E reader of niet?

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
Muninn
Dwerg
Dwerg
Contacteer:

Re: E reader of niet?

Bericht door Muninn » 22 jun 2015, 13:56

Ben benieuwd wat je er van vind Guppp. Welke heb je gekozen?

raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf » 22 jun 2015, 19:09

Ik ben ook benieuwd Guppp. Ik ben geen freak maar ik heb mijn auto steeds een "oude" Sony ereader liggen (voor als ik moet wachten tussen twee afspraken), thuis lees ik papier totdat het licht uit moet :) en daarna schakel ik over op mijn Kobo Aura HD die achtergrond verlichting heeft. Dus meestal ben ik in twee boeken tegelijkertijd bezig :D :D

Lavinia
Hobbit
Hobbit

Bericht door Lavinia » 24 jun 2015, 22:21

Ik ben op dit moment heel gelukkig met mijn e-reader. Ik ga 2 weken door Roemenië reizen met backpack en zo kan ik toch boeken mee ^^
To the stars who listen and the dreams that are answered

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 28 jun 2015, 22:57

Tof, veel plezier!

Tinkerbeller

Bericht door Tinkerbeller » 21 jul 2015, 10:21

Ik lees zowel echte boeken als op de ipad.

Er gaat natuurlijk niets boven een echt boek maar als je op vakantie gaat of veel reist is een e-reader of tablet ideaal, scheelt heel wat mee zeulen :)

Succes!!!

raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf » 05 aug 2015, 16:46

De meeste boeken die ik nu koop zijn toch weer e-books. Als je wat uitkijkt kan je vele e-books kopen met korting (niet de Luitingh boeken spijtig genoeg). Zo heb ik voor Amerikaanse Goden van Neil Gaiman 8,3 euro betaald terwijl de officiële prijs 12,99 euro is, het nieuwe boek van Luke Scull heb ik 10,5 euro betaald (14,99 officiële prijs). Dat scheelt dus een slok op de borrel :D .

Guppp
Pixie
Pixie

Bericht door Guppp » 11 aug 2015, 20:39

sorry voor de late reactie. heb een Kobo ereader. gewoon de basic. ben er helemaal weg van. heb de boeken van Joe Abercrombie van de eerste wet er allemaal op gelezen. echt ideaal. ga niet zo snel meer terug naar de p-apieren versies moet ik zeggen.

Corwin
Goblin
Goblin

Bericht door Corwin » 13 nov 2016, 16:29

ik overweeg om eindelijk toch maar eens de stap te zetten en een e-reader aan te kopen. vooral om 's avonds gemakkelijker te kunnen lezen en omdat je als je onverwachts ergens moet wachten, je altijd even kan verder lezen op je smartphone. (dat is toch waar of niet?) :?

maar welke e-reader te kopen? mijn schoonbroer heeft een kindle, maar kan je daar Nederlandstalige boeken voor krijgen want dit leest alleen in 't Engels? of is dat onzin en kan je alle e-boeken op alle verschillende e-readers gebruiken? :oops:

hoe zit het trouwens met het huidige aanbod van e-boeken? zijn alle nieuwe boeken als e-boek verkrijgbaar tegenwoordig (vooral de Nederlandstalige)?

welk type e-reader raden jullie aan en waarom?

je ziet het. ik zit nog met veel vragen alvorens ik tot een aankoop zou overgaan. :?
nu aan't lezen: Jennifer Fallon - Wolfsblad
gelezen: Markus Heitz - Drakenvuur/Drakenkeizer

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 13 nov 2016, 21:27

Ik heb zelf een KOBO Aura en die leest in principe heel fijn. Donker of licht, je kunt alles heel goed zien. Het eropzetten van ebooks kan heel gemakkelijk met een draadje naar je pc, of als je hem op wifi aansluit via de Kobo store of Bol store. Ik heb geen ervaring met het verder lezen op een smartphone, maar het lijkt wel te kunnen inderdaad: https://nl.kobo.com/help/nl-NL/article/ ... bo-ereader

Met een Kindle kun je volgens mij alleen e-books aanschaffen via de Amazon store, die in Nederland nog niet zo groot is. Alles wat je dan koopt kan ook echt alleen op een Kindle, dus voor later misschien onhandig als je besluit over te stappen.

Qua aanbod: tegenwoordig komt zo goed als elk boek van een wat grotere uitgeverij wel met een ebook. Denk aan Luitingh, Boekerij, Unieboek etc. Alleen de oorspronkelijk Nederlandse markt is nog niet zo snel, van Zilverspoor bijvoorbeeld is nog weinig ebookerigs te vinden. Celtica Publishing overigens wel. Daar staat dan weer tegenover dat er een hele levendige e-book cultuur bestaat rondom kortverhalen van Nederlandse auteurs, op bijvoorbeeld Smashwords.

Salmaneser
Goblin
Goblin

Bericht door Salmaneser » 14 nov 2016, 09:58

Ik heb onlangs ook de stap gezet, ook naar een Kobo Aura HD. Het is gemakkelijk dat je je bol.com account hieraan kunt linken, dan komen de boeken die je via bol koopt, rechtstreeks op je reader terecht. Daarnaast hebben ze een app (bol.com Kobo) waardoor je inderdaad op smartphone of tablet verder kan lezen.

Veel heb ik hem echter nog niet gebruikt. Zoveel tijd heb ik niet om te lezen, en als ik het doe, heb ik nog altijd liever een echt boek in de hand. Daarnaast vond ik het even gemakkelijk om te lezen op de tablet, misschien zelfs nog gemakkelijker. Ik denk dat een e-reader enkel gemakkelijk is als je veel op verplaatsing moet, voor de rest zie ik weinig voordelen tegenover tablet/smartphone. Maar zoals gezegd, het moet nog even wennen.

Plaats reactie