Wat lees je nu?

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
Yvonne
Magiër
Magiër

Re: Wat lees je nu?

Bericht door Yvonne »

Deel 2 van de kronieken van Belgarion van David Eddings, De Magische koningin
Galido
Goblin
Goblin

Bericht door Galido »

Yvonne schreef:Deel 2 van de kronieken van Belgarion van David Eddings, De Magische koningin
Doet me terugdenken aan mijn carriere in het lezen van fantasie. Nog studerend en s'avonds in mijn bed lezen. Die boeken gingen goed vooruit en was altijd fijn slapen nadien!
Yvonne
Magiër
Magiër

Bericht door Yvonne »

Ik vond deel 1 een heerlijk boek, en ik ben zeer benieuwd naar de rest van het verhaal. Dit is de betere fantasy en het werd tijd dat ik de boeken van Eddings eindelijk eens ging lezen. Deel 1 zit erop nu nog een dikke 20 boeken te gaan. :)
Marije
Griffioen
Griffioen

Bericht door Marije »

Gister heb ik mijn moeders versie van In de ban van de ring (1979) en die van mijzelf (2004) voor de grap even vergeleken en ik kwam erachter dat er wel degelijk verschillen in te vinden zijn. Blijkbaar bleef Tolkien tot zijn dood aanpassingen maken in het manuscript en is in 1980 pas de laatste, herziene versie van het verhaal verschenen. De Nederlandse vertaler is vervolgens ook het hele manuscript langsgegaan op veranderingen, wat ik erg leuk vond om te lezen (als vertaler in de dop ;) ). Het zou een enorm werk zijn om alle pagina's na te speuren op veranderingen, maar stiekem ben ik best wel nieuwsgierig wat er nu allemaal is aangepast :P

Maar goed, om tot de kern van mijn verhaal te komen: ik kon de verleiding niet weerstaan en ben in In de ban van de ring begonnen :mrgreen: Een boek waar ik waarschijnlijk wel even over ga doen, aangezien ik van alles tussendoor lees en het een behoorlijke pil is (mijn versie bevat alle boeken in een). Maar als LotR-fan moet ik het boek natuurlijk eigenlijk wel gelezen hebben xD
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Ik wil je niet ontmoedigen, maar... Ik heb destijds nog voordat de eerste film in de bioscoop verscheen de goud/geel gekleurde hardcover omnibus van In de Ban van de Ring gekocht. Ik was toen zeer enthousiast begonnen, maar nog voordat ik halverwege het eerste boek was kwam de verfilming in de bioscoop. Ik ben toen gestopt met lezen en heb eerst alle drie de films gekeken. Enkele jaren later heb ik het boek weer gepakt en was toen opnieuw begonnen. Ik vond het boek (dus de trilogie) uiteindelijk best wel tegenvallen. Het algehele tempo van het boek ligt veel lager dan die van de film en
Spoiler: Toon
er komen ook veel minder vaak Elfen in voor (THE HORROR!!!)
. Ik vond het verhaal gewoon een beetje gedateerd. Desalniettemin ben ik wel blij dat ik ze gelezen heb, want inderdaad; iedere echte fan van de films die ook graag fantasy leest, moet deze boeken eigenlijk wel minstens een keer gelezen hebben. :)
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10
Gram Rabbit
Hobbit
Hobbit

Bericht door Gram Rabbit »

"Waarom doe ik dit?"
"Ik leef nog!"
De Eerste Wet - Boek 1: De Macht van het Zwaard van Joe Abercrombie.
Dit boek moest uitgelezen worden vanavond!
En dit deel was eigenlijk alleen nog maar kennismaken met de diverse hoofdpersonen en een begin naar een groot avontuurlijk verhaal.
Uiteraard zitten er hier en daar wat missertjes in, maar alles (het verhaal, de personages en de intriges) in dit boek smaakt naar meer!!

Morgen verder met: De Eerste Wet - Boek 2: De Weg van de Angst van Joe Abercrombie.
Zoveel te lezen en zo weinig tijd.
Marije
Griffioen
Griffioen

Bericht door Marije »

TimdeKW schreef:Ik vond het verhaal gewoon een beetje gedateerd. Desalniettemin ben ik wel blij dat ik ze gelezen heb, want inderdaad; iedere echte fan van de films die ook graag fantasy leest, moet deze boeken eigenlijk wel minstens een keer gelezen hebben.
De schrijfstijl is inderdaad wel een beetje gedateerd, maar ik vind het heerlijk hoe de boeken me veel meer geven dan de films ;) Er zijn zoveel stukjes overgeslagen! En daarbij vind ik het ook erg leuk om de filmquotes in het boek te herkennen (wel grappig want de quotes die ik ken zijn natuurlijk in het Engels, maar ik herken ze in het Nederlands :P ). Ik heb nu in elk geval iets van honderd pagina's gelezen en tot nu toe wil ik graag doorlezen :)
Raven
Hobbit
Hobbit

Bericht door Raven »

Ik lees nu 'De Schaduw van een Duistere Koningin' van Raymond E. Feist. Moet wel even wennen aan nieuwe hoofdrol spelers in het boek. Nu eens een keer (in het begin althans) geen Robbie de Hand ofzo. Maar een heel nieuw persoon. Het begin is in ieder geval heel leuk :)
Galido
Goblin
Goblin

Bericht door Galido »

Heb dit ook al gelezen. Dat is met die 2 die opgepakt worden hé :) Al die boeken zijn goed die erop volgen omdat het gewoon mooi verhaald word. Meer zeg ik niet :twisted:
Galido
Goblin
Goblin

Bericht door Galido »

Ben begonnen aan deel 14 van het Rad des tijds. De ontknoping!!! :twisted:

Een proloog van bijna 80 bladzijden en helemaal niet saai. Zelf met een leuke verrassing erin! Ik vrees dat het boek snel uit zal zijn. :cry:
Plaats reactie