Even voorstellen

Iets spannends meegemaakt, of gewoon zin om even te kletsen over van alles en nog wat, hier ben je aan het juiste adres.
Yarrid
Magiër
Magiër

Re: Even voorstellen

Bericht door Yarrid »

Van harte welkom Matthijs!
Lavinia
Hobbit
Hobbit

Bericht door Lavinia »

welkom Matthijs :D
To the stars who listen and the dreams that are answered
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Laat ik mezelf ook even "kort" introduceren.
Ik ben dus Tim, geboren in Delft, ik ben hier 12 jaar lang opgegroeid en vervolgens naar de wijk Ypenburg (gemeente Den Haag) verhuisd. Afgelopen 1 juli ben ik gaan samenwonen met mijn vriendin en wel in Delft! En de cirkel is weer rond :)

Ik las nooit toen ik nog op de lagere en later middelbare school zat, had er niets mee, totdat mijn moeder ergens in 1999/2000 met de eerste vier Harry Potter boeken aankwam. Ik was toen al filmliefhebber en het nieuws over een verfilming had mij al bereikt. Dit wekte mijn interesse. Vanaf het eerste boek was ik verkocht, vervolgens las ik de volgende drie in een ruk uit en verviel het lezen van boeken weer wat op de achtergrond. In de loop der jaren heb ik wel steeds alle volgende Harry Potter boeken gelezen, totdat ik op een gegeven moment, zo rond 2006, mijn eerste Epische Fantasy boeken ging lezen en wel de reeks van James Clemens - Verboden en Verbannen. Vanaf dat moment was het gebeurd, ik was verkocht! Hierna is mijn collectie fantasy boeken over de jaren heen flink uitgebreid, vooral de laatste 2 jaar is het erg hard gegaan.

Zoals ik al zei ben ik ook groot filmliefhebber. Hier steek ik erg veel tijd en geld in. Ik bespreek films graag en hiervoor heb ik een jaar of 3 geleden Filmtotaal.nl ontdekt. Daar ben ik dagelijks op het forum te vinden. Ik vind het een leuke groep mensen en echt alles wordt op het forum behandeld, ook muziek en games, alleen boeken hebben maar een ongelofelijk klein aandeel op dit forum. Dit heb ik altijd al jammer gevonden, want zo kon ik nooit iets over mijn andere passie kwijt. Een paar maanden geleden ben ik dan ook op zoek gegaan naar een plek om hierover uitgebreid te kunnen praten, maar het heeft tot gister geduurd om Fantasy Wereld te vinden. In de tussentijd deelde ik weleens iets op Fantasieboeken.org, leuke site, maar niet echt een plek voor lange discussies, zoals dat wel kan op een forum.

Verder kan ik wel zeggen dat ik een aantal zwakke pogingen gedaan heb tot het schrijven van een verhaal, maar steeds weer kakt zo'n poging na slechts een aantal hoofdstukken al in. Dit komt meestal door tijdgebrek en het gebrek aan een vaste schrijfplek. Laatstgenoemde is nu wel anders, sinds ik op mezelf woon, maar ik heb sindsdien nog geen nieuwe poging gedaan. Tijdgebrek heb ik altijd. Ik werk voor 90% (32 uur p.w.) als Assistent Accountant op een kantoor in Delft en volg de overige 10% een opleiding, momenteel ben ik bezig met Moderne Bedrijfsadministratie (MBA). Buiten werk en studie sport ik ook 2 à 3 avonden per week, ik beoefen namelijk de mooie vechtkunst Jiu-Jitsu. Zoals jullie zien hou ik dus weinig tijd over voor mijn hobby’s.

Dat was het wel even. Mocht je een vraag hebben, stel deze dan gerust. Ik bijt heus niet. Of toch… ;)
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Nogmaals welkom Tim! We bestaan nog niet zo lang en ook het forum is nog niet zo drukbezocht, dus we zijn blij met je komst ;)

Jiu-Jitsu leek me altijd erg leuk! Ik heb jaren op Kempo gezeten en de Jiu-Jitsu groep zat altijd voor ons. Wat ze deden zag er interessant uit. Grappig is altijd te zien hoe veel oosterse vechtkunsten dingen gemeen hebben.
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Ik was nog niet bekend met Kempo, maar gelukkig hebben de Goden ons YouTube geschonken :)
Het ziet er absoluut interessant uit. Ik herken het e.e.a. Ook genoeg moves uit het Karate (heb ik ook een tijdje gedaan), maar gezien de herkomst van de vechtkunst is dat niet zo vreemd.

