Robin Hobb

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Robin Hobb

Bericht door Dave »

Hey, wie heeft er ooit wat gelezen van Robin Hobb? Zij schreef de boeken die zich afspelen in het koninkrijk van de Zes Hertogdommen, zoals de Boeken van de Zieners, Boeken van de Nar, Boeken van de Levende schepen en Kronieken van de Wilde Regenlanden..

Nu komt er in april bij Luitingh een prequel uit, een losstaand verhaal (voor zover ik weet) dat zich afspeelt voor de Boeken van de Zieners. Het beschrijft een gebeurtenis dat het koninkrijk zoals wij die kennen uit de boeken heeft gevormd.

Hier is een Engels leesfragment te lezen:
http://www.tor.com/stories/2013/02/the- ... ce-excerpt
One of the darkest legends in the Realm of the Elderlings recounts the tale of the so-called Piebald Prince, a Witted pretender to the throne unseated by the actions of brave nobles so that the Farseer line could continue untainted. Now the truth behind the story is revealed through the account of Felicity, a low-born companion of the Princess Caution at Buckkeep.

With Felicity by her side, Caution grows into a headstrong Queen-in-Waiting. But when Caution gives birth to a bastard son who shares the piebald markings of his father s horse, Felicity is the one who raises him. And as the prince comes to power, political intrigue sparks dangerous whispers about the Wit that will change the kingdom forever...
Connie
Dwerg
Dwerg

Re: Robin Hobb

Bericht door Connie »

Ik heb de meeste gelezen.misschien zelfs allemaal
Darkwizza
Pixie
Pixie

Bericht door Darkwizza »

Heb nog niks van haar gelezen maar heb wel 2 reeksen van haar dat ik graag nog zou lezen :p
waaronder:

-de boeken van de zoon van de krijger

-Kronieken van de Wilde Regenlanden
Connie
Dwerg
Dwerg

Bericht door Connie »

Bij mij zijn de levende schepen boeken favoriet
TimdeKW
Trol
Trol

Bericht door TimdeKW »

Ik zou graag nog meer willen lezen. De Kronieken van de Wilde Regenlanden zijn me goed bevallen en ik heb al haar boeken staan, dus misschien moet ik er gewoon eens mee verder gaan.
Aan het lezen:
Jay Kristoff - Nimmernacht
Pratchett & Gaiman - Hoge Omens
Gelezen:
Andrzej Sapkowski - The Witcher 5: De Vuurdoop 8/10
Pingu
Pixie
Pixie

Bericht door Pingu »

Ik heb alles van haar gelezen wat onder het pseudoniem Robin Hobb is geschreven. (Ze schrijft ook nog onder de naam Megan Lindholm (ook fantasy, maar een ander soort), haar echte naam is Margareth Lindholm.)

Ik ga dus zeker ook dit nieuwe boek aanschaffen, al ga ik proberen om er op voorhand zo weinig mogelijk over te lezen.

Haar boeken zijn chronologisch in deze volgorde geschreven:
- boeken van de Zieners
- boeken van de Levende Schepen
- boeken van de Nar
- boeken van de Zoon van de Krijger
- kronieken van de Wilde Regenlanden

Maar er is een link tussen de boeken van de Zieners, Levende Schepen, de Nar en de Wilde Regenlanden, als die met de Levende Schepen een ietsje vager. Ik zou het dan ook aanraden om de boeken in die volgorde te lezen, omwille van de verhaalchronologie. Er is ook een kortverhaal (De thuiskomst) dat zich nog voor deze verhalen afspeelt. Het is (was?) apart verkrijgbaar, maar het is ook opgenomen in haar onlangs uitgebrachte verzamelde kortverhalenbundel (die vooral verhalen van Megan Lindholm bevat, maar toch ook een absolute aanrader is).

Ik kijk alleszins erg uit naar de nieuwe toevoeging!
angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela »

Die komt ook op het verlanglijstje
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Connie schreef:Bij mij zijn de levende schepen boeken favoriet
Grappig, dat is juiste het moment dat ik ben gestopt. Ik heb de Boeken van de Zieners en de Nar gelezen en vond ze echt helemaal geweldig. Op de een of andere manier vond ik de setting van Levende Schepen niet zo aanspreken, dus heb ik deze nooit opgepakt. Maar volgens jou zou ik dat dus zeker moeten doen?

En ik ben wel benieuwd waar in de geschiedenis ongeveer de Boeken van de Zoon van de Krijger spelen. Die zie ik vaker staan bij de Slegte en ze zien er zo mooi uit :)
exenu

Bericht door exenu »

Dave,

aanrader, ben nog steeds verliefd op althea... ;-)

Alles hangt samen bij Hobb en "De levende schepen" schetst de setting van "De kronieken van de wilde regenlanden."

Ook een aanrader trouwens.
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Oi, die laatste post had ik even gemist. De Boeken van de Levende Schepen moet ik dan toch maar eens aan beginnen..
Plaats reactie