Dave's Fantasy Queeste

Alles over je favoriete en minder favoriete fantasyboeken en strips.

Welk boek of serie moet ik gaan lezen/recenseren?

Heugenis, Smart & Sterrenzwaard 1: De Drakentroon | Tad Williams | Poema Pockets
6
43%
De Getekende | Peter V. Brett | Boekerij
0
Geen stemmen
Meestermagiër 1: Sperling | W.J. Maryson | Zwarte Beertjes
3
21%
Iskander de Dromendief | Wim Gijsen | Meulenhoff
0
Geen stemmen
Zwaarden & Duivelskunst | Fritz Leiber | Meulenhoff
1
7%
Poort des Doods :1 Drakevleugel | Weis & Hickman | Poema Pockets
0
Geen stemmen
Gormenghast | Mervyn Peake
1
7%
Eerste Wet 1: De Macht van het Zwaard | Joe Abercrombie | Mynx
3
21%

Totaal aantal stemmen: 14

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Dave's Fantasy Queeste

Bericht door Dave » 19 mar 2016, 22:21

Hoi allemaal!

Ik kijk de laatste tijd steeds vaker met een schuin oog naar mijn boekenkast, waar ik zoveel mooie 'klassiekers' heb staan die ik vaak nog niet eens heb gelezen! Ik was er nog niet aan toegekomen... Maar daar wil ik verandering in brengen :) Mijn plan is nu om mijn recensieboeken af te wisselen met deze oudere boeken die ik heb liggen en daar heb ik jullie voor nodig! Ik kan zelf namelijk niet kiezen welk boek ik mee moet beginnen.

Hierboven een selectie van boeken waarvan ik bijna zeker weet dat ik ze erg leuk ga vinden, graag hoor ik van jullie welk boek jullie zouden kiezen! Stem op dat boek en laat hieronder eventueel weten waarom! Het boek met de meeste stemmen wint. Ik ben benieuwd welk boek er uit komt :orc:

Corwin
Goblin
Goblin

Re: Dave's Fantasy Queeste

Bericht door Corwin » 20 mar 2016, 21:29

van degene die ik tot nu toe heb gelezen, gaat mijn voorkeur met voorsprong uit naar De eerste Wet van Joe abercrombie.
(ter info: nog gelezen: Tad Williams, Weis & Hickman)

nogal donker en zwartgallig, maar daardoor net eens iets anders dan de rest. verder wel een heel goed verhaal met ... goed uitgewerkte karakters. (ik schreef bijna "leuke" karakters, maar dat dekt de lading in dit geval niet echt) :D

Tad Williams heb ik de afgelopen winter gelezen en was kwalitatief wel goed, maar het tempo lag me te traag waardoor ik meermaals de aandacht verloor. Qua niveau wel vergelijkbaar met Robin Hobb vind ik persoonlijk.
Weis & Hickman is dan weer iets van 20 jaar geleden. Ik vond het toen geweldig, maar in mijn herinnering past het ook daar. er werden daar wel fantastische werelden beschreven bedenk ik me net.

wat recensies betreft, graag Meestermagiër, want die heb ik ook nog in mijn kast staan, maar staat nog niet onder mijn aandacht om vlug gelezen te worden. :o
nu aan't lezen: Jennifer Fallon - Wolfsblad
gelezen: Markus Heitz - Drakenvuur/Drakenkeizer

raaf
Magiër
Magiër

Bericht door raaf » 20 mar 2016, 21:40

De keuze is moeilijk, Joe Abercrombie is zeker aan te bevelen, maar ik vind Tad Williams nog altijd een van de meer getalenteerde schrijvers die - en daar moet je mee leven - ruim de tijd neemt om zijn karakters, werelden en geschiedenis te beschrijven. Het zijn dus geen boeken voor een snelle hap.
Reden twee is dat deze boeken in de loop van dit jaar opnieuw uitgebracht worden. Ben je ineens mee :)

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 20 mar 2016, 21:51

Bedankt voor jullie inzichten! Ik wil al deze boeken graag ooit lezen, maar de boeken die tot nu toe zijn gekozen zijn wel zo'n beetje mijn favorieten :)

Leiber is wat dat betreft een lekkere dunne om tussendoor te lezen en ik hou wel van Sword & Sorcery als subgenre. Van De Eerste Wet ben ik inderdaad erg benieuwd of het echt zo donker en duister is als voorgesteld en of dat me ligt. Tad Williams klonk gewoon heel erg goed en wordt dus weer geherdrukt, een goede reden! Alhoewel hij waarschijnlijk sowieso wel gerecenseerd gaat worden..

Meestermagiër, omdat ik graag wil weten hoe die zich verhoudt tot Onmagiër die ik heb gelezen van Maryson en die ik erg leuk vond. En Iskander, omdat ik benieuwd ben hoe deze oude rot in het vak nou precies schreef.

Spannend hoor! :D Ik ga even kijken hoe lang ik de stemming open laat, sowieso nog wel een weekje.

Marije
Griffioen
Griffioen

Bericht door Marije » 21 mar 2016, 11:21

Wat leuk, Dave! Ik zag inderdaad dat Tad Williams weer herdrukt ging worden, daar was ik ook wel erg benieuwd naar! Verder heb ik zelf Meestermagiër al een tijdje liggen en ik ben best wel benieuwd naar die serie. Het lijkt me dus leuk om daar een recensie van je van te lezen! :)

Salmaneser
Goblin
Goblin

Bericht door Salmaneser » 21 mar 2016, 16:25

Ik zou voor MeesterMagiër en De Poort des Doods kiezen, met een lichte voorkeur voor de eerste reeks.
Het zijn twee reeksen die je volgens mij zeker gaan bevallen.

Het blijft wel doodzonde dat Wim het derde luik van zijn verhaal niet heeft kunnen afmaken :(

De Getekende vond ik ook goed, maar zie ik nog niet als een 'klassieker'.

Dakeyras
Goblin
Goblin

Bericht door Dakeyras » 21 mar 2016, 19:53

Ik gun je een goed boek ;) abercrombie!

Dave
Draak
Draak
Contacteer:

Bericht door Dave » 21 mar 2016, 20:56

Dankjewel! Ik heb deze boeken uitgekozen met het idee dat ze allemaal wel goed waren, maar ik heb inderdaad wel erg veel positieve geluiden gehoord over Abercrombie.. Maar tot dusver lijkt het erop dat ik voor Meestermagiër zal gaan :mrgreen:

Corwin
Goblin
Goblin

Bericht door Corwin » 23 mar 2016, 21:15

Damn ! ge kunt maar één keer stemmen :twisted:
nu aan't lezen: Jennifer Fallon - Wolfsblad
gelezen: Markus Heitz - Drakenvuur/Drakenkeizer

Dakeyras
Goblin
Goblin

Bericht door Dakeyras » 23 mar 2016, 21:20

Meestermagier is redelijk. Wim kwam met de onmagier tot grotere hoogte. Helaas niet meer onder ons deze taaltovenaar.

Plaats reactie