Sammie en de wollen wonderenwedstrijd – Emily MacKenzie

0
87

Omslag Sammie en de wollen wonderenwedstrijd

Sammie is niet zoals andere katten. Hij ligt niet de hele dag te slapen in de zon, klimt niet in bomen en is ook niet bang voor honden. Nee, Sammie is een heel bijzondere kat. Hij heeft namelijk een hobby: breien! Sammie breit de hele dag, overal en voor iedereen. In de bus, in bad, op straat en in de supermarkt… Al zijn vriendjes hebben wel een mooi breiwerkje van Sammie gekregen. Maar dan hoort Sammie over de wollen wonderenwedstrijd in het stadhuis. Natuurlijk doet hij daar aan mee! Totdat zijn wol opraakt en Sammie voor een keuze komt te staan: zal hij stoppen, of vraagt hij zijn vriendjes of hij al hun breisels weer uit mag halen?

Fantasievol en creatief
Sammie en de wollen wonderenwedstrijd is een heerlijk fantasievol voorleesverhaal dat barst van de kleuren en creativiteit. Elke pagina staat weer vol met nieuwe kleurtjes, bijzondere breisels en vrolijke tekeningen, wat dit boek een waar feestje maakt om (voor) te lezen. Sammie breit namelijk niet zomaar mutsen, sjaals en truien; nee, hij kan alles breien wat hij wil! Slurfkokers voor de olifanten, bivakmutsen voor de konijnen, nekwarmers voor de giraffen en trappelpakjes voor de aapjes. En voor zichzelf natuurlijk een lekker warme staartwarmer!

Elke pagina staat weer vol met nieuwe kleurtjes, bijzondere breisels en vrolijke tekeningen, wat dit boek een waar feestje maakt om (voor) te lezen.

En niet alleen de tekeningen in dit prentenboek zijn kleurrijk en creatief, ook de woorden en zinnetjes die erbij staan zijn erg leuk om te lezen. Zo zijn de belangrijke (en soms wat moeilijkere) woorden extra groot gedrukt, en zijn er regelmatig kleine grapjes terug te vinden op de bladzijden. Ook maakt Emily MacKenzie veel gebruik van geluidjes, zoals het getik-tik-tik van Sammies breinaalden en de gilletjes en kreetjes van zijn dierenvriendjes wanneer Sammie zomaar al hun bijzondere breisels weer uit begint te halen. Dat zorgt voor een vrolijk, levendig en vooral erg grappig verhaal dat absoluut geen moment verveelt.

Mooie boodschap
Daarnaast heeft het boek ook nog eens een erg mooi thema: vriendschap en keuzes maken. Want wat nou als je moet kiezen tussen je hobby en je vriendjes? Kun je je vriendjes zomaar letterlijk en figuurlijk in de kou laten staan, zo zonder hun wollen warmhoudertjes? En daarbij is Sammie en de wollen wonderenwedstrijd natuurlijk al een heel bijzonder verhaal op zich, over hobby’s en je passie volgen in een tijd waarin breien en zelf dingen maken weer steeds populairder wordt. Misschien krijgt Sammie zo weer een hele nieuwe generatie aan het breien. Zelf heb ik na al die wonderlijke wollen breisels in elk geval wel weer zin gekregen om de breinaalden op te pakken!

Sammie en de wollen wonderenwedstrijd is een heerlijk en origineel verhaal over vriendschap, keuzes maken en je passie volgen. Het staat boordevol kleurrijke en fantasievolle tekeningen, en samen met de grappige en levendige tekstjes die erbij staan, zorgt dat ervoor dat Sammie echt een heel erg leuk prentenboek is om (voor) te lezen. Een hartverwarmend verhaal voor iedereen die (net als ik) van katten én van breien houdt!

[product_page sku=”9789000348343″]

Sammie en de wollen wonderenwedstrijd Boek omslag Sammie en de wollen wonderenwedstrijd
Emily MacKenzie