Prinses Piccalilly – Saarein te Brake

0
67

Omslag Prinses Piccalilly

Op een dag wordt er in het koninkrijk Kornichon een klein prinsesje geboren. Haar ouders, de koning en koningin, noemen haar Lily. Maar Lily blijkt allesbehalve een lief en vrolijk prinsesje te zijn. Integendeel: ze kijkt altijd zuur! Daarom besluiten haar ouders haar naam te veranderen in prinses Piccalilly, naar dat zure gele mengseltje van onder andere augurken en zilveruitjes. Zal het ooit iemand lukken een glimlach op het gezicht van prinses Piccalilly te toveren?

Na achttien jaar zijn de koning en koningin het norse gezichtje van hun dochter zat. Het is tijd voor verandering. Alle hoop is gevestigd op een vrolijke prins, want van een vrolijke prins moet prinses Piccalilly haast wel vrolijk worden, toch? Allerlei vrolijke, opgewekte prinsen komen voorbij, maar het gezichtje van prinses Piccalilly blijft net zo zuur als anders. Totdat er op een dag een prins voorbij komt die helemaal niets van de prinses wil weten. En zijn gezicht is net zo nors en zuur als dat van prinses Piccalilly…

Prinses Piccalilly is met haar prachtige illustraties, bijzondere personages en hartverwarmende verhaallijn een heerlijk sprookje om voor te lezen.

Sfeervolle illustraties
Prinses Piccalilly is met haar prachtige illustraties, bijzondere personages en hartverwarmende verhaallijn een heerlijk sprookje om voor te lezen. Het verhaal zelf is vrij kort en had van mij nog wel wat uitgebreider gemogen, maar aan de andere kant zijn het natuurlijk de tekeningen die pas echt het verhaal vertellen. De sfeervolle, sprookjesachtige illustraties van Sassafras De Bruyn zeggen meer dan duizend woorden en staan vol met grappige kleine details die dit verhaal een lust voor het oog maken. Samen met de mooi versierde hoofdletters waarmee elk stukje tekst begint, weten de illustraties het verhaal perfect aan te vullen.

Een sprookje met een knipoog
Wat ook erg leuk is, is dat Prinses Piccalilly niet alleen een sprookje op zich is, maar ook nog eens regelmatig een knipoog geeft naar andere sprookjes. Zo komt er een vrolijke prins voorbij die vraagt of de prinses haar gouden haren uit het raam wil gooien, een vrolijke prins die komt vragen of de prinses een muiltje wil passen en een vrolijke prins die vraagt of ze op een stapel van twintig matrassen wil slapen. Maar waarom zou prinses Piccalilly dat allemaal willen? Ze heeft wel wat beters te doen!

Prinses Piccalilly is een grappig en hartverwarmend verhaal over de liefde, over hoe twee personen die altijd zuur kijken tóch samen het geluk kunnen vinden en elkaar aan het lachen kunnen maken. Een verhaal dat dankzij de prachtige illustraties en de vele details en grapjes niet alleen leuk is voor kinderen, maar ook een heerlijk boek is om voor te lezen (of stiekem zelf te lezen natuurlijk)!