BoekenBoeken
Home Boeken Boekrecensies Riders 2: Zoeker – Veronica Rossi

Riders 2: Zoeker – Veronica Rossi

0
200

Daryn heeft veel spijt. Spijt van haar verleden, want na het beschermen van de ruiters ging het uiteindelijk helemaal mis. Sebastian, een van de vier ruiters, is opgesloten in een donkere dimensie met de demon Samrael, de enige demon die nog in leven is. Ze neemt het zichzelf kwalijk dat Sebastian is verdwenen en ze weet zeker dat Sebastian op haar en de andere ruiters wacht in het andere universum. Daryn is van plan om Samrael terug te halen, alleen zijn haar visioenen verdwenen, wat haar opdracht veel makkelijker kan maken. Gaat het haar nu wel lukken om Sebastian terug te halen?

Een onverwachts avontuur
Riders, het eerste deel van het tweeluik van Veronica Rossi, was een spannend en cool verhaal waarin de krachten van de ruiters langzaam bekend werden. De strijd werd steeds spannender en spannender, dus een verwachting voor veel gevechten en actie was voor het vervolg onvermijdelijk. Toch is Zoeker een boek dat je volledig verrast, juist omdat dit boek zo anders is dan zijn voorganger. Zoeker richt zich vooral op de Kloof, het andere universum waar Daryn heen wil. Hoewel de enorme gevechten op een laag pitje staan in Zoeker, is de Kloof wel een gevaarlijke plek, wat dus genoeg spanning veroorzaakt.

De Kloof is een bijzondere locatie die genoeg narigheid met zich meebrengt, wat een grote beproeving is voor de ruiters en Daryn. De Kloof heeft gruwels, angstaanjagende monsters met een enorme kracht. De gruwels bezorgen je echt rillingen en weten vaak het sfeertje in het boek haast onaangenaam te maken. Daarbij weet de Kloof herinneringen van Daryn en de ruiters te achterhalen, waardoor er vele illusies worden gecreëerd die negatieve gedachtes naar boven halen. Zo is het voor de ruiters mentaal erg zwaar en is het avontuur op meerdere vlakken intensief. De pakkende schrijfstijl van Rossi zorgt ervoor dat je de angst van de personages haast voelt tijdens de illusies, maar ook het plezier als de groep ruiters bij elkaar is en grappen maakt.

Zoeker is een boek dat je volledig verrast, juist omdat dit boek zo anders is dan zijn voorganger.

Groepsdynamiek en een prettige romance
De personages in Zoeker zijn een fijn gezelschap dat elkaar goed kent. Je leest vanuit de perspectieven van Gideon en Daryn. Gideon is de ruiter die de oorlog uitstraalt en hij heeft een flink temperament, al is hij ook heel zorgzaam en beschermt hij zijn vrienden met heel zijn hart. Daryn is een meisje dat heel veel om de ruiters geeft en de hoop niet wil verliezen. Zo maakt ze een lijstje met redenen om vol te houden, een lijst die het verhaal een ontzettend positieve lading geeft. De groep ruiters leert elkaar steeds beter kennen en zo vormen de jongens en Daryn een hechte groep die genoeg grapjes met elkaar uithaalt. Deze humor zorgt toch voor een prettige sfeer in het grimmige universum, waardoor je de jongens en Daryn nog meer kan waarderen.

Naast de hechte vriendschap is de romantiek in dit verhaal heel geloofwaardig. Het komt niet geforceerd over en er wordt niet enorm op gefocust, waardoor het verhaal erg mooi is om te lezen. Zeker op het einde is de romantiek iets wat de lezer veel blijdschap kan bezorgen. Hoewel de romantiek een pluspunt is en de afsluiting je genoeg voldoening geeft, is de grote ontknoping van het verhaal iets aan de gehaaste kant. De personages maken op het einde drastische beslissingen die wat meer uitwerking nodig hebben, waardoor het grote slot toch net wat te snel gaat. Dit kan wat onduidelijkheid scheppen bij de lezer.

Zoeker is een bijzonder vervolg dat een compleet andere kant op gaat dan Riders. De Kloof is een fascinerende plek waar de personages geconfronteerd worden met hun angsten en trauma’s, wat voor heftige taferelen zorgt. Het verhaal is spannend, maar bevat misschien niet de spanning in de vorm van heldhaftige gevechten die je had verwacht. De personages in Zoeker vormen echter een hele leuke groep en de romantiek is een fijne bonus, al had het einde iets beter uitgewerkt mogen worden zodat het verhaal iets begrijpelijk werd. Dit verhaal is in ieder geval op zijn eind gekomen, dus Veronica Rossi gaat hopelijk snel beginnen aan een nieuw verhaal!

[product_page sku=”9789000345632 “]

Riders 2: Zoeker
Riders 2