveringen :? en tot nu toe vind ik het een leuke serie, ik ben in ieder geval van plan volgende keer weer te kijken.
Marije
Griffioen
Griffioen

Bericht door Marije »

Ik heb Sleepy Hollow ook opgenomen. Ben erg benieuwd! Alleen vind ik het wel een vervelende ontwikkeling dat televisiezenders die series er blijkbaar echt doorheen willen jagen. Twee afleveringen op een avond vind ik eigenlijk wel genoeg...
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Ik heb laatst The Hangover III gekeken via HBO OD... Als je de eerste The Hangover leuk vond, maar de tweede al een stuk minder, sla de derde dan gerust over! Nauwelijks grappige film met een voorspelbaar verhaal en ongeïnspireerde vertolkingen. 4/10

Dan is Dallas Buyers Club (DVD) me stukken beter bevallen. Interessant (waargebeurd) verhaal met ijzersterke vertolkingen van vooral Matthew McConaughey en Jared Leto! Erg mooie film, niet de beste film van 2013, maar absoluut terecht dat de beide heren een Oscar hebben gewonnen voor hun vertolkingen. 8,3/10

Daarnaast heb ik The Vampire Diaries seizoen 4 afgerond. Dit seizoen is me stukken beter bevallen dan seizoen 3! Nog steeds hier en daar wat mankementen, maar over het algemeen zeer vermakelijk en vaak genoeg verrassend. 8,2/10

Ik ben maar weer eens verder gegaan met Breaking Bad. Ik was blijven hangen bij seizoen 2, aflevering 6. Ik keek de serie met mijn vriendin, maar die was er niet perse kapot van en ik kon haar er niet toe bewegen de serie verder te kijken. Ze wil de serie op zich wel verder kijken, maar heeft nooit zin om er ook werkelijk naar te gaan kijken, dus ben ik stiekem maar zelf verder gegaan (ik heb netjes gewacht, maar na 3 maanden was mijn geduld wel een beetje op!) :)
Aan het lezen:
Gelezen:
Muninn
Dwerg
Dwerg
Contacteer:

Bericht door Muninn »

@Tim, Als je Dallas Buyers Club tof vond moet je True detective misschien eens proberen.

Ik heb een week geleden How to train your dragon 2 gezien, weer -net als de eerste- een geweldig uitziende film. Ik had wat minor nitpicks met het verhaal, maar omdat de film zo fantastisch is op zoveel andere vlakken stoorde me dat nauwelijks. Super!

Afgelopen week tijdens werk heb ik dan toch maar The Amazing spiderman 2 gekeken. Met mixed feelings begon ik eraan. De eerste film van de reboot vond ik erg tegenvallen, maar ook nu waren de meningen van de mensen om me heen verdeeld en besloot ik de film toch een kans te geven. Ik heb m'n best gedaan om hem unbiased te kijken, maar zelfs met minimale verwachtingen was ik teleurgesteld in de film. (ik heb hem in 2 stukken moeten kijken, net als de eerste, omdat de film me niet geboeid kon houden)

(some vague spoilers ahead)
Het plot in de film ontbreekt volkomen. Het is niets meer dan een serie van gebeurtenissen, er is totaal geen overkoepelend plot dat de boel interessant houd of verbind. De character motivaties zijn vaag, slecht uitgewerkt of niet bestaand, en de film heeft 3 badguys te veel (of 4 eigenlijk als je de head of the evil corporation die Harry ontslaat mee telt). Dat Gwen Stacy al aan het begin van de film haar afscheids speech gaf maakte "the big thing" enorm kazig en voorspelbaar (ookal weet iedereen die een beetje ingelezen is in Spiderman dat het uiteindelijk gaat gebeuren) en de manier waarop ze nadrukkelijk meerdere malen aangeeft dat het "haar eigen keuze" is om te helpen is zo geforceerd dat het overduidelijk is dat het gaat om een plot device om te voorkomen dat Peter zich schuldig moet gaan voelen (stel je voor dat in een internal conflict zou hebben en interresant wordt om naar te kijken! Dat moeten we niet hebben natuurlijk).

Credit where credit is due - er waren wel een paar vette shots in de film (zijn web-geslinger aan het begin), en de shot op NY time square met de slowmo trap was vet gedaan. Ook vond ik de battles beter uitgewerkt dan in de eerste film en zagen de badguys er wat beter uit. Sommige goofbal opmerkingen van Peter voelden zelfs een klein beetje spiderman-ish. As a whole though, staat deze film op gedeelde laatste plaats met Noah, als slechtste high budget film die ik dit jaar heb gezien.
Laatst gewijzigd door Muninn op 08 aug 2014, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Ik heb True Detective al gezien, maar toch bedankt voor de tip! ;)
Ik heb de serie via HBO gekeken. In eerste instantie iedere week een nieuwe aflevering, maar dat was ik op een gegeven moment zat en na 4 afleveringen ben ik gestopt en heb ik gewacht tot het gehele seizoen beschikbaar was om alles vervolgens in één keer te kijken. Op die manier komt een serie veel beter tot zijn recht (dit heb ik uiteindelijk ook met Game of Thrones seizoen 4 gedaan). Ik vond True Detective een zeer indrukwekkende serie! Prachtige, ijzersterke vertolkingen van McConaughey en Woody Harrelson.

Ik heb The Amazing Spider-Man 2 twee keer in de bioscoop gezien en ik heb de film al besteld op Blu-Ray (einde deze maand in huis). Ik kan me absoluut in een aantal punten vinden, maar desondanks heb ik beide keren enorm van de film genoten. Ik kan het niet uitleggen. Ja, ik heb ook een waslijst met gemiste kansen en mindere momenten voorbij zien komen, maar het kijkplezier woog veel zwaarder en ik verheug me er enorm op om de film weer te gaan kijken... Sorry.

How to Train Your Dragon 2 is geweldig!!!! :)
Aan het lezen:
Gelezen:
Plaats reactie