David Hair - De Brug der Getijden

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
raaf
Magiër
Magiër

Re: David Hair - De Brug der Getijden

Bericht door raaf » 06 aug 2018, 22:16

Dragomirnumspoly schreef:
04 aug 2018, 10:56
Nu zijn we weer bijna een jaar verder.
Ondertussen ben ik nog steeds aan het wachten op deel 7.

Weet iemand wanneer hij komt?
Niet, Luitingh vertaalt het laatste boek niet meer.

Dakeyras
Goblin
Goblin

Bericht door Dakeyras » 08 aug 2018, 21:46

Prutsers, zo gaat iedereen in Engels lezen...

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 09 aug 2018, 09:17

Ik doe in ieder geval de nederlandse versie eruit, gelukkig alleen deel 1 gekocht

Salmaneser
Goblin
Goblin

Bericht door Salmaneser » 09 aug 2018, 13:32

Ik twijfel nog, ofwel lees ik de eerste zes delen in het Nederlands, en het laatste in het Engels, of meteen allemaal in het Engels.
Hoewel lezen in het Engels al beter vlot, vind ik het nog steeds gemakkelijker en natuurlijker om in de eigen taal te lezen.

Marakus

Bericht door Marakus » 13 aug 2018, 17:24

Ik ben inmiddels begonnen aan deel 6 de Bloedrode revier. Ik ben echt fan geworden van de boekenserie. Helaas of gelukkig (net hoe je het bekijkt) had ik nog niet bekeken of de volledige serie al was vertaald. Dit lijkt dus niet het geval te zijn...

Ik heb de vraag voor de zekerheid maar ingediend bij de uitgever, hopelijk komt er wat op terug. Hiervoor was ik The Expanse aan het lezen en die wordt vanaf boek 3 ook niet meer vertaald. Zelfde uitgever.... :cry: :evil: gebeurt dat eigenlijk vaak of heb ik net pech? (ben nog geen ervaren lezer).

Maar goed, hebben jullie enig idee hoe vervelend/lastig het zou zijn om voor de laatste twee delen over te stappen op de Engelse versie, oftewel: The Moontide Quartet, Ascendant's Rite? Alleen door de titel wil ik hem al snel lezen! Ik heb geen idee in hoeverre de opsplitsingen van de Nederlandse versies aansluiten bij de originele boeken. Nu ik eenmaal zover ben is stoppen natuurlijk geen optie meer ;) ondanks Nederlands de voorkeur heeft.

PS: Voor diegene die twijfelen over de serie: niet langer twijfelen en beginnen met lezen! It only gets better!

Marakus

Bericht door Marakus » 14 aug 2018, 13:48

Hierbij de reactie van de uitgever:

"Bedankt voor uw bericht. Helaas is het waar: onze uitgever heeft vooralsnog af moeten zien van het uitgeven van de laatste delen; de serie vond geen groot publiek.

Het is niet gezegd dat de rest van de serie nooit meer zal verschijnen, maar op dit moment is het niet zeker of en wanneer het weer gaat gebeuren.

Mocht het echter toch zover komen, dan zullen we dat uiteraard vermelden op onze website, www.lsamsterdam.nl

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
"

Helaas... inmiddels heb ik The Moontide Quartet, Ascendant's Rite besteld, benieuwd of het makkelijk door pakt.

Raven
Hobbit
Hobbit

Bericht door Raven » 15 aug 2018, 01:57

Marakus schreef:
13 aug 2018, 17:24
Ik ben inmiddels begonnen aan deel 6 de Bloedrode revier. Ik ben echt fan geworden van de boekenserie. Helaas of gelukkig (net hoe je het bekijkt) had ik nog niet bekeken of de volledige serie al was vertaald. Dit lijkt dus niet het geval te zijn...

Ik heb de vraag voor de zekerheid maar ingediend bij de uitgever, hopelijk komt er wat op terug. Hiervoor was ik The Expanse aan het lezen en die wordt vanaf boek 3 ook niet meer vertaald. Zelfde uitgever.... :cry: :evil: gebeurt dat eigenlijk vaak of heb ik net pech? (ben nog geen ervaren lezer).

Maar goed, hebben jullie enig idee hoe vervelend/lastig het zou zijn om voor de laatste twee delen over te stappen op de Engelse versie, oftewel: The Moontide Quartet, Ascendant's Rite? Alleen door de titel wil ik hem al snel lezen! Ik heb geen idee in hoeverre de opsplitsingen van de Nederlandse versies aansluiten bij de originele boeken. Nu ik eenmaal zover ben is stoppen natuurlijk geen optie meer ;) ondanks Nederlands de voorkeur heeft.

PS: Voor diegene die twijfelen over de serie: niet langer twijfelen en beginnen met lezen! It only gets better!
Gebeurd vaker dat series, of schrijvers niet meer vertaald worden. Nu ook bijv met Raymond E. Feist, zijn nieuwste serie wordt niet vertaald.
Het is jammer, maar het komt steeds vaker voor. Mensen lezen minder, of kiezen juist steeds meer voor de originele taal om in te lezen...

Salmaneser
Goblin
Goblin

Bericht door Salmaneser » 16 aug 2018, 11:50

De Nederlandse boeken volgen normaalgezien de Engelse, maar dan telkens met opsplitsing in 2 boeken. Dus als je de eerste zes in het Nederlands leest, ga je enkel boek 4 in het Engels moeten lezen. Ik twijfel ook nog hoe ik het ga doen.

En het gebeurt jammer genoeg inderdaad steeds meer en meer. Er worden al zo weinig goede boeken vertaald, en dan ben je nog niet zeker of de reeks wel afgewerkt wordt. Kijk vb. naar de Askir boeken van Richard Schwartz: de eerste reeks van 6 is volledig vertaald + 1 novelle. De 2de reeks, de Godenoorlogen bevat ook 6 boeken, maar daar zijn ze na boek 3 gestopt met vertalen.

Marakus

Bericht door Marakus » 17 aug 2018, 12:57

Dat ze halverwege een serie stoppen met vertalen is bijzonder irritant!

Ik ben inmiddels begonnen aan de Moontide Quartet Ascendant's Rite, oftewel boek 4 m.a.w. deel 7 en 8. Hij pakt gewoon door waar het 6e Nederlandse boek eindigt. In het Engels lezen is natuurlijk wel even wennen en gaat bij mij iets langzamer al zal dat een kwestie van tijd/gewenning zijn. Het leest wederom goed weg, het verhaal is gewoon heerlijk! Ik ben er blij mee :)

@Salmaneser, als de taal niet (echt) uitmaakt dan is het kosten technisch aantrekkelijker om gelijk in het Engels te beginnen. De Engelse boeken zijn zo 12 euro per deel (dus 4 keer) en de Nederlandse boeken 20 euro per deel (dus 6 keer en dan nog 1 keer Engels boek). Als de kosten niet uitmaken en de taal wel (een beetje) dan zou ik voor eerste 6 Nederlands gaan en laatste deel in het Engels. Hopelijk heb je hier wat aan :) hoe dan ook een erg leuke en boeiende serie!

Dakeyras
Goblin
Goblin

Bericht door Dakeyras » 19 aug 2018, 18:26

Heb alleen deel 1 gelezen, rest staat in de kast klaar. Dan pak ik ook maar laatste deel mee in het Engels.

Plaats reactie