Ik ben dol op Jiu-Jitsu, het is zo veelzijdig, alles zit er in, stoten, trappen, worpen, verwurgingen, houdgrepen. Het is echt een totaalpakket. Grootste nadeel is dan weer dat het lastig is om er echt goed in te worden. Er zijn zo ongelofelijk veel verschillende verdedigingen op zoveel verschillende aanvallen. Ik beoefen het gelukkig niet omdat ik van plan ben om het in de praktijk te gebruiken, maar puur en alleen omdat ik er plezier aan beleef. En ik ben nog jong, dus wie weet bezit ik over een jaar of 10, 15 ook wel mijn eerste Dan graad :)

Als het je interesse kon wekken, zou ik zeggen, give it a try!
Aan het lezen:
Gelezen:
De rattenvangster
Dwerg
Dwerg

Bericht door De rattenvangster »

Welkom :) Succes met al het leeswerk dat je voor de boeg hebt, naast al je andere dingen. Zo`n 90% niet gelezen, terwijl de verzameling enkel blijft groeien. Zowel een geweldige droom als een nachtmerrie. Nu ben ik wel benieuwd naar hoeveel boeken je vriendin heeft.
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Dankjewel! Het voelt inderdaad zowel als een droom en tegelijkertijd als een onmogelijke opgave. Maar ik ga zeker mijn best doen :)

Mijn vriendin leest zo nu en dan een Thrillertje dus ze heeft niet echt een collectie van haarzelf. Maar we zijn één, dus wat van mij is, is van haar. (Uiteraard is dit beter geregeld in onze samenlevingsovereenkomst ;) )
Aan het lezen:
Gelezen:
Gragohunter
Pixie
Pixie
Contacteer:

Bericht door Gragohunter »

Jiu Jitsu, lijkt me wel vet alleen kan dat jammer genoeg niet hier in Houten(rechtsonder Utrecht)
ik ga misschien wel Taekwondo doen, en ik doe Volleybal, prachtsport.
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Ik ben een jaar of 6 geleden begonnen met Jiu-Jitsu en na 2 jaar gestopt in de tussentijd heb ik gekeken voor iets anders. Ik ben toen ook bij Taekwondo wezen kijken, want ik ben dol op trappen en dat komt genoeg aan bod. Helaas was dit ook niet echt in de buurt dus heb ik uiteindelijk voor Karate gekozen, maar dat hield ik niet lang vol en ben toen weer begonnen met Jiu-Jitsu, nu alweer 1,5 jaar geleden en ik vind het nu velen malen leuker dan 6 jaar geleden. Misschien was ik toen nog te jong.
Maar het is inderdaad altijd lastig om een leuke club in de buurt te vinden. Vaak zijn de sporten die je graag wilt doen net even te ver weg of de groep mensen is gewoon niet leuk. Ik heb ook een hekel aan die agressieve macho figuren die alleen maar zulke sporten beoefenen, omdat ze graag vechten en dat op straat ook zullen doen. Maar er zijn genoeg verenigingen waar het ervan stikt, bij ons zijn we niet gediend van zulke lui dus die melden zich ook maar zelden aan.
Aan het lezen:
Gelezen:
André62
Pixie
Pixie

Bericht door André62 »

Beste vrienden,

De meeste van jullie kennen me wellicht van Ezzulia, Dizzie en/of Watleesjijnu. Daarom dezelfde nickname. Ik woon met mijn vriendin en onze twee kids in Harderwijk (Herderewich). Werkzaam bij PostNL en huisman. Ik ben sinds de zomer weer begonnen met schrijven en wel verhaaltjes voor mijn kinderen. Verder geen uitgeefplannen, maar misschien is er iemand buiten het gezin om wel geïnteresseerd. Momenteel lees ik tot 6 juli 2012 alleen de boeken van J.J. Voskuil, gewoon als leuke uitdaging aan mezelf. Ik hoop met hulp van iedereen na die tijd de complete Voskuilbibliografie in mijn boekenkast te hebben staan.
Verder hou ik ongelofelijk veel van Fantasy. Ik droom ook heel veel in Fantasy. In mijn echte leven gebeuren al genoeg belabberde dingen, zodat ik daar niet over hoef te lezen.

Met vriendelijke lezersgroeten,
André62

ps Bij Dizzie kun je me bewonderen op foto...... :lol:

Na 6 jaar terug op deze site. Ik woon nu alweer vanaf 1 november 2011 helemaal alleen. Details zal ik jullie besparen, maar het was in ieder geval een pikzwart gat waaruit ik moest klimmen. Ik woon nog wel steeds in Harderwijk en ben zelfs nog altijd postbezorger van PostNL in de wijk Drielanden.
Ik schrijf af en toe nog gedichten (ik ben geen dichter, maar een opener), maar het grotere werk daar wacht ik nog maar even mee. Mijn huidige woonruimte is nu bepaald geen rustige schrijfomgeving en erg klein (18 vierkante meter). Hihihihihi........tja die Voskuildroom. Nooit meer aan toegekomen. En verder......ik ben heel trots op mezelf. Door stronteigenwijs te zijn en blijven sta ik weer aan de zonzijde van het leven. Een enkele keer plaats ik nog iets op Ezzulia. En deze site was ver weg in mijn geheugen weggestopt. Maar dankzij Google weer teruggevonden op een zeer creatieve manier. Gewoon kijken wat er gebeurt als je een oude 'nickname' intoets. En daar kwam ik mijn naam en deze site tegen.
Oké, heel misschien kennen sommige van jullie mij nog en anders is dit een geheel nieuwe kennismaking.

Groeten van een ouwe trouwe Nieuwsrat,
Jullie André62 8-)
Laatst gewijzigd door André62 op 19 aug 2017, 03:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie