George R.R. Martin

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
BibiTotoLover
Goblin
Goblin

Re: George R.R. Martin

Bericht door BibiTotoLover »

Heb het eerste deel van het Lied van Ijs & Vuur gereserveerd bij de Bieb, dus hopelijk kan ik hem snel gaan lezen.
Kan niet wachten om aan de serie te gaan beginnen! :D
Books read in 2020: 30
Books bought in 2020: 14
Donald Duck pockets collected in 2020: 9
Manga collected in 2020: 20
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Super, ik ben erg benieuwd wat je ervan vind! Ik wacht met smart op delen 6 en 7 :)

Ik las vandaag op zijn blog dat hij de laatste hand heeft gelegd aan zijn naslagwerk over Westeros. Ik vind dat soort werk altijd wel interessant, om wat meer over de wereld te weten te komen!

En dat betekent dat hij weer meer tijd heeft voor Winds of Winter de titel voor het zevende boek).
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Voor de fans is er een nieuw, nooit eerder geplaatst, hoofdstuk van Winds of Winter op de website van George R.R. Martin:

http://www.georgerrmartin.com/excerpt-f ... of-winter/
BibiTotoLover
Goblin
Goblin

BibiTotoLover schreef:Heb het eerste deel van het Lied van Ijs & Vuur gereserveerd bij de Bieb, dus hopelijk kan ik hem snel gaan lezen.
Kan niet wachten om aan de serie te gaan beginnen! :D
Nou, heb zojuist het eerste deel ervan gelezen. :D
Vind het geweldig, en moet eerlijk zeggen dat ik de serie denk ik liever lees, dan kijk.
Het tweede deel ligt ook al bij mij thuis, dus zal daar ook spoedig in gaan beginnen. :)
BibiTotoLover
Goblin
Goblin

Pfff.. eindelijk Strijd der Koningen uit! :D
Binnenkort beginnen in Staal & Sneeuw.
Had ze bij Bol.com besteld (deel 3 & 4 /de 2 delen van 'Een storm van zwaarden') dus kan voorlopig vooruit.
Heb wel de nieuwste versies, dus helaas wel paperback, maar onwijs mooie covers in mijn ogen dan. ;)
Princess Marcella
Feniks
Feniks
Contacteer:

Bericht door Princess Marcella »

Wisten jullie eigenlijk dat hij naar LonCon 3 komt. Als je hem eens wilt ontmoeten dan kan dat, hij is van 14 t/m 18 Augustus in Londen. Ik heb hem 1 keer eerder ontmoet op een World con in Amerika en hij is een vriendelijke echte Amerikaan. Hij was toen nog niet zo beroemd (GoT was nog niet eens in de planning). Naast dat hij een paar Hugo's had gewonnen (Windhaven en Sandkings) werkte hij toentertijd veel aan scenario's. Ik ga naar Loncon en ik verwacht dat ik hem nu veel moeilijker kan benaderen :(
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Ik vermoed dat hij inderdaad niet zomaar te benaderen is. Maar wel tof dat je hem destijds al eens hebt ontmoet, die ervaring kun je niet meer kwijtraken :D

Hoe is zo'n internationaal evenement eigenlijk, wat gebeurt er allemaal? Veel panels, lezingen en signeersessies?
Marije
Griffioen
Griffioen

Bericht door Marije »

Balen dat ik pas halverwege september naar Londen ga... :?
Yvonne
Magiër
Magiër

Bericht door Yvonne »

Wel, sommige mensen blijven altijd zichzelf. :D En meneer Martin kon weleens zo iemand zijn. :shock:
Princess Marcella
Feniks
Feniks
Contacteer:

Bericht door Princess Marcella »

Dave schreef:Hoe is zo'n internationaal evenement eigenlijk, wat gebeurt er allemaal? Veel panels, lezingen en signeersessies?
Ik kan moeilijk uitleggen wat er allemaal gebeurt. Bij de meeste Wold cons heb je 4 streams van programma. Daarnaast heb je nog het video en film programma en de big events als de Hugo Award uitreiking en de Maskerade. En wat je in de avond heb is Room party's.
Over het programma, dat gaat van hilarisch tot heel serieus. Er zijn lezingen, panels over zaken als ruimtevaart en de nieuwe ontdekkingen in het heelal, maar ook panels en lezingen van hoe maak ik een nieuwe wereld of mijn ervaring als schrijver, gewoon een schrijver verteld over hoe hij inspiraties vindt, of tja er zijn zoveel zaken die langkomen in panels. Een memorabele panel was wel "what shall we do with the Netherlands when the sea rises" Dit was een panel met o.a. Harry Harrison en Terry Pratchett. Wat ook een leuk panel was toen Anne McCaffrey, Terry Brooks en Terry Pratchett allerlei anekdotes beschreven wat ze zoal mee hebben gemaakt in hun schrijverschap.
Ik vind de room party's ook een belangrijk onderdeel van Worldcons (in Londen worden ze niet gehouden in hotels, maar in een speciale ingerichte afdeling van het congres centrum). Hier ontmoet je onder het genot van een drankje allerlei fans van over de hele wereld. Op de room party's heb ik vrienden gemaakt van over de gehele wereld. Van de VS tot Duitsland en de UK, tot zelfs Rusland.
Maar wat ook leuk is dat je schrijvers in het wild kan zien. Spreek ze gewoon aan en je merkt dat ze heel vriendelijk zijn. zo heb ik al in de bar gezeten met Harry Harrison en Tad Williams. Er is ook een Koffeeklatch. Hiervoor kan je inschrijven en dan ontmoet je je schrijver met hooguit 10 andere fans. En dat zal mij niets verbazen als dat ook gebeurt met G. Martin.
Plaats reactie