Forumsluiting?

Voor tips, kritiek en lof!
Plaats reactie
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Forumsluiting?

Bericht door Dave »

Goedendag eerbiedwaardige forumbezoekers! :D

Jullie zien mij hier niet zo vaak meer, en ik geloof dat het forumbezoek überhaupt langzaam terugloopt. Social media neemt het een en ander over qua interactie en een omgeving voor diepgaandere gesprekken lijkt niet zo meer in de behoefte van onze bezoekers te liggen. Het hosten en bijwerken van het forum qua updates (om niet het doelwit te worden van hackers) kost tijd en een klein beetje geld, dus ik vraag mij af of het opweegt tegen het gebruik dat hier van gemaakt wordt.

Hoe erg zouden jullie het forum missen (en als dat het geval is, zou een iets uitgekledere versie wellicht reden zijn om alsnog af en toe langs te komen)?
Dakeyras
Goblin
Goblin

Re: Forumsluiting?

Bericht door Dakeyras »

Hoi Dave, zou het wel jammer vinden. Laatste forum volgens mij die op fantasyboeken is gericht. Misschien een goedkopere versie van dit forum met minder functionaliteiten?
raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf »

Dave schreef: 17 okt 2019, 14:58 Goedendag eerbiedwaardige forumbezoekers! :D

Jullie zien mij hier niet zo vaak meer, en ik geloof dat het forumbezoek überhaupt langzaam terugloopt. Social media neemt het een en ander over qua interactie en een omgeving voor diepgaandere gesprekken lijkt niet zo meer in de behoefte van onze bezoekers te liggen. Het hosten en bijwerken van het forum qua updates (om niet het doelwit te worden van hackers) kost tijd en een klein beetje geld, dus ik vraag mij af of het opweegt tegen het gebruik dat hier van gemaakt wordt.

Hoe erg zouden jullie het forum missen (en als dat het geval is, zou een iets uitgekledere versie wellicht reden zijn om alsnog af en toe langs te komen)?
Ik ben zelf professioneel digitaal actief dus ik weet dat een site hosten méér is dan wat content posten. Eén van de reden waarom ik hier nog geregeld langskom is dat ik nu net niet op sociale media actief wil zijn (remember, ik heb mijn facebook-account enkele maanden terug afgesloten). Het is bij mijn weten ook het enige fantasy forum van betekenis, ondanks de beperkte activiteiten. Mocht het verdwijnen, dan zou ik dat spijtig vinden, een meer soberdere versie is voor mij het betere alternatief.
Salmaneser
Goblin
Goblin

Bericht door Salmaneser »

Dakeyras schreef: 20 okt 2019, 19:29 Hoi Dave, zou het wel jammer vinden. Laatste forum volgens mij die op fantasyboeken is gericht. Misschien een goedkopere versie van dit forum met minder functionaliteiten?
Je hebt ook nog de FF leesclub, waar er nog redelijk wat activiteit is. Het grote pluspunt van FantasyWereld vind ik voornamelijk de website en databank. Misschien is een combinatie tussen beide mogelijk?
Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave »

Hey, op zich zou het ook met pijn in mijn hart zijn hoor, het forum gaat al zolang mee :geek:

Ik ga even denken wat de beste oplossing is, maar tot zover blijft het gewoon bestaan. Misschien inderdaad eens kijken of er contact met FF Leesclub kan worden gezocht. Wie weet kunnen we elkaar wel goed aanvullen.
Dakeyras
Goblin
Goblin

Bericht door Dakeyras »

Forum staat niet meer op de homepage?
DamedeDragon
Pixie
Pixie

Bericht door DamedeDragon »

Is er al iets bekend of dit forum wel of niet door blijft gaan?

Het is een leuk forum, maar o zo weinig reacties. Dat is jammer, nieuw leven erin of samen met de FF leesclub?
www.elvegeluk.nl omdat hier ook leuke fantasyspulletjes te koop zijn :)
Raven
Hobbit
Hobbit

Bericht door Raven »

Het zou aan de ene kant jammer zijn als het forum zou sluiten, maar financieel zou het wel logisch zijn. Kost te veel om een site open te houden die slecht of weinig bezocht wordt. Kans op (te veel) bots word steeds groter en dat maakt het er niet beter op.

Als er een manier was om het forum meer te betrekken bij de website zou dat een mooie oplossing zijn, maar helaas zal er te weinig aandacht voor fantasy boeken nog zijn om het levendig te houden. Ik bedoel, als zelfs Raymond E. Feist niet meer in het Nederlands vertaald word geeft het wel aan hoe het met de populariteit van het Fantasy genre zit... hoe spijtig ook.

Dave, heel erg bedankt voor alle moeite die je in het forum gestoken hebt! Ga vooral zo door met de website. Mocht het forum sluiten begrijp ik dat volkomen, tot die tijd neem ik zo nu en dan graag een kijkje :)
Plaats reactie