Een wereld zonder hemel 3: Het stille blauw – Veronica Rossi

0
39

Omslag Een wereld zonder hemel 3: Het stille blauw

Perry en Aria staan op het punt aan hun grootste avontuur ooit te beginnen: het stille blauw bereiken. Dit is een plek waar geen stormen zijn en waar ze veilig kunnen leven. Daarnaast moeten ze twee verschillende kampen samenbrengen waar onderling veel spanning heerst. Ze weten nu dat de kleine jongen Sintel essentieel is voor het vinden van het stille blauw, maar het kamp van Perry heeft veel vijanden die Sintel maar al te graag in handen willen krijgen. De stormen worden steeds gevaarlijker en zullen vele levens verwoesten als het kamp van Perry niet snel het stille blauw bereikt…

Een groot avontuur op de juiste manier verteld
Het stille blauw is de ontknoping van het verhaal van Perry en Aria en in dit boek wordt er een mooie aanloop gemaakt naar een verbazingwekkend einde waar je al die tijd op gehoopt had. Jammer genoeg wordt de ontknoping in sommige boeken slechts in een paar bladzijden verwoord, maar in Het stille blauw bestaat een groot deel van het boek uit het fenomenale einde waarbij de groep het stille blauw probeert te bereiken. Zelfs als je denkt dat het bijna goed is afgelopen, komt er weer een plottwist tevoorschijn waardoor niemands leven meer zeker is. Zeker op de tweede helft van het boek is de verleiding om in één zit het boek uit te lezen enorm groot!

Het fijne aan dit afsluitende deel is dat er weinig onnodige opvulling is: de focus ligt echt op de verhaallijnen die ertoe doen en er wordt daar nauwelijks van afgeweken. De personages hebben allemaal hun doel vastgesteld en zijn vastberaden om het te bereiken, maar dat gaat moeilijk wanneer niet iedereen dezelfde plannen heeft… Dit zorgt ervoor dat de ware schurk van het verhaal steeds meer naar voren komt en Perry en Aria krijgen het niet makkelijk! Daarbij weet Veronica Rossi je aandacht echt vast te grijpen door haar duidelijke schrijfstijl waardoor je vloeiend het boek leest.

Mysteries worden opgelost
Tijdens de eerste twee delen van de Een wereld zonder hemel-trilogie zit je met wat vragen over bepaalde personages en hun verleden. Wat is toch het verhaal van Sintel, waar komen zijn krachten vandaan? Wat verbergt Sabel nog meer, op welke vlakken zou Perry hem kunnen vertrouwen? En wie is toch de vader van Aria? Dit boek zit vol openbaringen waardoor het gehele plaatje volkomen duidelijk wordt en waarbij nieuwe mogelijkheden over het einde van het verhaal plausibel worden. Alle vragen die je eerst had, worden aan de orde gebracht en uiteindelijk heb je alle antwoorden waar je naar zocht.

Veronica Rossi heeft haar verhaal zorgvuldig uitgedacht en nu komt alles samen. Voeg daar nog een flinke portie daverende actie aan toe en een steeds gevaarlijkere wereld en je raakt volkomen overdonderd door de spanning! Perry en Aria hebben genoeg meegemaakt en omdat er al veel slachtoffers zijn gemaakt hoop je hoop dat jouw favoriete personages gespaard blijven, maar het gevaar is groter dan ooit en er is verraad in het spel. Niets lijkt zeker, maar Aria en Perry kunnen wel op elkaar rekenen in deze laatste strijd.

Vorig artikelInterview met Kass Morgan
Volgend artikelAchter de gesloten poorten van Symbolica, de duurste Efteling-attractie ooit