Magisterium 2: De koperen vuist – Cassandra Black

0
49

Omslag Magisterium 2: De koperen vuist

Callum is klaar met zijn eerste jaar op het Magisterium en is in de zomer bij zijn vader. Callum heeft zijn wolf Brutus meegenomen, waar Callums vader niet bepaald veel mee opheeft. Callum heeft het vermoeden dat zijn vader het grote geheim achter hem weet, dus hij slaat op de vlucht met Brutus, op weg naar het Magisterium. Daar komt hij veilig aan, alleen zijn er problemen in de wereld van de magiërs. De Alkahest, een koperen vuist die tovenaars van hun magie scheidt, is gestolen, wat een groot gevaar kan zijn voor Callum en zijn vrienden. Callum, Aaron en Tamara gaan op avontuur uit, maar merken dat er genoeg vijanden zijn die hen een kopje kleiner willen maken…

De magische wereld wordt gedetailleerder en mooier
In De ijzerproef krijg je met Callum als hoofdpersonage al een mooie introductie op de wereld van de magiërs met hun elementenmagie. Hoewel Callum een jaar lang heeft gestudeerd op het Magisterium, weet hij nog lang niet alles over magie. In het tweede deel van Magisterium wordt je kennis over magie uitgebreid. Je leert meer over magie en hun tegenpolen, de elementwezens en wat de leerlingen in andere jaarlagen doen. Callum wordt steeds meer betrokken bij de magische wereld.

Hoewel De ijzerproef vaak werd vergeleken met Harry Potter (wat naar mijn mening ontrecht is), zie je in De koperen vuist vuist steeds duidelijker dat Cassandra Clare en Holly Black een andere kant op gaan. In De Koperen Vuist lees je niet over een jaartje op een magische school, maar gaat Callum met zijn vrienden op avontuur voor een belangrijke missie. Zeker door de grote onthulling aan het einde van het eerste deel krijgt De koperen vuist een hele andere lading. Callum heeft het af en toe behoorlijk zwaar en heeft ook moeite om zijn vrienden te vertrouwen.

Ik vind het echt bewonderenswaardig hoe deze twee schrijfsters hun krachten hebben kunnen bundelen en samen een kloppend en groot verhaal hebben kunnen schrijven!

Avonturen, vriendschappen en een bijzondere ontknoping
De koperen vuist is wat spannender dan het eerste deel van deze serie. In De ijzerproef zijn Callum en zijn vrienden vooral op school en leren ze over magie, nu brengen ze hun kennis juist in de praktijk en is hun leven in gevaar. Zeker halverwege het verhaal wordt het lekker spannend en kan je niet stoppen met lezen! Daarbij is het erg fijn om te zien hoe de vriendschap tussen Callum, Tamara en Aaron sterker wordt. Callum heeft een groot geheim, maar hij weet niet of hij dit geheim moet prijsgeven aan Tamara en Aaron. Wat als ze hem daarna gaan haten? Callum zit in een groot dilemma en als lezer hoop je natuurlijk dat alles goed voor hem uitpakt. Hoewel Callum een bijzondere achtergrond heeft, is hij wel een eerlijke, grappige en vriendelijke jongen en gun je hem het allerbeste!

De schrijfstijl van Cassandra Clare en Holly Black is heel beeldend en het boek zit vol actie. Ik vind het echt bewonderenswaardig hoe deze twee schrijfsters hun krachten hebben kunnen bundelen en samen een kloppend en groot verhaal hebben kunnen schrijven! Ook weten de dames weer een spannend einde te creëren waar het er heftig aan toe gaat en waarin de wereld van de magiërs op zijn kop staat. Samen een boek schrijven is lastig, maar Clare en Black weten hun schrijfstijlen vloeiend in elkaar te laten overlopen zodat deze serie aanvoelt alsof het door één persoon is geschreven.

Vorig artikelPassengers
Volgend artikelFantasyWereld’s Favoriete Fantasyboeken van 2016