ISBN: 9789000346738
Uitgave: Paperback, 173 pagina's
Verschenen: Oktober 2015
Prijs: € 12,50
Categorie: Kinderen
Leeftijd: 10+

Carter Kane is op avontuur: er is namelijk een monster gesignaleerd op Long Island en Carter wordt erop uitgestuurd om hem tegen te houden. Tijdens zijn zoektocht ontmoet hij Percy Jackson, een Griekse halfgod. Hoewel deze ontmoeting niet bepaald soepeltjes verloopt, besluiten de twee jongens samen te strijden tegen het gigantische krokodillenmonster. Een paar weken later ontmoet Sadie Kane de halfgod Annabeth en merken de twee meiden dat de monsters die ze moeten bevechten een connectie met elkaar hebben. Een gevaarlijke vijand is opgestaan uit de dood en is van plan om zelf een god te worden. De Kanes en de halfgoden moeten samenwerken om deze vijand uit te schakelen. Als dat maar goed gaat…

Een legendarische mythische samenwerking
Als je een fan bent van de boeken van Rick Riordan, ben je vast bekend met de boeken van Percy Jackson en de familie Kane. Naast de Egyptische en Griekse boekenserie, heeft Rick Riordan nu een verhalenbundel met drie verhalen geschreven waarbij de twee verschillende boekenseries worden gecombineerd. Je leest dus over je favoriete helden (de Griekse helden en de Egyptische tovenaars) in De zoon van Sobek, De scepter van Serapis en De kroon van Ptolemaeus. Rick Riordan weet op fabuleuze wijze de Griekse en Egyptische mythologie te combineren zodat de verhalen van Percy Jackson en de familie Kane met elkaar verweven kunnen worden. Rick Riordan heeft veel research gedaan en een vijand gevonden die de mythologieën kan samenvoegen, zodat de helden met elkaar kunnen strijden.

Een geweldig verhaal voor de diehard fans van Rick Riordans meesterwerken.

Een spannend avontuur met vertrouwde personages
De samenwerking tussen Percy Jackson, Annabeth Chase en de familie Kane is goed gelukt en zorgt voor spannende, zenuwslopende en hilarische momenten. De personages zitten altijd vol lef en sarcastische opmerkingen, precies zoals je van ze gewend bent! De chemie tussen de personages is ook erg leuk. Percy en Carter zijn twee echte vechtersbazen die veel aanzien hebben, waardoor het even duurt voordat de twee volledig op elkaar kunnen vertrouwen. De meiden Annabeth en Sadie zijn allebei erg wijs en kunnen al snel goed met elkaar overweg en wanneer de groep samen moet strijden, zijn ze sterker dan ooit!

De drie verhalen in Percy Jackson en de andere helden zitten vol actie en spanning, je verveelt je geen moment. Rick Riordan zorgt dat er telkens wat gebeurt en de helden moeten van hot naar her om de vijand te slim af te zijn. Dit zorgt voor hele doordachte plannen, ingenieuze plottwisten en grappige opmerkingen. De opbouw naar het hoogtepunt in het verhaal is ook uitstekend neergezet en Rick Riordan schrijft met veel details, maar zorgt ervoor dat het niet langdradig wordt.

Percy Jackson en de andere helden is een leuke bundel van drie verhalen, maar het is wel beter als je alle boeken van Rick Riordan hebt gelezen, want anders kan je nog wel wat spoilers tegenkomen. Deze drie verhalen zitten boordevol actie, spanning en originele avonturen. Wederom krijgen we te maken met de gezonde portie mythologie die Rick Riordan in zijn boeken verwerkt. Als groot fan van Riordan had je liever een wat groter verhaal willen lezen, want de samenwerking tussen de halfgoden en de Egyptische tovenaars vraagt eigenlijk naar meer! Een geweldig verhaal voor de diehard fans van Rick Riordans meesterwerken.

Eindoordeel: score

Joost Zuijderduijn

Jouw beoordeling