Talon Saga 3: Jager – Julie Kagawa

0
127

Ember heeft een nieuw pad genomen in haar leven. Door het verraad van haar broer kiest ze voor een leven als rebel met Riley. Ze hebben nu twee vijanden die ze te slim af moeten zijn, namelijk de drakenorganisatie Talon, maar ook de drakendoders van St. Joris. Garrett gaat ook zijn eigen weg. Hij wil St. Joris bespioneren, maar komt nieuwe bondgenoten tegen en ontdekt een groot geheim… Kunnen Garrett en Ember uiteindelijk hun krachten bundelen en strijden tegen de draken en de huurmoordenaars van de Orde?

Een vlotte schrijfstijl, maar de vaart mag nog wat hoger
De Talon Saga is een spannend en fantasierijk verhaal over draken die zich kunnen transformeren in mensen, maar die worden bedreigd door de soldaten van St. Joris. Zelfs al is het een tijdje geleden dat je de vorige twee delen in deze saga hebt gelezen, dan weet Julie Kagawa je weer met gemak mee te nemen in het verhaal. Binnen een paar bladzijdes zit je weer midden in de actie en zijn alle personages weer volkomen helder voor je, wat heel prettig is.

De schrijfstijl van Kagawa is erg toegankelijk en sleept je zo door het boek heen, hoewel het tempo van het verhaal zelf een tandje hoger kan.

De schrijfstijl van Kagawa is erg toegankelijk en sleept je zo door het boek heen, hoewel het tempo van het verhaal zelf een tandje hoger kan. De personages komen soms niet enorm vooruit en daarbij kunnen de vele perspectiefwisselingen ervoor zorgen dat het verhaal wat traag kan overkomen. Er wordt actie ondernomen, maar vaak loopt dit uit op een dood spoor. Daarbij is het perspectief van Dante meer een aanleiding op toenemende spanningen in de volgende delen van de Talon Saga, waardoor je nu nog vrij weinig aan de informatie van Dante hebt. Gelukkig komt de vaart er wat meer in naarmate je verder leest. Zeker richting het einde is er geen moment van verveling en wordt het wegleggen van dit boek een enorme opgave.

Spanning, interessante complotten en romantiek
Er zijn genoeg verschillende aspecten aan Jager die je als lezer kunnen plezieren. Houd je veel van actie? Dan kan je vast smullen tijdens alle gevechten tussen de mensen en de draken. Julie Kagawa weet vaak genoeg een spannende confrontatie voorbij te laten komen waarbij Ember, Garrett en Riley hun uiterste best moeten doen om te overleven.

Voor de mensen die verrast willen worden is er ook genoeg te beleven. In Jager leer je veel schokkende dingen, zowel over Talon als over St. Joris. De twee organisaties zijn elkaars vijanden, maar in dit deel zie je dat beide organisaties een slechte kant hebben. Daarbij leer je een nieuwe soort draken kennen, die een interessante wending kunnen worden voor de rest van het verhaal.

Naast de actie en de vele geheimen rond de drakengemeenschap, is er ook ruimte voor de romanticus onder ons. In Jager wordt Ember weer geconfronteerd met haar driehoeksverhouding. Kiest ze voor de draak Riley die meer met haar gemeen heeft, of luistert ze naar haar menselijkheid en kiest ze voor Garrett? Zwijmelaars zullen deze romantiek erg leuk vinden, hoewel de besluiteloosheid van Ember ook wat ergernissen kan opleveren bij de lezer.

Jager is een uitstekend derde deel in de Talon Saga. Het bevat de nodige actie, breidt de drakenwereld uit, laat het verhaal van verschillende kanten zien en heeft een vleugje romantiek tussen alle gevechten door. Het verhaal kan nog wat meer vaart gebruiken, maar gelukkig leest het verhaal wel lekker weg dankzij de fijne schrijfstijl van Julie Kagawa. Kagawa zorgt er in ieder geval voor dat je steeds grotere verwachtingen gaat krijgen voor de vervolgdelen van de Talon Saga, zeker door het schokkende einde waarmee je dit boek afsluit. Hopelijk zal deze schrijfster snel verder werken aan deze reeks boeken, want de Talon-fans willen alleen maar meer!

Talon Saga 3: Jager

Julie Kagawa | HarperCollins Holland | 2016
Originele titel: Soldier

Na het verraad van haar broer heeft het drakenmeisje Ember definitief gekozen voor het rebellenleven en al haar banden met Talon verbroken. Samen met Riley probeert ze zowel de drakendoders van St. Joris als de huurmoordenaars van Talon steeds een stap voor te zijn.Ondertussen is Garrett naar Engeland gegaan, waar de Orde van St. Joris ooit is opgericht, om zijn oude wapenbroeders te bespioneren. Daar komt hij achter een aantal schokkende geheimen, die een dodelijk gevaar betekenen voor zowel mensen als draken.

Vorig artikelColumn: Draken in Games
Volgend artikelInterview met Cocky van Dijk