George R.R. Martin

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Re: George R.R. Martin

Bericht door Dave » 22 sep 2013, 21:31

Ik moet zeggen dat de Game of Thrones mania wel een beetje aparte vormen begint aan te nemen :P

Na een kookboek met gerechten uit Westeros (Dining in Westeros: A feast of Ice and Fire) komt er nu een boekje met wijsheden van Tyrion Lannister: The wit and wisdom of Tyrion Lannister: [URL]

Bommetje vol met quotes uit de boeken waarin de gevatheid van Tyrion naar voren komt, zoals deze:
ON THE HUMAN CONDITION
Why is it that when one man builds a wall, the next man immediately needs to know what's on the other side?

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 10 okt 2013, 13:52

Nog een leuk artikel over Martin: Hij schijnt een oud filmhuis gered te hebben van ondergang en er nu samen met een partner zelf dingen te organiseren (hoewel hij dat vast overlaat aan anderen ;) )

http://www.npr.org/2013/10/07/227772024 ... heater-guy

Anyway, de interessantste teksten in het artikel gaan over WInds of Winter, het aankomende boek van Martin en de serie van Game of Thrones. Het boek zou volgens het artikel ergens volgend jaar verschijnen. En als dat niet snel genoeg gebeurt schijnen de makers van de show te hebben gezegd zelf wel een einde te verzinnen (of in ieder geval niet te wachten op de boeken..) Wellicht dat Martin ze dan zijn einde in grote lijnen vertelt en ze daar genoeg aan hebben?
"You know, there are writers, and I know some of them, who are very disciplined," Martin says. "Who write, like, four pages a day, every day. And it doesn't matter if their dog got run over by a car that day, or they won the Irish sweepstakes.

"I'm not one of those writers. I — I write emotionally. I'm an emotional person. So, you know, my best days are the ones where I can keep the distractions at a minimum so I can go into that world, the world of Westeros."

If he doesn't, HBO has said it's prepared to finish the TV show without him.

"Laying railroad track with the locomotive coming up behind you ... you better lay it faster," Martin says. "And that is the feeling I have right now. The locomotive in this case, of course, is not just the books but the TV show, which is moving along much faster than I'm laying the tracks."
Bovendien schijn Martin allerlei doodsbedreigingen te hebben gehad nadat The Red Wedding was uitgezonden.. Bizar..

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 12 okt 2013, 11:44

Hij had kunnen weten dat dit zou gaan gebeuren in het tempo dat hij schrijft, hij is met zo veel andere dingen bezig dan met alleen het schrijven van deze serie.

Dakeyras
Goblin
Goblin

Bericht door Dakeyras » 12 okt 2013, 23:05

Hij zou inderdaad wat meer met z'n boeken bezig kunnen zijn. Blijven echter nog steeds het beste op fantasy gebied.

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 14 okt 2013, 16:04

Vandaaag de recensie van De Onbekende ridder op FantasyWereld:

http://www.fantasywereld.nl/recensies/d ... de-ridder/

Hebben jullie hem al gelezen (de novelle bedoel ik)? Wat vonden jullie ervan?

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 15 okt 2013, 19:54

Hij was wel weer leuk maar niet zo goed als de andere delen.
Ik zou alleen willen dat hij niet zo veel namen zou gebruiken! Ik lees er maar gewoon overheen want ik weet echt niet meer wie wie is of hoe de familie van Ei in elkaar zit.

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 21 nov 2013, 09:34

Vond dit wel grappig: Een inventarisatie van het aantal doden in de boeken, gevisualiseerd door post-its in nde boeken: http://www.tor.com/blogs/2013/11/a-song ... ire-deaths

Geen spoilers, behalve dat er behoorlijk wat mensen dood gaan ;)

TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW » 22 nov 2013, 11:03

Geinig!! :mrgreen:
Ik grap altijd dat een boek me pas interesseert als er minstens één dode in valt, maar dat zit hier wel goed. Deze "grap" komt voort uit de door mijn collega's aan mij aangerade boeken. Dit zijn meestal waargebeurde verhalen over financiële gebeurtenissen... Afbeelding
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10

Princess Marcella
Feniks
Feniks
Contacteer:

Bericht door Princess Marcella » 14 dec 2013, 02:18

Ik kwam deze titel tegen in een boekhandel: http://www.dromen-demonen.nl/nl/online- ... kopen.html

Heeft iemand dit boek al gelezen van George R.R. Martin en wat vonden jullie ervan?

Wat ik een heel mooi boek vind buiten zijn Games of Thrones serie is Windhaven.

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 14 dec 2013, 08:45

Ik zie dat de link op de een of andere manier een beetje verkeerd is overgekomen, bedoelde je soms Fevre Droom?ik heb het nog niet gelezen, maar het verhaal klink in ieder geval intrigerend.. Een vampierenroman van Martin, ik ben wel benieuwd hoe hij dat aanpakt..

Plaats reactie