BoekenBoekrecensiesDe Raven is een vermakelijke YA urban fantasy van Morgan & Paige

De Raven is een vermakelijke YA urban fantasy van Morgan & Paige

-

De Raven gaat over Vivi Devereaux en Scarlett Winter, beiden studenten aan de universiteit van Westerly en lid van de exclusieve vrouwenstudentensociëteit Kappa Rho Nu. Het is echter geen normale sociëteit, maar eentje vol heksen die zichzelf de Raven noemen. Als het duidelijk is dat de Raven bedreigd worden door een mysterieuze vijand, moeten Scarlett en Vivi ondanks hun meningsverschillen samenwerken om te voorkomen dat de Raven ten onder gaan.

Vermakelijk, ietwat voorspelbaar

Ondanks dat er een paar goede plottwists in het verhaal zitten, voornamelijk tegen het einde, is de plot van De Raven vrij voorspelbaar. De acties van de personages zijn te voorzien omdat zij eigenlijk niet genoeg diepgang hebben, en ook de liefdesinteresses kun je van mijlenver aan zien komen.

De Raven is een ietwat voorspelbare, doch vermakelijke urban YA-fantasy met een vlotte schrijfstijl en genoeg plotwendingen om het interessant te maken.

Wat ook een minpunt was voor mij, is het veelvuldig gebruik van de termen ‘zwart’ en ‘wit’. Voor de beschrijving van het uiterlijk van een personage vind ik ‘zwarte jongen’ een beetje summier. Het is fijn en mooi wanneer er een donker personage in een boek voorkomt, maar het komt beter over wanneer dit subtieler wordt gebracht. Het was iets waar ik me enorm aan kon ergeren in dit boek en afbreuk deed op het leesplezier.

Na dit bovenstaande lijkt het alsof ik helemaal niet positief was over dit boek, waren er zitten wel degelijk ook genoeg positieve elementen in dit boek. Het leest heerlijk weg door de schrijfstijl van Kass Morgan en Danielle Paige, beide ervaren schrijfsters met mooie boeken op hun naam. Ook de afwisseling in perspectieven was prettig, evenals de horror- en bovennatuurlijke elementen die het verhaal een tof urban randje gaven. Het concept is dus heel gaaf, maar aan de uitwerking kon nog even worden geschaafd.

De Raven is een ietwat voorspelbare, doch vermakelijke urban YA-fantasy met een vlotte schrijfstijl en genoeg plotwendingen om het interessant te maken. Er zijn een hoop details die niet zo goed uitgewerkt zijn en een epiloog die eindeloos lijkt te duren, maar desondanks zou ik De Raven zeker aanraden als je geïnteresseerd bent in hekserij, horror en een vleugje vriendschap en romantiek.

De Raven Boek omslag De Raven
Kass Morgen & Daniëlle Paige
9789463493321