De Orde van de Drakenmenners 1: De Drakendoder – Fiona Rempt

0
76

Omslag De Orde van de Drakenmenners 1: De Drakendoder

Matti woont in Parijs met zijn allerbeste vriend Tink bij zijn pleegouders. De ouders van Matti zijn verdwenen toen hij nog jong was, en het is niet helemaal duidelijk of ze zijn overleden. Stiekem hoopt Matti dat hij zijn ouders op een dag weer zal zien. Tink is een avontuurlijke jongen en heeft veel fantasie, zo is hij dol op magische wezens. Matti gelooft hier alleen niet zo in en gaat een saaie zomervakantie tegemoet aangezien Tink op vakantie gaat. Deze vakantie verandert wanneer zijn oom Jussi verschijnt en Matti meeneemt naar het eiland Drekar Mohoao, waar de Orde van de Drakenmenners hun hoofdkwartier heeft. Matti vindt deze drakenmenners maar apart, totdat hij oog in oog komt te staan met een echte draak…

Een mooi boek voor de beginnende fantasylezer
De Drakendoder is het eerste deel in de serie De Orde van de Drakenmenners. Dit eerste deel zit vol leuke avonturen, uitgesproken personages en een heleboel magie. Net als Matti leer je langzaamaan de wereld van de drakenmenners kennen. Matti kijkt zijn ogen uit tijdens het verhaal en jij vast ook! De Drakendoder is een uitstekend boek voor de jonge lezer die nieuwsgierig is naar fantasy. De schrijfstijl is vlot en jeugdig. Alle locaties en personages zijn beeldend beschreven en je kan een prachtig beeld maken van deze magische wereld.

Dit eerste deel zit vol leuke avonturen, uitgesproken personages en een heleboel magie. Net als Matti leer je langzaamaan de wereld van de drakenmenners kennen. Matti kijkt zijn ogen uit tijdens het verhaal en jij vast ook!

Ooit eens een boek gelezen over draken? Nee? Dan is dit het juiste boek voor jou! Tijdens het lezen van De Drakendoder kom je al veel te weten over ze. Matti heeft een eigen drakenboek en weet al veel over draken en deelt zijn informatie graag met jou. Fiona Rempt heeft veel details toegevoegd over draken en dat maakt het verhaal heel levendig en kleurrijk!

Spanning en fijne personages
Het grootste deel van het verhaal bestaat uit veel introductie op het eiland van de drakenmenners en draken, maar halverwege het verhaal komt de spanning op gang! Matti staat namelijk een spannend avontuur te wachten en hij gaat hele bijzondere dingen ontdekken. Al vanaf het begin krijg je al vele vragen waar je graag antwoord op wilt. Leven de ouders van Matti nog? Hoeveel draken zijn er en hoe gevaarlijk zijn deze wezens? Wat doen de drakenmenners precies? Meteen na het eerste hoofdstuk ben je nieuwsgierig naar de rest van het boek en moet je het gewoon uitlezen!

De personages in De Drakendoder zijn origineel en brengen veel energie in het verhaal. Je kan met gemak met Matti meeleven. Hij is een sympathieke, dappere en vriendelijke jongen, je gaat hem gewoon automatisch leuk vinden! Ook Tink is een vrolijke jongen, een trouwe en goede vriend. Alle andere personages brengen hun eigen bijdrage aan het verhaal en ze zijn een fijn gezelschap tijdens het lezen van dit verhaal.

De Drakendoder is een goed begin van een veelbelovende serie. Fiona Rempt heeft een leuk verhaal neergezet met spanning, plezier, leuke personages en veel mogelijkheden voor vervolgdelen. Sommige plotwendingen zijn voor de lezer iets voorspelbaar, maar dat mag de pret niet drukken. Je zal snel Matti in je hart sluiten en je zal vast niet kunnen wachten op het volgende deel als je het boek uit hebt!