Site + Forum

Voor tips, kritiek en lof!
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Site + Forum

Bericht door Dave » 21 apr 2017, 23:33

Hallo allemaal, zoals jullie gezien hebben is de site flink onder handen genomen!

Nu is het natuurlijk de beurt aan het forum. Ik heb even zitten twijfelen of we het forum eigenlijk nog wel moeten houden, omdat hij nou ook weer niet zo actief is, en er dan wellicht wat meer interactie is op de site zelf. Aan de andere kant is het gemakkelijker met elkaar praten via deze manier..

Nu is dit forum een losstaand iets en heeft de site tegenwoordig een heel mooi ledensysteem. Theoretisch zou je dus 2 accounts kunnen hebben (1 voor het forum, 1 voor de site om te reageren). Wordpress zelf heeft ook een mooi forumsysteem, wat wellicht een mooie optie is. Dan heb je 1 account voor de hele site en kun je daarmee op het forum en de artikelen reageren.

Mijn vraag aan jullie: zien jullie erg veel toegevoegde waarde in uberhaupt een forum en hoe zouden jullie het vinden als we met zijn allen verhuizen (alle topics en personen kan ik meenemen) naar het wordpress forumsysteem?

Killian McNeil
Pixie
Pixie

Re: Site + Forum

Bericht door Killian McNeil » 22 apr 2017, 11:42

Hoi Dave

Ik moet me schamen dat ik hier al een hele tijd niet ben geweest. Een forum kan een toegevoegde waarde hebben, maar dan moet je wel genoeg leden hebben die er actief aan meedoen. Dat is op het moment het grootste probleem. Zelf heb ik jaren terug veel gebruik gemaakt van schrijfgereateerde forums om mijn kennis op schrijfgebied te vergroten. Dat heeft me veel gebracht en veel van e mensen die ik toen leerde kennen heb ik nog steeds contact mee, weliswaar niet meer via forums, maar via facebook en facebook-groepen.

Dat is jammer, want forums zijn handiger als het op het beheer van informatie aankomt en ook discussies voeren gat prima op een forum. Goed forumbeheer is uiteraard wel een must en er moet genoeg input zijn van actieve leden anders bloedt het dood.

Ik zal proberen hier weer wat vaker te komen en hoop dat anderen dat ook gaan doen.

gr. Killian / Harrie

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 22 apr 2017, 22:22

Ik moet eerlijk zeggen dat ik alleen maar kijk op het forum af en toe gebruik ik de boekendatabank.

Als de forumtopics en gesprekken meegaan maakt het mij niet uit.
Laatst gewijzigd door angela op 23 apr 2017, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.

raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf » 23 apr 2017, 14:22

Ik ben er persoonlijk voorstander van om het forum te integreren met de site, dus één account.

Dakeyras
Goblin
Goblin

Bericht door Dakeyras » 26 apr 2017, 19:51

Lijkt me prima alles samen te voegen.

BibiTotoLover
Goblin
Goblin

Bericht door BibiTotoLover » 29 apr 2017, 12:09

Ik blijf vaak terugkomen op het Forum, is ook een handig plekje waar ik alles globaal bij kan houden. (aankopen/gelezen/verlanglijstjes etc.) Dus als je dat allemaal mee kan nemen, dan heb ik er niks op tegen. :)
Books read in 2019: 45
Books bought in 2019: 10
Donald Duck pockets collected in 2019: 23
Manga collected in 2019: 75

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 03 mei 2017, 23:29

Bedankt voor de feedback, dat neem ik mee!

Nieuwe vraag: ik ben namelijk de laatste week druk bezig om de site weer op jet oude niveau qua snelheid (en vooral betrouwbaarheid) te brengen. Hij ligt er helaas nog te vaak uit.

Hoe interessant vinden jullie die trailers op de homepage onderaan? Is dat iets wat meerwaarde heeft, of kan dat weg en krijgen jullie nieuwsbrieven nieuwe trailers ook wel via de nieuwsberichtjes op de site?

Ik heb namelijk het idee dat die trailers daaronder soms voor wat onnodige oponthoud van het laden zorgen

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 06 mei 2017, 22:58

Verschrikkelijk irritant!

Ik ben nu al twee avonden bezig het forum te repareren na een update die gedaan moest worden. Ik krijg ofwel het forum zoals hij nu is, met een redelijke indeling, ofwel de stijl goed, maar dan ziet de indeling er weer niet uit. Ik probeer nog het een en ander, maar anders wordt het tijd om eens te kijken naar een forum gebaseerd op het wordpress forum.

angela
Minotaurus
Minotaurus

Bericht door angela » 07 mei 2017, 21:42

Ik vind de filmpjes en zo er wel mooi uitzien op de pagina maakt het levend zeg maar,
maar ik geef wel toe dat ik ze meestal al op FB gezien via de FantasyWereld pagina.

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 08 mei 2017, 11:37

Ok, dan laat ik het even zo. Misschien komen ze dan nog wel eens terug, ik vond ze namelijk ook wel een leuke toevoeging.

Als iedereen CTRL en F5 indrukt op het forum, dan zou een groot deel van de oude opmaak weer terug moeten zijn trouwens ;)

Plaats reactie