Oude bekenden in The Darkest Star 1: Origin van Jennifer L. Armentrout

0
119

Evie probeert haar leven weer op te pakken na de oorlog tussen mens en alien, zoals we die lazen in de Lux-serie. Wanneer ze samen met een vriendin naar de club gaat die bekend staat om de mengeling tussen mens en Luxen, komt Evie in contact met Luc. Vanaf het eerste moment dat ze hem ziet, voelt ze een enorme aantrekkingskracht. Maar wanneer er steeds meer problemen in haar buurt opduiken, die eigenlijk te veel lijken op Lux-aanvallen om toeval te zijn, begint Luc ineens overal op te duiken. Kan ze hem wel vertrouwen? Maar wat als haar hart niet wil luisteren naar haar verstand…?

Recensies van eerdere delen:

Na het enorme succes van de Lux-boeken, viel het te verwachten dat er dat meerdere boeken zouden komen in hetzelfde universum. En inderdaad, The Darkest Star speelt zich af 4 jaar na de gebeurtenissen in Opposition en draait rondom Evie en Luc. Dit vond ik zelf erg goed nieuws, aangezien Luc zonder twijfel mijn favoriete personage was in de Lux-boeken. Dus meer over hem lezen, vond ik geen enkel probleem! Toch had ik wel een paar aanmerkingen op dit boek.

Hetgeen wat ik vooral heel jammer vond, was de karakterverandering van Luc in dit boek. Op momenten kwam zijn leuke, sarcastische humor echt nog wel naar voren, maar op momenten was hij ook ontzettend irritant en leek hij meer op Daemon dan op de oude Luc. Dat vond ik persoonlijk jammer. Ik had het zelf niet nodig gevonden om weer een mannelijk personage te hebben dat steeds weer niet snapt dat shirts niet magisch aangaan, maar dat ze die zelf aan moeten trekken. Gelukkig vond ik dit, hoe verder het verhaal kwam, steeds minder worden.

Evie voelde daarnaast op momenten ook erg tweedimensionaal. Er zijn veel dingen die ze niet weet, waardoor ze op momenten ook niet altijd weet hoe ze met situaties moet omgaan. De grote reveal over Evie was ook te erg te verwachten. Ik weet niet of het de bedoeling was dat dit een verrassing moest zijn, maar zo ja, dan was dat niet goed opgezet. Er zaten te veel hints door heel het boek die allen dezelfde richting in wezen. Ik hou ervan om verrast te worden, en dat was in dit geval niet zo. Hierdoor was het ook moeilijk om Evie op momenten echt leuk te vinden, aangezien ze regelmatig een beetje verstrooid is en ook niet altijd de beste keuzes maakt. Ik hoop en verwacht daarentegen, nu de grote reveal achter de rug is, dat ze deze diepgang wel meer zal krijgen in de vervolgdelen.

Goede toevoeging

Naarmate het verhaal verder vorderde, hoe interessanter het werd. We zijn al bekend met de Luxen en Origins, waardoor er weinig uitleg nodig was, en daardoor kon er veel sneller echte spanning opgebouwd worden. En daar werd dan ook goed gebruik van gemaakt. Het verhaal werd steeds spannender, waardoor ik met veel plezier doorlas. Het voelt nu al alsof deze boeken een stuk duisterder gaan worden dan de Lux-boeken, iets waar ik zelf met veel plezier naar uitkijk. De kleine knipoog momenten naar de Lux-serie vond ik daarnaast ook een erg leuke toevoeging. Ze hebben geen grote rol, maar personages zoals Daemon en …. komen langs en ook komen ze naar voren in Luc zijn geschiedenis. Fans van de Lux boeken zullen hier zeker van kunnen genieten.

Voor de fans van de Lux-boeken zal dit boek een goede toevoeging zijn aan de storyline. Je ontdekt meer over de Origins en wat er met hen gebeurd is. Daarnaast blijft Luc een erg leuk karakter om over te lezen, zelfs al is zijn persoonlijkheid wel wat verandert ten opzichte van de Lux-serie. Evie mag in de vervolgdelen wat meer een eigen persoonlijkheid gaan opbouwen. Ik hoop dat de spannendere sfeer die in dit boek aanwezig was ook zeker doorgetrokken wordt. Van mij mag de focus wel iets meer liggen op de mysterie en de spanning dan op de romantiek. Maar Jennifer L. Armentrout kennende… zal romantiek toch altijd het hoofdthema blijven.

The Darkest Star 1: Origin Boek omslag The Darkest Star 1: Origin
The Darkest Star 1
Jennifer L. Armentrout
9789401915854
Zomer & Keuning
Juli 2019
416 pagina's
Rosanna is altijd al een liefhebber geweest van alles in de geekdustry. Of het nou films/series kijken is of naar leuke geeky evenementen gaan of juist een goed fantasy boek lezen is. Zelf organiseert ze ook evenementen in deze industrie, zoals de cosplay conventie Dynamiccon in Eindhoven en andere evenementen. Hoe geekier, hoe beter is haar motto.