Even voorstellen

Iets spannends meegemaakt, of gewoon zin om even te kletsen over van alles en nog wat, hier ben je aan het juiste adres.
Elmida
Pixie
Pixie

Re: Even voorstellen

Bericht door Elmida »

In dat boek worden soms ook ineens hele Engelse zinnen tussendoor gegooid. Beetje... Apart. En ja, ze gebruikt ook erg veel gewone 'spreektaal'. Op zich lijkt me dat als tiener zijnde dan wel fijn lezen, zoals dit boek geschreven is, is precies zoals ik zelf in de brugklas schreef.

Anyway, wat een interesse ineens! Ik ben 23, vrouw, woonachtig in Groningen (heb sinds 4 weken mijn eigen kamer waar ik super blij mee ben) maar kom uit Twente, ik zit in het tweedejaar van de opleiding toerisme (MBO4, na vele HBO pogingen) en mijn hobbies zijn lezen, schrijven, series kijken, prul maken met FIMO klei en gamen. Mijn favoriete schrijver is Brandon Sanderson, mijn favoriete boek is Het Oneindige Verhaal en mijn favoriete games zijn Golden Sun 1 en 2. In mei ga ik 14 weken op buitenlandstage in Zweden.
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Golden Sun, dat was echt een geweldige serie! Ik heb de eerste twee delen echt zoveel gespeeld dat de knoppen van mijn GBA versleten waren :) (okay, samen met Fire Emblem en Final Fantasy Tactics Advance)... Ik vond het zo knap hoe ze de gehele spelwereld aan elkaar linkte en hoe ze de dorpjes naar verloop van het spel ook mee lieten veranderen.. En elk persoontje had zijn eigen sorrs die je met Mind Read kon lezen, het leefde echt :) Het derde deel heb ik ook met veel plezier gespeeld, maar toch minder dan de eerste twee..
Yvonne
Magiër
Magiër

Bericht door Yvonne »

Uhh Elmida, wil jij jezelf niet meer oud noemen als je pas 23 bent, ik ben 2x zo oud als jij plus 1 jaar. ;)
Elmida
Pixie
Pixie

Bericht door Elmida »

Dave schreef:Golden Sun, dat was echt een geweldige serie! Ik heb de eerste twee delen echt zoveel gespeeld dat de knoppen van mijn GBA versleten waren :) (okay, samen met Fire Emblem en Final Fantasy Tactics Advance)... Ik vond het zo knap hoe ze de gehele spelwereld aan elkaar linkte en hoe ze de dorpjes naar verloop van het spel ook mee lieten veranderen.. En elk persoontje had zijn eigen sorrs die je met Mind Read kon lezen, het leefde echt :) Het derde deel heb ik ook met veel plezier gespeeld, maar toch minder dan de eerste twee..
Het derde deel was geen slechte game, maar het was geen Golden Sun. Het was veel te makkelijk, het plot was rommelig en het hele main plot (Psyenergy Vortexes) werden tot het einde compleet genegeerd. Ik had echt het gevoel dat ze nu ook gewoon geldbelust het spel in meerdere delen gaan opsplitsen, bah. De graphics en muziek waren wel super mooi,

En ik zei niet dat ik oud was, ik zei dat ik te oud was voor dat boek ;)
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Elmida schreef:Anyway, wat een interesse ineens! Ik ben 23, vrouw, woonachtig in Groningen (heb sinds 4 weken mijn eigen kamer waar ik super blij mee ben) maar kom uit Twente, ik zit in het tweedejaar van de opleiding toerisme (MBO4, na vele HBO pogingen) en mijn hobbies zijn lezen, schrijven, series kijken, prul maken met FIMO klei en gamen. Mijn favoriete schrijver is Brandon Sanderson, mijn favoriete boek is Het Oneindige Verhaal en mijn favoriete games zijn Golden Sun 1 en 2. In mei ga ik 14 weken op buitenlandstage in Zweden.
Welke richting wil je uit met de opleiding toerisme? Hoop je later aan de slag te kunnen als stewardes of zie je jezelf eerder bij een reisbureau of travel agencie aan de slag gaan? Ik werk op een accountantskantoor en wij hebben een travel agencie als klant. Ik heb daar vorig jaar een half jaar lang één dag per week gezeten voor de administratie en heb ook een half dagje bij de balie op Schiphol gezeten. Daar werden de dames vooral erg veel lastig gevallen door passagiers die de weg kwijt waren. :) Het is toch een aparte business hoor. Vooral boekhoudtechnisch is het een verhaal apart, maar daar zul jij weinig mee te maken krijgen. :)
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10
Mariska
Pixie
Pixie

Bericht door Mariska »

Toerisme, leuk!!

