Suicide Squad

0
81

Omslag Chronicle

Na de dood van Superman stelt Amanda Waller de Suicide Squad samen. Dit team bestaat uit scherpschutter Deadshot, voormalig psychiater Harley Quinn, ex-gangster en meta-human El Diablo, de Australische dief Captain Boomerang, mutant Killer Croc en huurmoordenaar Slipknot. Onder leiding van kolonel Rick Flag dienen zij als vervangbare pionnen voor zeer gevaarlijke missies in opdracht van de regering van de Verenigde Staten. Er wordt bovendien een mysterieuze chip in de nek van de leden van de Squad geplaatst…

Dan keert een van de andere beoogde leden, Enchantress, zich tegen Waller en wil het ultieme wapen maken om de mensheid uit te roeien. Waller stuurt het team de gevarenzone in voor een reddingsactie. Als dit ze lukt zullen de leden van de Suicide Squad strafvermindering krijgen. Zal het ze lukken Enchantress te verslaan, of doen de leden van de Suicide Squad hun naam eer aan en is het een zelfmoordmissie?

Als je je over het weinig verrassende plot kunt zetten en houdt van duistere en licht psychotische humor, is dit wel een film voor jou.

Standaard en verwarrend plot
Het plot van de film is op veel momenten erg verwarrend en biedt weinig vernieuwing. De film draait voornamelijk om de personages en hun beweegredenen en het verhaal gaat daardoor van hot naar her. Het plot is vrij standaard; er is een grote schurk die de mensheid wil onderwerpen en de hoofdpersonen moeten hem/haar tegenhouden. Het plot van Suicide Squad is dus helaas niet erg origineel en wordt nergens echt verrassend.

Meer Joker AUB!
Het verhaal wordt door de personages gedragen en dit is voornamelijk te danken aan Deadshot (Will Smith) en Harley Quinn (Margot Robbie). We krijgen het meest van hun achtergrond te weten en ze zijn, naast de Joker, veruit de meest interessante en belangrijke personages. De gestoorde Harley en droge Deadshot zijn twee totaal tegenovergestelde personages en hierdoor zijn de interacties tussen hen vaak erg grappig. De andere leden van de Suicide Squad worden minder uitgelicht. Captain Boomerang en zijn liefde voor roze eenhoorns is bij vlagen grappig, maar voegt verder totaal niks aan het verhaal toe. Dan is er nog het liefje van Harley, de Joker, die op een geheel eigen manier wordt neergezet door Jared Leto. De scènes waarin de Joker voorkomt zijn erg interessant en lichtelijk psychotisch, maar helaas schaars: ik had graag (veel) meer van de Joker gezien.

Enchantress/dr. June Moone
Model en actrice Cara Delevingne is in Suicide Squad in drie verschillende gedaantes te zien. In eerste instantie speelt ze dr. June Moone, een archeologe die wordt bezeten door de Enchantress. Delevingne zet drie personages neer, maar helaas zijn ze niet allemaal even geloofwaardig. De duistere Enchantress komt veruit het beste uit de verf. De kwaliteit van haar acteerwerk wordt al minder als ze dr. Moone speelt; deze rol is bij voorbaat al niet ontzettend belangrijk en dat is te merken in haar vertolking. Delevingne lijkt Enchantress een sexy tintje te willen geven, maar daar slaagt ze niet helemaal in, waardoor de geloofwaardigheid van de Enchantress als opperschurk sterk vermindert.

Producent: Warner Bros. Pictures
Regisseur: David Ayer
Cast: Will Smith, Jared Leto, Margot Robbie, Scott Eastwood, Viola Davis, Cara Delevingne, etc.