Wat lees je nu?

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
angela
Minotaurus
Minotaurus

Re: Wat lees je nu?

Bericht door angela »

Stad van gevallen engelen.
Het laatste deel heb ik nog niet, vond hem in de boekwinkel een beetje prijzig ik ga denk ik nog even geduld hebben de rest van de serie werd op een gegeven moment ook goedkoper aangeboden.
oli4
Pixie
Pixie

Bericht door oli4 »

Jawadde! Jullie lezen echt veel! Ik heb een fulltime job en 2 kindjes in huis. Ik vrees dat ik nooit zo'n volume zal kunnen verwerken! :D
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Ik begrijp het ook niet hoor. :)

Ik heb eveneens een fulltime baan, een huishouden te runnen (samen met mijn vriendin, dat dan weer wel), geen kinderen, maar wel twee honden die net zo goed om aandacht vragen (en dat uiteraard ook krijgen). Ik ben al blij als ik 15 boeken per jaar lees, maar zelfs daar kom ik regelmatig niet aan. In mijn geval heb ik dan nog de "pech" dat ik een enorme film (en tegenwoordig ook serie) liefhebber ben en erg veel tijd besteed aan het kijken ervan. :)
Maar dat er hier een aantal mensen zijn die volgens mij gemiddeld 5 boeken per week lezen gaat mij aan mijn verstand te boven. :P
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Het lukt mij ook niet meer, maar dat heeft voor het overgrote deel te maken met andere verleidingen (ipad bijvoorbeeld, plus de website ;) ). Maar mijn vriendin leest met gemak een aantal boeken per week, sowieso altijd een tijd in bed voor het slapengaan..
oli4
Pixie
Pixie

Bericht door oli4 »

Hopelijk leest ze dan dezelfde boeken, anders zal je een serieuze boekenkamer moeten aanleggen!
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Laat dat maar aan Dave over. Die is nogal koopverslaafd. Er staan al vele honderden boeken in zijn huis. Gestoord! Compleet gestoord!! ;)

Ik probeer vaak te gaan lezen in bed, maar als ik 's avonds laat in bed lig en ik ga lezen dan vallen mijn ogen erg snel dicht. Ik kan dan wel tot 3 uur films/series kijken zonder moe te worden. Dat vergt schijnbaar toch een stuk minder concentratie. :roll:
Aan het lezen:
Gelezen:
oli4
Pixie
Pixie

Bericht door oli4 »

Ik begrijp wat je bedoelt! Ik kan ook niet lang in bed lezen. Ik lees tegenwoordig meestal tijdens de middagpauze op mijn werk en als ik een bad neem :D
En alle gaatjes die ik vind in onze drukke agenda :)

Ik koop ook al mijn boeken, maar mijn vrouw is meer een bibliotheekganger. Ze vraagt zich dikwijls eens af waarom ik eigenlijk al die boeken in mijn kast moet hebben. Alsof ik die allemaal opnieuw zal lezen. Als ik überhaupt al de tijd zou hebben om alles eens opnieuw te lezen.
Ik moet de waarde van haar argument dan wel schoorvoetend toegeven. Toch houd ik vast aan mijn collectie :D
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Dat gaat bij mij thuis net zo. Ik koop en ik koop maar, maar de boeken ook werkelijk lezen laat vaak lang op zich wachten. :)
Mijn vriendin vraagt zich vaak hardop af, waarom ik maar blijf kopen, alsof ik de boeken ooit nog eens ga lezen. Ik moet haar inderdaad gelijk geven. Ik zou een aantal boeken graag nog een keer willen lezen, maar ik heb al mijn tijd waarschijnlijk nodig om de ongelezen boeken te lezen. :D

Afscheid van de boeken nemen kan ik nog niet. Wie weet word ik ooit wat minder sentimenteel en doe ik de gelezen boeken wel weg, maar ik moet er momenteel niet aan denken (sterker nog, 50% van de boeken die ik in het verleden ooit eens verkocht heb, heb ik ondertussen alweer opnieuw aangeschaft) :mrgreen:
Aan het lezen:
Gelezen:
oli4
Pixie
Pixie

Bericht door oli4 »

Da's heel herkenbaar, inderdaad :)

Ik had ook een hele collectie en wou geen boeken van de hand doen. Tot ik 3x verhuisd ben in 4 jaren tijd. Dan was mijn besluit om de hoeveelheid te doen minderen al snel genomen :D

Nu heb ik een relatief kleine collectie (mijn mening - als je het mijn vrouw vraagt zijn het een berg aan boeken). En ik houd de hoeveelheid bewust laag. Ik evalueer regelmatig of ik alle boeken nog even interessant vind en het lukt me veel beter nu dan vroeger om er afstand van te nemen. Tjeezus! Als ik me zo bezig hoor, zou je nooit denken dat ik pas 33 ben! :shock:
Muninn
Dwerg
Dwerg
Contacteer:

Bericht door Muninn »

Fangirl, van Rainbow Rowell (Ik ga er vanuit dat dat een artiesten naam is ?)

De premise van dit boek is gewoon erg leuk. Fangirl gaat over een meid die fanfiction schrijft in een fictief (dubbel fictief?) fandom wat erg lijkt op het Harry Potter fandom over 2 van de mannelijke personages (imagine Ron and Harry slash). Niet zomaar fanfic, maar de meest gelezen in het fandom.
Als collega online-creator/fangirl vind ik het erg komisch -uit herkenning- om te lezen hoe ze haar passie, het feit dat haar werk een eigen fandom heeft (fanception!)- en het helemaal opgaan in een fandom-, moet verdedigen tegenover onbegrijpende leeftijds genoten.

Heel geweldig is het boek niet geschreven - hoewel het prima weg leest- en het is wel erg een highschool romance (iets te, voor mijn smaak). Al met al een leuk tussendoortje XD, helemaal voor de 8 dollar ofzo die ik er voor betaald heb. :)
Plaats reactie