Hoi allemaal, er zijn een aantal mensen enthousiast geworden van het idee van een leesclub, dus dat is heel fijn! Het lijkt mij namelijk ook nog steeds heel leuk. Voordat we echt beginnen wil ik even wat meer duidelijkheid geven over wat nu precies het idee is. Ik heb een beetje gekeken naar andere leesclubs online en daar alle aspecten die me aanspraken van meegenomen.
Dit is mijn voorstel van de aanpak, maar uiteraard sta ik open voor andere voorstellen of verbeteringen!
1. Iedereen krijgt een week lang de tijd om 1 of 2 boeken voor te stellen als het boek dat we gezamenlijk gaan lezen. Dit moeten uiteraard boeken zijn die binnen ons genre vallen

Ik denk dat ik hier verder geen restricties opleg. Ik zou zelf het liefst recente boeken lezen. Aan de andere kant zijn dat dan weer geen boeken die in de bieb liggen en dan moeten mensen speciaal hiervoor een boek aanschaffen die ze anders wellicht niet gekocht zouden hebben.. Dus we kunnen hier ook oude pareltjes gaan (her)ontdekken.. Ook liever geen boeken midden in een serie.
2. Ik verzamel de aangegeven boeken in een poll, waar een week (of iets langer) op gestemd kan worden. Het boek met de meeste stemmen wint. Democratie regeert

3. Ik maak hier een forumpje aan met per x hoofdstukken (ik deel het boek op in ca 5 delen) een topic. Hier kunnen mensen praten over het verhaal tot en met die hoofdstukken, zo weet je dat je geen spoilers zult zien. Als je de volgende paar hoofdstukken hebt gelezen kun je posten in het volgende topic (en uiteraard kun je blijven posten in eerdere topics, zorg er alleen voor dat je niks verklapt)
4. We zien vanzelf wanneer iedereen het boek bijna uitgelezen heeft en we uitgekletst zijn. En dan beginnen we weer aan een nieuwe ronde.