FantasyWereld Leesboek #2: De IJzerkoning

Mijn naam is Meghan Chase. Over minder dan vierentwintig uur word ik zestien, maar blij ben ik er niet mee. Net als mijn broertje zie ik ineens overal vreemde monsters en op school staat er plotseling op een computerscherm: Meghan Chase, we komen je halen...
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

FantasyWereld Leesboek #2: De IJzerkoning

Bericht door Dave »

Julie Kagawa, die is geboren in Californië, leidde een rustig voortkabbelend leventje tot haar ouders, op haar negende, besloten naar Hawaï te verhuizen. Daar bleken behalve enorme vleesetende insecten en hele kolonies gekko's ook geregeld orkanen voor te komen. En in de oceaan, waar ze algauw niet uit te slaan was, wemelde het van de vreemde kwallen, rifhaaien en sidderalen.

Dit alles was een geweldige inspiratiebron voor een meisje met een levendige fantasie, zoals zij. Wanneer Julie niet aan het lezen was, schreef ze zelf: gruwelijke verhalen, verlevendigd met ijzingwekkende illustraties - tot onzetting van haar onderwijzers.

De IJzerkoning is het eerste deel van de Iron Fey trilogie.

--------------------------

Mijn naam is Meghan Chase.

Over minder dan vierentwintig uur word ik zestien. Sweet sixteen, zeggen ze dan, maar ik geloof niet dat dat voor mij opgaat. Alles in mijn leven begint op een griezelige manier uit de hand te lopen, en dan is het feit dat mijn moeder en stiefvader mijn verjaardag weer zijn vergeten nog mijn minste probleem. Wat gebeurt er allemaal? Net als mijn broertje zie ik ineens overal vreemde monsters, in het bos bij de bushalte lijkt zich iets engs schuil te houden en op school staat er plotseling op een computerscherm: Meghan Chase, we komen je halen...

Maar wat ik ook had verwacht, in ieder geval nóóit dat ik te horen krijg dat ik de dochter van een elfenkoning ben, en ook niet dat ik opeens naar een beangstigend bizarre wereld moet afreizen om mijn broertje te redden. Een wereld waarin machtige wezens schijnen te denken dat ik een belangrijke rol zal spelen in hun strijd tegen een duister kwaad. Huh?

En wat ik al helemaal niet had kunnen dromen is dat ik verliefd zou worden op een mysterieuze prins - die helaas niks van mij wil weten...

Hoe overleef ik in een wereld waarin echte vrienden op één hand te tellen zijn?
Afbeelding
raaf
Magiër
Magiër

Re: FantasyWereld Leesboek #2: De IJzerkoning

Bericht door raaf »

Ondertussen deel 1 gelezen. Tegen dit tempo heb ik dit boek morgen uit. :D
davejuh
Magiër
Magiër

Bericht door davejuh »

Zit nuin hoofdstuk 10 dus ben ook wel aardig opgeschoten 8-)
Atra gülai un ilian tauthr ono un atra ono waíse skölir frá raurthr.
Dragonguy
Pixie
Pixie

Bericht door Dragonguy »

Ik zal 'm is aan m'n moeder laten zien. Zij kan dan bepalen of ik het vanavond moet bestellen of dat ik er morgen gewoon in de winkel om kan.
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Jullie gaan alweer lekker snel :) Ik moet hem zelf ook nog binnenkrijgen.. Hopelijk morgen, anders overmorgen.. En dan zal ik alles in gereedheid brengen.

Morgen zal ik nog even op de site en twitter/facebook vermelden dat we weer gaan beginnen :)
davejuh
Magiër
Magiër

Bericht door davejuh »

Ja t valt me ook wel op dat ik nu relatief gezien best snel lees ten opzichten van een jaar terug.

Als je weer een leuk stukje schrijf deel ik em weer dave :)
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Komt voor elkaar!

Fijn dat het lezen sneller gaat, is dat denk je door het type boeken?
davejuh
Magiër
Magiër

Bericht door davejuh »

Ik denk dat dat er ook mee te maken heeft maar vroeger las ik eigenlijk nooit. Als ik voor school iets moest lezen haalde ik op internet een uitgebreide recensie en las ik dat ;) ik had er vroeger het geduld niet voor. Dus nu ik eigenlijk elke dag lees gaat dat vanzelf wel wat sneller. Oefening baart kunst denk ik :)
Marije
Griffioen
Griffioen

Bericht door Marije »

Waarschijnlijk brengt m'n vader het boek woensdag of donderdag mee, samen met wat andere spullen die nog naar m'n kamer verhuisd moeten worden :mrgreen:
davejuh
Magiër
Magiër

Bericht door davejuh »

Toch wel makkelijk zo'n vader ;) mijn vader kwam laatst ook nog met een tas vol met spullen die ik vergeten was :D

Zit nu zelf ook in deel 2 van het boek :) weet iemand waarom ze een boek eigenlijk opdelen ? Zie dat de laatste tijd steeds meer.
Plaats reactie