Wij gaan graag ver op vakantie... Alleen dit jaar niet dan :)
Wat ga ik lezen......
Elmida
Pixie
Pixie

Bericht door Elmida »

TimdeKW schreef:
Elmida schreef:Anyway, wat een interesse ineens! Ik ben 23, vrouw, woonachtig in Groningen (heb sinds 4 weken mijn eigen kamer waar ik super blij mee ben) maar kom uit Twente, ik zit in het tweedejaar van de opleiding toerisme (MBO4, na vele HBO pogingen) en mijn hobbies zijn lezen, schrijven, series kijken, prul maken met FIMO klei en gamen. Mijn favoriete schrijver is Brandon Sanderson, mijn favoriete boek is Het Oneindige Verhaal en mijn favoriete games zijn Golden Sun 1 en 2. In mei ga ik 14 weken op buitenlandstage in Zweden.
Welke richting wil je uit met de opleiding toerisme? Hoop je later aan de slag te kunnen als stewardes of zie je jezelf eerder bij een reisbureau of travel agencie aan de slag gaan? Ik werk op een accountantskantoor en wij hebben een travel agencie als klant. Ik heb daar vorig jaar een half jaar lang één dag per week gezeten voor de administratie en heb ook een half dagje bij de balie op Schiphol gezeten. Daar werden de dames vooral erg veel lastig gevallen door passagiers die de weg kwijt waren. :) Het is toch een aparte business hoor. Vooral boekhoudtechnisch is het een verhaal apart, maar daar zul jij weinig mee te maken krijgen. :)
Mijn opleiding precieselijk is Manager Verkoop Reizen/Frontoffice Manager dus als ik wil en die kant kies krijg ik weldegelijk te maken met het boekhoudtechnisch verhaal ;) Wij worden inderdaad ook opgeleid om bijvoorbeeld zakenreizen te regelen in bijvoorbeeld een intern bedrijf.

Ik wil zelf graag reisgids worden of rondleidingen geven enzo. Ik heb hiervoor de docentenopleiding geschiedenis gedaan omdat ik graag over geschiedenis vertel, maar doceren was niet wat voor mij en geschiedenis op de universiteit is onbereikbaar. Zo heb ik dan toch nog wat te doen met geschiedenis vertellen, talen en culturen.
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Zo te lezen heb je een goede keuze gemaakt waarin je verschillende aspecten die je aanspreken hebt weten samen te voegen. En dan ook nog een buitenland stage naar Zweden erbij. Leuk! :)
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10
Dakeyras
Goblin
Goblin

Bericht door Dakeyras »

Kort voorstellen: Paul 31 jaar. ;)

Lees al vele jaren fantasyboeken, tussen management, voetbal, ICT, biografieen in. Omdat ik sinds een paar maanden internationale functie heb gekregen (en veel in de lucht zit) weer meer tijd gekregen om rustig te kunnen lezen (ja dat kan in een vliegtuig). Dus aantal fantasyboeken lezen neemt weer toe.

De boekenkast is een beetje aan het leegraken met boeken nog te lezen, dus hoop hier wat idieeen op te doen. Enkele favorieten: GRR Martin, Feist, Gemmell, Hobb, Abercrombie. Laatste boek wat ik heb gelezen: De Angst van de Wijze (Patrick Rothfuss). Erg goed boek moet ik zeggen. Moet tweede deel nog kopen.

Ben nu bezig met eerste deel van de Donkere tijd van Heitz. Vond de Dwergen niet veel aan, dus met enige huiver begonnen aan dit boek. Maar moet zeggen valt niet tegen.
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Hallo Paul, hartelijk welkom op het forum! En goede keuze voor je naam, Waylander is ook een van mijn favoriete personages.. :)

Grappig om je voorkeuren zo te horen, je favorieten zijn allemaal schrijvers die ook wel tot mijn favorieten horen. En opok ik ben afgehaakt in De Dwergen van Heitz. Ik weet niet precies waarom, maar de stijl sprak me gewoon niet aan. En toch heb ik ook de Donkere Tijd gekocht. Ik ben er zelf nog niet aan begonnen, maar als het jou niet tegenvalt is het dus het proberen waard..
Plaats reactie